user icon


Ferrari: "Geen garantie op succes in Spa en Monza"

  • Gepubliceerd op 27 aug 2019 14:45
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef

De Formule 1 komt uit haar zomervakantie en begint direct de komende twee weekenden met een back-to-back door zowel in Spa-Francorchamps als Monza binnen een week te racen. Heerlijk voor de fans en ook de teams. Normaliter kent Ferrari altijd wel succes in Spa of Monza, maar behaalde resultaten bieden op dit moment geen garantie op hernieuwd succes.

Dat is althans de mening van Ferrari-teambaas Binotto. Door het gebrek aan maximale downforce op de Ferrari is het zoeken naar de juiste afstelling en hopen op een dagsucces.

Niets is zeker

Als Mattia Binotto vooruit kijkt naar de Belgische Grand Prix denkt hij dat zijn team beter voor de dag zal komen vanwege de hoge snelheden, iets waar Ferrari dit jaar in uitblinkt ten opzichte van de concurrentie: "Ik denk dat we in Spa zeker meer kans maken en een stuk competitiever kunnen zijn vanwege het feit dat Spa vooral een sterke motor eist. Niets is echter zeker voor ons. Onze concurrentie is op dit moment heel sterk en we zullen niet alleen hun maar ook onszelf uit moeten dagen."

Eerste overwinning 2019

Na 12 gereden races in het huidige seizoen staat de teller wat betreft overwinningen nog altijd op nul voor het team uit Maranello. Binotti hoopt dan ook op succes de komende twee races: "Ik denk dat de situatie de komende twee races anders zal zijn dan in Hongarije het geval was. We zullen ervoor zorgen ons zo goed mogelijk voor te bereiden om onze eerste overwinning in 2019 te behalen."


Reacties (12)

Login om te reageren
  • William-E

    Posts: 376

    Ik denk dat als Ferrari geen overwinning pakt dit jaar dat Binotto ook alweer kan vertrekken...

    • + 0
    • 27 aug 2019 - 14:58
    • Denk ik niet.

      Binotto is hard aan de structuur binnen Maranello aan het werken. Zijn aanstelling eind 2018 is een bewuste keuze geweest. Maar je kan van de man ook niet verwachten dat hij het tij zomaar even keert. Ik twijfel niet aan Binotto die zowel de succesmomenten (Schumacher era) als diepe dalen (<2014> ...) ervaarde.

      Hij weet wat er dient te gebeuren, maar zelfs Ferrari lijkt te sukkelen bij het aantrekken van de juiste profielen. Di Resta zijn ze o.a. ook weer terug gaan halen bij AR. En iets zegt me dat hij niet de eerste keuze was...

      Over Spa en Monza:
      In het begin van het seizoen had ik nog best overtuigd geweest in Ferrari's slaagkansen voor deze 2 GP's. Vandaag is dat al een pak minder.
      Mercedes komt meestal (nog) sterker uit de zomerperiode, zo ook Lewis. RedBull zit in een bijzonder goede flow en ik mag hopen dat de Scuderia zich vooral aan het focussen is op 2020! (Hoe dubbel dit ook is om neer te pennen...)

      • + 1
      • 27 aug 2019 - 16:01
    • Dan heb je er weinig kaas van gegeten pikkemans...

      • + 1
      • 27 aug 2019 - 16:05
    • Kopkaas ?????
      Bah

      • + 0
      • 27 aug 2019 - 23:57
  • Samsonait

    Posts: 561

    Als je het opdraait krijg je
    Mission NOWIN, Just saying.

    Bijna weekend?

    • + 0
    • 27 aug 2019 - 15:00
  • Snork

    Posts: 4.941

    Ze maken in Spa en Monza zeker meer kans. Zou mooi zijn als die rode bolides echt vooraan meedoen. Ik zie graag een strijd voorin.

    • + 0
    • 27 aug 2019 - 15:02
  • Monza zijn ze zeker kanshebber. Spa het eerste gedeelte en laatste gedeelte zullen ze ook wel snel zijn. Maar dat middenstuk zal ze vooral in de race wel eens op kunnen gaan breken.

    • + 2
    • 27 aug 2019 - 15:20
  • Dale U

    Posts: 771

    1 van de 2 moeten ze winnen, ik hoop Monza, dat geeft Binotto weer wat lucht, of dit voor hem voldoende is betwijfel ik.

    • + 0
    • 27 aug 2019 - 15:31
  • Azuli

    Posts: 145

    De kwalificatie zie ik de komende races als de betrouwbaarheid het toelaat erg positief tegemoet. Maar Mercedes blijft in de races een groot voordeel behouden doordat hun motor rondes langer aan kan op een agressievere motorstand dan de concurrentie. Ferrari zal daar slim mee om moeten gaan. Zeker op Monza/Spa als ze er een 1-2 uit de kwalificatie weten te slepen. Het liefst zie ik ze winnen in Monza.

    • + 0
    • 27 aug 2019 - 16:01
  • Wel goed bedacht die foto @Danny, het wordt idd tijd dat ze gaan winnen, maar van mij hoeft het niet. Overigens denk ik dat ze in Spa ook niet veel kans hebben. Hooguit Monza.

    • + 0
    • 27 aug 2019 - 16:20
  • Diszaidup

    Posts: 607

    Effe wat anders...
    Masi mocht volgens eerdere berichten aanblijven als wedstrijdleider tot de zomerstop.
    Ik heb niets meer hierover vernomen dus ik neem aan dat hij ook in Spa (dus ná de zomerstop!) gewoon zijn huidige rol mag blijven vervullen?

    • + 0
    • 27 aug 2019 - 23:23
    • Nee , hij wordt vervangen door Whiting jr.

      • + 0
      • 27 aug 2019 - 23:42

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    14:30 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 16:00

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar