user icon
user icon

Vettel: "Had liever een hete race gehad dan omslag qua weer"

  • Gepubliceerd op 26 jul 2019 19:27
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Sebastian Vettel kan tevreden zijn met de eerste dag van de Duitse Grand Prix. Na een eerste en tweede positie tijdens VT1 en VT2 stelt de Ferrari-coureur dat hij graag had gezien dat het de rest van het weekend ook heet was geweest.

Snikheet was het vrijdag namelijk op Hockenheim. De temperaturen stegen tot dichtbij de 40 graden Celsius en dat maakte het niet makkelijk voor de coureurs. Lewis Hamilton stelde naar de sessie over dat de banden moeite hadden met dergelijke temperaturen en dat hij blij is dat voor de rest van het weekend andere weersomstandigheden verwacht worden. Vettel had daarentegen wel graag gezien dat het heet zou blijven.

"Het is lastig te zeggen, want ik weet niet in hoeverre Red Bull Racing en Mercedes zich moesten aanpassen aan de hitte. Het heeft op iedereen impact, want je zag iedereen het bodywork verder openen naar het maximum. Het was fijn geweest om een hele hete race te hebben. Dat is in de auto leuk en ik vind het prettig als je aan het zweten komt, maar de voorspellingen zeggen dat het niet zo wordt zoals vandaag."

Omstandigheden helpen Ferrari volgens Vettel

Vettel hield uiteindelijk een prima gevoel over aan de vrijdag op Hockenheim. "Ik ben redelijk blij. Het was een betere dag. Hier en daar had ik wat moeite om in het ritme te komen. Ik had een flatspot op de mediums tijdens de middagsessie, maar alles bij elkaar voelde het goed. De auto voelde goed en we hebben nog redelijk wat marge om sneller te gaan."

Vettel en Ferrari kwamen er niet aan te pas op Silverstone, maar in Duitsland lijkt de vorm beter te zijn. De Duitser vermoedt dat de omstandigheden daarbij een rol spelen. "Er is niet veel wat ik nu wel vond en in Silverstone niet, want de auto is hetzelfde. Het gaat meer om de condities en het circuit die bepalen hoe wij gaan. Laten we hopen dat we dit vast kunnen houden."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Sebbie,dat moet je nooit zeggen joh.
    Dat betekent dat jullie alleen in warm tot heet weer Mercedes kan aanvallen.
    Dat horen ze niet graag in Italy..

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 19:40
    • Polleken

      Posts: 903

      OT, ik lees dingen dat RBR iets aan de motor moest aanpassen van de FIA ???? Weet iemand hier meer over

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 20:48
    • Oke,maar wat is iets?
      De motor is al zo complex en dan iets aanpassen?
      Ik ben benieuwd.

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 20:55
    • mario

      Posts: 6.417

      OT = On Topic
      of
      OT = Off Topic

      Je weet nooit wat men nou precies bedoelt..... ;)

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 21:10
    • Polleken

      Posts: 903

      Off Topic maar oke , heb je mischien ook antwoordt?

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 21:13
    • OT= ON TOPIC
      TO= TOPIC OFF

      Zo das ook weer opgehelderd. :)

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 21:14
    • mario

      Posts: 6.417

      Nope, daar heb ik niets over gelezen....

      • + 2
      • 26 jul 2019 - 22:03
  • Geloof het meteen na die 4 spatjes van vorig jaar.

    • + 3
    • 26 jul 2019 - 19:50
    • MisterT

      Posts: 1.835

      Bij jou kan maar 1 man alles goed doen en de rest moet to de grond worden afgebrand he?

      • + 5
      • 26 jul 2019 - 20:28
    • Eigenlijk net als bij jou en het overgrote deel hier.......toch maar eens beter mijn posts lezen met je de rest moet tot de grond worden afgebrand.

      • + 4
      • 26 jul 2019 - 20:46
    • Afbranden misschien niet, maar het is wel een onnodige opmerking waarmee je mensen tegen je in het harnas kan jagen. Maar waarschijnlijk ben je daar ook op uit!

      • + 4
      • 26 jul 2019 - 22:12
  • Vettel heeft het zelfde beeld als mij, hoe heter hoe heftiger het is bij de visite van Klaartje Komen.

    • + 1
    • 26 jul 2019 - 20:02
  • Begrijpelijke uitspraak van Vettel, zeker gezien de race van vorig jaar.

    Een paar druppels en ze zijn allemaal kansloos. Maar soit, hij had de beste wagen blablabla..

    • + 1
    • 27 jul 2019 - 02:04

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.377
  • Podiums 54
  • Grand Prix 107
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar