user icon
user icon

Norris heeft geen voorkeur voor droge of natte kwalificatie in Hongarije

  • Gepubliceerd op 02 aug 2019 19:40
  • comments 7
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Lando Norris had een vervelende eerste dag op de Hungaroring. De McLaren-coureur miste vrijwel de hele tweede vrije training door een hydraulisch lek.

De tweede vrije training werd onderbroken door regen, maar de teams kozen er toch voor om rondetijden neer te zetten. Op zaterdag is er namelijk een kans op regen, ondermeer tijdens de kwalificatie. Norris zei tegenover GPToday.net dat het nog frustrerender is om die sessie te missen, omdat hij de Hungaroring ziet als een circuit waar een coureur zich optimaal moet voorbereiden in de aanloop naar de kwalificatie.

"Als het droog blijft, is dat minder van toepassing dan in de regen. In dat geval wil je iedere mogelijke ronde rijden. Ik weet niet of het morgen droog of nat wordt, maar dat zullen we zien. Het is frustrerend, want hoe meer ronden je hier rijdt, hoe beter. Vooral omdat de kwalificatie zo belangrijk is. Dit kan echter gebeuren. We hebben redelijk wat ronden gereden in VT1, dus wat dat betreft ben ik tevreden. VT2 was echter niet zo goed."

Weer tijdens kwalificatie maakt Norris niets uit

Het maakt voor Norris, die een week geleden in Duitsland uitviel met mechanische problemen, echter niets uit welke omstandigheden er tijdens de kwalificatie zijn. "Het maakt mij niet uit. Het is makkelijker om op het droge op de limiet te rijden dan in de regen. Als het regent, sta ik op achterstand ten opzichte van de meeste anderen. Als het droog is niet zozeer. Ik zou het niet erg vinden om in de regen te rijden, want het is leuker. We zullen zien wat het weer morgen gaat brengen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • snailer

    Posts: 2.973

    Even off topic.
    Ik heb soms slechte gedachtes.... Maar op een vlog van windsor zag ik plots een foto van Mansel en.... ik dacht een vermomde Sainz.... die Piquet bleek te zijn... Dat bracht me tot vreemde gedachtes... Snel vergeten.

    On Topic.
    Ik hoop op een natte kwalificatie. Ik denk echt dat Max dan een grote kans op pole heeft of in ieder geval op de eerste startrij.

    • + 0
    • 2 aug 2019 - 19:50
    • Rimmer

      Posts: 7.014

      Het blijft droog helaas. Zoveel is wel duidelijk inmiddels.
      Toch denk ik dat ze een goed pakket hebben en ik wil gewoon strijd zien.
      Lewis mag winnen maar dan wel na een harde strijd. Geen saaie walk-overs meer.
      Stiekem tip ik echter Vettel als zeer gevaarlijke outsider. Ik denk namelijk dat hij zijn Mojo weer gevonden heeft door de voorzichtige aanpak in Hockenheim. Ineens realiseert hij zich denk ik weer dat alles voor hem mogelijk is als hij weer gaat werken vanuit de rust. In mijn optiek is dat de voornaamste reden dat hij al twee drie jaar loopt te rommelen. Hij wilde te graag en pushte teveel. Net als Max begin 2018. Het gaat spannend worden.

      • + 0
      • 2 aug 2019 - 21:13
    • delange

      Posts: 1.131

      @snailer ik denk dan weer dat Max zowel met nat als droog weer op de eerste startrij zou kunnen staan.

      @Rimmer ik heb liever dat Lewis niet wint enkel en alleen om het kampioenschap wat ""spannender"" te maken. Ik hoop ook dat je gelijk hebt met je Vetteltheorie zodat hij zich ook nog wat moeit ermee. Dat maakt het voor ons alleen maar leuker.

      • + 0
      • 2 aug 2019 - 22:03
    • snailer

      Posts: 2.973

      Rimmer, goede redenatie! Toevallig schreef ik elders dat ik Vettel erg hard vond werken. Ik zag hem ronden achter elkaar alle kanten op glijden met zijn Ferrari in VT2. Knetter hard werken heet dat en vooral ook leren de Ferrari onder controle te krijgen.

      Overigens wil ik Leclerc ook nog niet uitsluiten. leclerc reed vandaag met de nieuwe upgrades. Vettel niet. Daar zou de reden kunnen liggen dat Vettel in VT1 sneller was.

      Maar in ieder geval kunnen we Ferrari nooit uitsluiten. Er zit wel een swing de afgelopen week. Daar waar men het hele jaar Ferrari zag als bedreiging is het nu plots Max geworden volgens de analisten.

      • + 0
      • 2 aug 2019 - 23:02
    • Dat is ook niet heel vreemd gezien de resultaten van Max de afgelopen drie gp’s. Punt is wel dat Max/RB gemaximaliseerd heeft terwijl Ferrari juist net beter kan dan dat ze hebben laten zien.

      • + 0
      • 3 aug 2019 - 02:28
  • Droog of nat, het wordt waarschijnlijk sowieso een lastig weekend voor McLaren. Vooral in sector drie lijkt de wagen te worstelen. Benieuwd naar morgen.

    • + 1
    • 2 aug 2019 - 21:09
  • Toch mooi dat McLaren gedacht heeft aan een allround coureur in Lando Norris.i

    • + 0
    • 4 aug 2019 - 15:08

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 49
  • Podiums 0
  • Grand Prix 21
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 13 nov 1999 (20)
  • Geb. plaats Glastonbury, Groot Brittannië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender