user icon
user icon

Perez: "Formule 1 heeft geweldig werk geleverd met nieuwe reglementen"

  • Gepubliceerd op 04 maa 2019 09:30
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

De Formule 1 heeft in 2019 een aantal nieuwe regels die het inhalen makkelijker moeten maken. Volgens Sergio Perez heeft de sport geweldig werk afgeleverd met die nieuwe reglementen.

De nieuwe regels zijn vooral technisch van aard en moeten het makkelijker maken om auto's te volgen en in te halen. De meest in het oog springende verandering is de bredere en simpelere voorvleugel. Die nieuwe vleugel moet ervoor zorgen dat er minder vuile lucht geproduceerd wordt, zodat het volgen van andere auto's makkelijker wordt.

Gedurende de testweken in Barcelona kwamen er steeds meer gematigd positieve verhalen naar buiten over het volgen van andere auto's. Valtteri Bottas en Daniel Ricciardo lieten al weten dat ze kleine verbeteringen opmerkten en ook Perez ziet het na de wintertests positief in. De coureur van Racing Point meent dat de Formule 1 de juiste weg ingeslagen is met de nieuwe voorvleugels.

"Ik volgde Valtteri een beetje. Ik voelde absoluut dat je minder downforce verliest. Tot nu toe zou ik zeggen dat de Formule 1 geweldig werk afgeleverd heeft met deze regels. In Melbourne gaan we echt zien hoe het racen gaat met auto's om je heen die dezelfde snelheid hebben, maar ik hoop echt dat de show een stuk beter wordt."

Een andere opvallende verandering om inhalen te bevorderen, is de achtervleugel. Die is breder geworden, terwijl de DRS-flap verder open komt te staan. Zodoende moet het effect van DRS groter worden, wat inhalen makkelijker maakt. Perez denkt daardoor dat het inhalen in het algemeen makkelijker wordt. "Ik denk dat de delta om een auto in te halen een stuk kleiner wordt, omdat je de auto's beter kan volgen en door het voordeel van DRS. Ik hoop dus dat het racen leuker wordt voor de fans en de coureurs."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Snelheidsverschil zal groter zijn tov vorig jaar, de nieuwe achtervleugel voelt als een open geklapte parachute zei Nico.H.
    Remzone is gereduceerd, ik gok zomaar op veel crashes.

    • + 0
    • 4 maa 2019 - 09:47
    • Ferdi12

      Posts: 264

      Of de achterliggende auto vliegt er voorbij alsof de voorste stilstaat, op zulke inhaalacties zit het gros van het publiek niet te wachten. Inhaalacties door het talent van de coureur wordt hierdoor minder.

      • + 1
      • 4 maa 2019 - 09:53
    • Of dat idd...

      • + 0
      • 4 maa 2019 - 09:56
    • @Ferdi, precies... waren er vorig jaar nog maar een paar coureurs die zich verzetten tijdens een inhaalactie met DRS, komend seizoen , zijn die helemaal kansloos. Dus minder echte gevechten.

      • + 0
      • 4 maa 2019 - 10:00
    • Bovendien wordt het inhalen mét DRS zo makkelijk, dat je wel gek zou zijn iemand in te halen op een plek zónder DRS

      • + 1
      • 4 maa 2019 - 10:02
    • Mick34

      Posts: 640

      Baku gaat leuk worden! Je hoeft helemaal niet sneller te zijn dan je voorligger op dat circuit. Als je op het rechte stuk 1,5 seconde erachter zit, kun je door de slipstream en DRS gemakkelijk inhalen. Max was vorig jaar al enkele tienden per ronde sneller daar, maar Ricciardo reed die winst steeds weer weg op dat lange rechte stuk.... Dat gaat dit jaar nog veel erger worden.

      • + 1
      • 4 maa 2019 - 10:28
    • NicoS

      Posts: 11.724

      @Mick34,
      Bij een achterstand van 1,5 seconden gaat de DRS niet helpen....;)
      Je zal ook nu nog steeds bij de DRS detectie zone binnen een seconde van je voorganger moeten zitten...

      • + 1
      • 4 maa 2019 - 11:16
    • Mick.., de DRS gaat pas tot 1 seconde achterstand open, maw bij jouw voorbeeld blijft hij gewoon dicht

      • + 0
      • 4 maa 2019 - 11:32
    • Mick34

      Posts: 640

      Dat snap ik wel! In Baku kun je de eerste kilometer van het rechte stuk de slipstream pakken zonder DRS en binnen de seconde komen. Hierna krijg je naast de slipstream ook nog de DRS. Dat gaat extreem worden in 2019...

      • + 0
      • 4 maa 2019 - 13:08
  • Prachtwagen zo op de foto..

    • + 0
    • 4 maa 2019 - 15:36

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.260
  • Podiums 47
  • Grand Prix 113
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar