user icon
user icon

Max Verstappen: "Ziet er goed uit voor volgend jaar"

  • Gepubliceerd op 26 aug 2019 11:46
  • comments 43
  • Door: Danny Sosef

De Formule 1 heeft haar zomerstop gehad en gaat beginnen aan de tweede helft van het seizoen 2019. Eind deze week staat de Grand Prix van België op het programma met het weekend daarop de Grand Prix van Italië. Een back-to-back begin na de zomerstop met twee mooie circuits.

Er komt inmiddels ook schot in de plannen voor 2020. Zo zijn de meeste teams al begonnen met het ontwerp van de auto voor het volgende seizoen. Ook Max Verstappen kijkt vooruit en denkt dat het er goed uit ziet.

Alle pijlen op 2020

Red Bull Racing richt haar vizier vooral op 2020. Dat is de laatste kans voor Red Bull en Verstappen om de jongste wereldkampioen F1 ooit te worden. De 21-jarige Nederlander vertelt in een interview aan de Telegraaf: "Het ziet er richting volgend jaar absoluut positief uit, maar die anderen zitten ook niet stil, hè. Wij moeten echt nog hard aan de bak om het gat te dichten. Tot nu toe ben ik wel tevreden met de progressie die we hebben geboekt.

Veel winnen met Honda

Max Verstappen won dit jaar twee races. In Oostenrijk en Duitsland stond hij op de hoogste trede op het podium. Honda heeft de zaken op dit moment goed voor elkaar maar Verstappen denkt dat er nog meer te winnen valt. "Ook met Honda denk ik dat er nog veel te winnen valt. Zeker als je nu kijkt hoe het gaat qua onderlinge relatie in het eerste jaar. Als je eenmaal goed op elkaar bent afgestemd, zit er duidelijk potentie in. Het allerbelangrijkste is nu dat we constant presteren en de aansluiting vinden", aldus de zevenvoudig Grand Prix-winnaar.

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Ja, dat zegt iedereen in aanloop naar een nieuw seizoen.

    "Het ziet er slecht uit voor volgend jaar, en we moeten genieten van het succes dat we nu hebben. Volgend jaar wordt namelijk ruk en hoeven ww niets van te verwachten. We kunnen dan eigenlijk beter thuis blijven.

    Een statement als dat staat zo lullig naar je partners he?

    • + 4
    • 26 aug 2019 - 11:52
    • Als je dat zegt dan ben je nog stommer bezig. Beste is gewoon"we zien het wel, Maar we hebben vertrouwen´.

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 12:18
    • Snork

      Posts: 6.953

      Ik zie het probleem niet. Het hele artikel gaat over één zinnetje: "het ziet er goed uit". Prima toch? Max is er positief over, mooi voor hem.

      • + 2
      • 26 aug 2019 - 13:53
    • AUDI_F1

      Posts: 1.527

      De laatste trekjes van de komkomertijd. De komende dagen komen de berichten over België binnen.

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 20:45
  • beerkuh

    Posts: 1.801

    ik hoop dat de 2e man aansluiting kan vinden en steun kan geven aan het Team, hoe de ontwikkelingen zich zullen verhouden en wie het beste pakket heeft zien we dan wel weer.
    vooralsnog heeft Mercedes de beste papieren al zullen Ferrari en RB niet stil gaan zitten uiteraard zal Mercedes dit ook niet gaan doen. het blijft koffiedik kijken maar een goede 2e man is uiterst belangrijk, en niet te onderschatten.

    overigens vraag ik mij af wie nu waar zit in 2020 alle geruchten ten spijt zullen we het gewooon moeten afwachten

    • + 0
    • 26 aug 2019 - 11:53
    • Snork

      Posts: 6.953

      Voor zover ik het nu denk:
      Mercedes: Ham - Bot
      Red Bull: Ver - ?
      Ferrari: Vet - Lec
      McLaren: Sai - Nor
      Renault: Ric - Oco
      Alfa: Rai - ?
      Racing Point: Per - Str
      Haas: Mag- Hul
      Williams: Rus - ?

      Oftewel, er zijn denk ik 3 stoeltjes nog echt onduidelijk.

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 13:57
    • Snork

      Posts: 6.953

      Ik vergeet Toro Rosso: Kvy - ?

      Dus nog 4 stoeltjes onduidelijk.

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 13:58
    • snailer

      Posts: 3.161

      Je vergeet Albon nog.

      1 is zo goed als zeker voor Latifi. Zijn pa heeft nog meer pegelementen dat Stroll sr.
      Dat zou dan betekenen dat er 2 overblijven. Echter maken Gasly en Gio ook gewoon daarvoor een kans.

      Het geeft aan dat er buiten Latifi amper nieuwe rijders zullen instappen.

      Goed lijstje Snork!

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 14:17
    • Snork

      Posts: 6.953

      Hi snailer, Albon zal inderdaad wel bij RBR of TR blijven volgend jaar. Mee eens. Vraag is alleen waar hij volgend jaar rijdt.
      Bij TR zie ik die Japanner nog wel instappen, Honda heeft daar belang bij.
      We gaan het zien!

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 19:56
  • Ik verwacht een keihard gevecht tussen RBR en Mercedes volgend jaar. Dat zou de keuze van Toto ook rechtvaardigen om Bottas nog voor 1 jaar te laten tekenen ipv een rookie.
    Ferrari heeft de boot gemist. Verkeerde concept gepakt met voorvleugel en als ze de concepten van de concurrentie kopiëren lopen ze toch weer achter qua kennis en development. Zij krijgen pas 2021 weer kansen.

    • + 0
    • 26 aug 2019 - 11:57
    • Zoveel slechter is die Ferrari niet. Met een beetje geluk/minder pech hadden die ook al 2/3 zeges gehad.

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 12:20
    • Tifoso

      Posts: 2.836

      Bij Ferrari zie je de laatste tijd dat ze om het jaar goed bij zitten. dus zou me niet verbazen als ze volgend jaar weer goed bij zitten.

      • + 1
      • 26 aug 2019 - 12:32
    • Supersoft

      Posts: 887

      Ze zitten er nu ook wel goed bij, maar maken steedsdomme fouten

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 13:15
    • Snork

      Posts: 6.953

      Ze lopen achter door het lage downforce concept. Tweede seizoenshelft gaan ze zoeken naar de downforce en volgend jaar rijden ook zij met het voorvleugelconcept van Mercedes en RBR.

      • + 1
      • 26 aug 2019 - 14:00
  • Een alsmaar terugkerend liedje, zowel bij Ferrari als Red Bull.

    Zolang de combinatie Hamilton/Mercedes nog op de grid staat hoeft de rest iig niet op titels te rekenen.

    • + 4
    • 26 aug 2019 - 12:07
    • Mercedes en Lewis gaan eraan in 2020, no worries.

      • + 15
      • 26 aug 2019 - 12:10
    • Mercedes en Hamilton gaan eraan in 2020....en toen werd je wakker badend in het angstzweet wetende dat het niet gaat gebeuren. En je erachter bent gekomen dat Mercedes om de competitie levend levend te houden de motor niet verder heeft opgeschroefd. Iets wat binnenkort wel weer gaat gebeuren....no worries and sweat dreams.

      • + 4
      • 26 aug 2019 - 12:21
    • Ik heb een hele goede airco thuis @Dutchie, perfect voor dagen zoals deze.

      • + 13
      • 26 aug 2019 - 12:29
    • Zolang de combinatie topcoureur / dominante Mercedes nog op de grid staat hoeft de rest iig niet op titels te rekenen. Dat is niet zo'n bijzonder statement, want dat is de status quo. Maar ik zie positieve signalen dat die aan het veranderen is.

      Baden in angstzweet zou ik je sowieso afraden, maar het zou zo maar eens kunnen dat het een spannend jaar wordt in 2020.

      • + 4
      • 26 aug 2019 - 12:32
    • RBR moet er gewoon staan vanaf race 1, dan lukt het best.

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 12:33
    • mediF1

      Posts: 2.705

      Aan de reacties te zien is het wel duidelijk wie hier het meeste zweet op zijn voorhoofd heeft staan als hij wakker wordt Dutch.

      • + 9
      • 26 aug 2019 - 13:33
    • mediF1

      Posts: 2.705

      Vettel heeft ook eens een flinke voorsprong gehad en toch verloren nu Ocon waarschijnlijk naar Renault gaat moet Lewis ook opleten dat hij er niet afgetikt wordt en zijn punten als sneeuw voor de zon verdwijnen

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 13:37
    • jd2000

      Posts: 3.328

      Hamilton gaat wk titel 6 pakken en daarna stokt het en blijft Schumi's record gewoon stand houden. Als ik de progressie van Honda zie in een jaar, plus Newey en de beste coureur en voor volgend jaar geen reglementwijzigingen dan gaat Max volgend jaar wereldkampioen worden.

      • + 4
      • 26 aug 2019 - 13:54
    • Snork

      Posts: 6.953

      Ik lees hier in dit forum van de bekende Mercedes fans de suggestie dat Mercedes nog over heeft en de concurrentie levend houdt. Totale onzin, Mercedes werkt op het puntje van hun kunnen om de concurrentie voor te blijven, maar de technische wedloop is keihard gaande.
      Mercedes laat helemaal niks leven, ze moeten harder dan ooit werken om hun koppositie te behouden. Als ze de boel levend hadden willen houden, dan was Hamilton in Hongarije niet met betere banden aan Max voorbij gegaan. Dat deden ze wel, en terecht. Want ze hebben de punten gewoon hard nodig.
      Dit jaar pakken ze weer de zege, veiliggesteld in de eerste helft van dit seizoen. Maar kijkende naar de trend in de eerste helft van dit seizoen, kan je concluderen dat voortzetting van die trend gaat leiden tot een mooi gevecht om de eerste plek in 2020.

      • + 8
      • 26 aug 2019 - 14:09
    • @Snork

      Ik ben allerminst een Mercedes fan.

      • + 1
      • 26 aug 2019 - 19:13
  • We gaan het zien.. Eerst maar eens zien verder het gat te dichten naar Mercedes 2e helft van dit seizoen.. En dan volgend jaar hopelijk op minimaal gelijke voet beginnen i.p.v. weer achterlopen en een gat moeten dichten, dat is de laatste jaren veel te vaak gebeurd bij Red Bull.. Ik vrees echter dat Mercedes sowieso tot 2021 dominant zal blijven..

    • + 1
    • 26 aug 2019 - 12:13
  • Pappous

    Posts: 846

    Al die voorspellingen en verwachtingen zijn best wel leuk en ik volg ze op de voet al hecht ik er persoonlijk geen waarde aan. Vooral heel erg leuk zijn al die hersenspinsels van mensen die de autosport nog maar net volgen en nog geen enkel idee hebben hoe dat wereldje in elkaar steekt. Je hebt pas zekerheid als aan het einde van een seizoen alle punten verdeeld zijn en niet eerder.

    • + 1
    • 26 aug 2019 - 12:21
    • Echt waar??

      • + 1
      • 26 aug 2019 - 12:31
    • MrD

      Posts: 171

      Dit ja! Ik vind het super leuk om te zien welke theorieën iedereen er op nahoudt. Zelf doe ik daar natuurlijk ook aan mee, puur speculatief, om te zien wat ik er zelf van verwacht... (ik roep alleen niet zo hard wat ik denk en houd me zeker niet langer dan 2-3 weken aan een standpunt vast)... 9 van de 10 keer komen die voorspellingen niet uit, net zoals van iedereen hier en zelfs van de mensen die in de sport zitten. Toch geniet ik er met volle teugen van hoe ongelijk iedereen, inclusief mezelf, heeft. Heerlijk!

      • + 2
      • 26 aug 2019 - 13:56
    • jd2000

      Posts: 3.328

      nou @Pappous, afgelopen edities waren de punten allang voor het einde seizoen al verdeeld.....

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 14:05
    • Snork

      Posts: 6.953

      De punten zijn feitelijk al verdeeld dit seizoen. Hamilton hoeft lang niet alle races meer te winnen om kampioen te worden. Daar hoeven we het einde van dit seizoen echt niet voor af te wachten.

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 14:11
    • mediF1

      Posts: 2.705

      Pappous als dat je pasfoto is dan doet het me deugt dat we ook leden hier hebben die op latere leeftijd zijn ingestapt daarom welkom hier op het forum .

      • + 1
      • 26 aug 2019 - 14:22
  • Gewoon te hopen voor ons, de toeschouwers..... Met name het paar keer close-racing wat we aan de top nauwelijks, bijna nooit, meer zien , paar ‘incidentjes’ rosberg versus Hamilton en dan heb je het wel samengevat, zag er dit jaar gelijk al spectaculair uit.... Dus wie weet,, als Ferrari, Merc. en RB er echt om moeten vechten,,, wat een prachtig seizoen 2020 kan gaan worden ....

    • + 0
    • 26 aug 2019 - 12:29
    • Snork

      Posts: 6.953

      Tweede helft van dit seizoen kan al prachtig worden.

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 14:12
    • Zeker

      • + 0
      • 26 aug 2019 - 15:53
  • Idd Mercedes heeft van hoger hand de opdracht gekregen om even rustig te doen met de motor..we heel toevallig na Frankrijk 4 spannende races achter elkaar en nu is iedereen weer laaiend enthousiast ..doel bereikt..

    • + 1
    • 26 aug 2019 - 12:29
    • NicoS

      Posts: 11.121

      Ja, en van hogerhand moesten ze in Duitsland de auto een paar keer in de muur zetten.....en in Hongarije moesten ze van hogerhand natuurlijk de pole aan Verstappen schenken....
      Ferrari moest het ook rustig aan doen in Hongarije....allemaal van hogerhand.....

      • + 16
      • 26 aug 2019 - 12:38
    • De hand van Toto die zijn balie bijna doormidden beukte op Hockenheim, was ook door hogerhand aangestuurd. Lmfao

      • + 2
      • 26 aug 2019 - 23:42
  • NicoS

    Posts: 11.121

    Eerst maar eens kijken hoe de komende 9 races gaan verlopen....
    De laatste race moesten Mercedes en Hamilton alles uit de kast halen om te winnen, als dat de rest van het seizoen ook zo is, dan begin ik er voorzichtig in te geloven dat ze volgend seizoen echt voor de titel kunnen strijden. De regels veranderen niet of nauwelijks, dus elk team zal op de huidige auto voort borduren.
    Eigenlijk zaten ze er vorig jaar al goed bij, maar het verschil in vermogen van de motor was simpelweg te groot om elke race mee te doen voor het hoogste treetje op podium.
    Wanneer Honda erin slaagt om het gat te minimaliseren, en Max blijft presteren wat hij nu laat zien, dan maken ze een kans.

    • + 5
    • 26 aug 2019 - 12:33
  • GHM65

    Posts: 554

    Dropendrover! Gas op die lollie!

    • + 0
    • 26 aug 2019 - 13:52
  • Reno

    Posts: 1.513

    Aha, lokkertje, lokkertje, lokkertje!!!

    Volgend voorjaar zeker weer te langzaam of correlatie problemen en dus weer te laat op gang!!!

    Klets, flots, bwahm.

    • + 1
    • 26 aug 2019 - 18:19
  • sailor

    Posts: 9.162

    We zullen het wel zien , kun je nu toch helemaal niks van zeggen , zelf tijdens de wintertesten niet

    • + 0
    • 26 aug 2019 - 20:38
  • Eerst genieten van de tweede helft van 2019 ;-)
    (zie nu al tegen de winterstop op ...)

    • + 0
    • 27 aug 2019 - 09:31

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar