user icon

Wolff keurt bezigheden Hamilton goed: "Het is positief en goed voor zijn prestaties"

  • Gepubliceerd op 16 aug 2019 15:28
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton krijgt wel eens kritiek op zijn levensstijl buiten de Formule 1. Volgens Mercedes-teambaas Toto Wolff is dat onterecht, omdat dat er juist voor zorgt dat Hamilton scherp aan de start staat bij races.

Hamilton is de meest succesvolle coureur van zijn generatie en tevens is hij een van de meest succesvolle F1-coureurs aller tijden. Buiten de raceweekenden om lijkt de Brit echter vooral bezig te zijn met andere zaken dan racen. Hij is graag bezig met muziek heeft bij kledingsponsor Tommy Hilfiger zijn eigen kledinglijn en is tevens een graag geziene gast bij awardshows en modeshows.

Wolff en Hamilton hebben geen geheimen voor elkaar

Op die bezigheden krijgt Hamilton regelmatig kritiek, maar de wereldkampioen trekt zich daar niets van aan. Ook Wolff vindt die kritiek onterecht. De teambaas en CEO van het Formule 1-team van Mercedes vertelde aan Formula 1 dat deze bezigheden Hamilton juist scherp houden en dat hij daarmee de fundering legt voor zijn sterke prestaties.

"Ik denk dat we moeten stoppen met het in hokjes plaatsen van mensen en het stellen hoe een coureur zou moeten zijn. Doe gewoon eens de moeite om de persoon onder de helm te begrijpen en probeer een raamwerk neer te zetten dat een persoon de beste versie van hem- of haarzelf maakt, waardoor ze op de absolute top presteren."

"Ik geloof dat Lewis ook andere interesses heeft, en dat zijn in dit geval muziek en mode, en het zorgt ervoor dat hij zijn gedachten even van het racen afhaalt. Plezier hebben is iets wat ik als zeer positief zie en wat belangrijk is voor zijn prestaties op het circuit. We zijn erg open naar elkaar in wat we doen. We Facetimen, we sturen elkaar video's. Ik heb het gevoel dat het tussen ons prima zit."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Moet een coureur toch zelf weten. Prima hobby's ook gewoon. Ik zie niet hoe zaken als muziek en mode een sportman kan schaden.

    • + 3
    • 16 aug 2019 - 15:31
    • Mee eens. Zo lang hij niet op een Superbike of in een ralleywagen stapt vind Toto het best

      • + 0
      • 16 aug 2019 - 16:13
    • Boneka

      Posts: 149

      Nou dan waarom janken de vele haters continue, omdat ze jaloers zijn allemaal

      • + 0
      • 17 aug 2019 - 07:09
    • Ik ben ook geen Hamiltonfan maar ik zie er ook geen kwaad in. Ik vindt sowieso dat de pers er zich niet mee moet bemoeien wat ze buiten de baan doen. Kimi en Jules paften de nodige sigaretjes weg. Ook dat is hun zaak niet.

      • + 0
      • 17 aug 2019 - 07:55
    • MisterT

      Posts: 1.982

      @Vettelinnetje, het is juist heel interessant voor de pers wat Hamilton allemaal buiten de baan doet. Hamilton zoekt de publiciteit ook op. Als de pers.het niet doet, gooit Hamilton zelf genoeg op het internet om te.latennzien wat hij allemaal doet. Ik zelf vind dat wel grappig om te zien, ik denk dat ik Hamilton eigenlijk leuker vind in zijn privé leven dan dat ik hem leuk vind op en naast de baan. Maarja ieder zijn ding.

      • + 0
      • 17 aug 2019 - 08:21
    • Patrace

      Posts: 2.728

      @Vettellinnetje: regelmatig een sigaret roken vind ik wel iets anders. Dat schaadt de gezondheid en fitheid van de coureur. Dat is in de meeste gevallen aantoonbaar. Wat Hamilton doet heeft geen negatieve impact op zijn gezondheid, zolang hij zijn rust pakt en zich aan zijn trainingsschema’s houdt.

      • + 0
      • 17 aug 2019 - 09:51
    • @Rogier Hamilton stapt ook regelmatig op een superbike, of uit een vliegtuig. No problemo.

      • + 0
      • 17 aug 2019 - 10:17
    • @Patrace : Tazio Nuvolari zette de fles wijn aan z'n lippen tijdens de pitstops. Blijft wel de beste die er ooit geweest is..

      • + 0
      • 17 aug 2019 - 12:40
  • Totdat Hamilton besluit te gaan motorcrossen ? Toto vindt t best zolang het geen risicohobbies zijn.

    • + 0
    • 16 aug 2019 - 15:33
    • 919

      Posts: 1.832

      Doe eens even dimmen kleuter Boneka.

      Voor wat betreft risico sporten? Heb geen onvertogen woord gehoord vanuit Mercedes of Toto toen Hamilton eind vorig jaar crashte op het circuit met een heuse Yamaha Motogp R1M.

      • + 1
      • 17 aug 2019 - 12:44
  • sailor

    Posts: 10.753

    Ik vind die levensstijl van Hamilton geweldig , lekker doen waar je zin in hebt , je bent maar 1 keer jong, gewoon schijt hebben wat anderen zeggen

    • + 2
    • 16 aug 2019 - 15:40
    • Boneka

      Posts: 149

      Inderdaad helemaal mee eens. En mensen moeten stoppen met jaloers te zijn

      • + 1
      • 17 aug 2019 - 07:11
  • mario

    Posts: 8.870

    Nu hoor je die anti-Lewis gasten ook niet..... Niet iedereen is hetzelfde en iedereen moet gewoon doen waar hij / zij zichzelf goed bij voelt.... En wie bij "jij" om hem dan van "diva" gedrag te beschuldigen.... Laat die persoon lekker in z'n eigenwaarde..... Niet iedereen pas in een bepaald keurslijf en dat maakt Hamilton dus ook weer zo interessant en goed!!!!

    • + 1
    • 16 aug 2019 - 16:48
    • GHM65

      Posts: 567

      Ik ben absoluut niet anti Ham. Wereldklasse.
      Ik krijg alleen wat jeuk als het gaat om zijn uitspraken richting publiek en media
      etc. (Best crowd ever, you guys have been amazing etc. ) Wat hij verder allemaal doet, helemaal goed. Ik heb maar één doel en dat is hem zo veel en zo vaak mogelijk zien strijden met Lec, Vet, Ver en wie weet Albon
      Nou ja, en dat zit eraan te komen dus...???.

      • + 1
      • 17 aug 2019 - 07:06
    • Boneka

      Posts: 149

      Helemaal mee eens. Stel je voor als ik zo succesvol was als hamilton. Elke ander chick, vette autos, mooie huizen, boten, vliegen zou alles doen en genieten

      • + 0
      • 17 aug 2019 - 07:13
    • mario

      Posts: 8.870

      @Boneka: Dan heb je wel een K*dtleven hoor.... Maar wel geld genoeg voor een goede psycholoog ;-)

      • + 0
      • 19 aug 2019 - 18:23
  • Wat zou men vinden als Lewis zou bepalen of een mening zou hebben hoe en wat de F1 kijkers wel en niet mogen doen in hun privé leven.

    Maar waarom willen sommige dan wel een mening hebben wat hij wel of niet moet doen in zijn privé leven?

    • + 2
    • 16 aug 2019 - 17:37
    • mario

      Posts: 8.870

      Dus dat!!!! Het is in de meeste gevallen ook gewoon afgunst, dat Lewis dit allemaal wel kan en het merendeel hier niet en zelfs niet van kan dromen.....

      • + 0
      • 19 aug 2019 - 18:24
  • Iedereen zoekt op een andere wijze balans in het leven. De prestaties van Hamilton bewijzen zijn gelijk.

    • + 1
    • 16 aug 2019 - 18:05
  • jd2000

    Posts: 5.110

    Hij moet alleen uitkijken dat hij geen keelpijn oploopt.

    • + 2
    • 16 aug 2019 - 19:10

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.549
  • Podiums 193
  • Grand Prix 245
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar