Officieel: Williams onthult wit en lichtblauwe livery met titelsponsor ROKiT

  • 11 feb 2019 16:12
  • comments 94
  • Door: Bjorn Smit

Williams heeft maandagmiddag om 16.00 uur de nieuwe kleurstelling aan de wereld getoond. Het Britse team rijdt in 2019 met een witte en lichtblauwe kleurstelling, die samenhangt met de bekendmaking van ROKiT als nieuwe titelsponsor.

De nieuwe livery van de Williams heeft lichtblauwe sidepods, terwijl de over de neus en de motorkap een brede witte baan loopt. Op de sidepods is sponsor Rexona nog steeds terug te vinden, terwijl het logo van titelsponsor ROKiT groot op de motorkap terug te vinden is. 

ROKiT is een bedrijf dat zijn oorsprong vindt als een mobiel netwerk in de Verenigde Staten. ROK is een mobile virtual network operator, die bandbreedte op het netwerk van AT&T inkoopt. Het bedrijf gaat haar diensten in het komende jaar uitbreiden, want haar website laat zien dat er binnenkort vijf mobiele telefoons te krijgen zullen zijn. Dat gebeurt dan onder de noemer ROKiT. Het bedrijf wil met premium technologie en scherpe prijzen de status quo verbreken. Daarnaast is ROKiT bezig met het ontwikkelen van slimme steden en probeert momenteel in 27 Indiase steden publieke WiFi-netwerken aan te leggen.

ROKiT is als titelsponsor de opvolger van Martini, dat tussen 2014 en 2018 die rol vervulde. AT&T was in het verleden ook al eens titelsponsor van Williams.

 

Foto's Williams FW42

Reacties (94)

Login om te reageren
  • Naldor

    Posts: 570

    Je hebt een hoofdsponsor met rode accenten dus maak je de auto wit met blauw.

    Ik snap de logica niet?

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:13
    • Raar inderdaad. Ik werd trouwens meteen enthousiast van het super lichte blauw. Maar dan bleek helaas niet het definitieve blauw :(

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:17
    • VES

      Posts: 505

      Raaaaaaaaaaaaarrrrrrr

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:25
    • dizzy

      Posts: 1.418

      Misschien omdat Williams sinds meer dan 30 jaar bijna altijd wel een wit-blauwe kleurstelling heeft gehad?

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:25
    • z0mer

      Posts: 1.796

      Dat hebben ze niet. Kan me nog die auto's met Windfield als sponsor herinneren.

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:37
    • rice

      Posts: 1.460

      Aan de vernieuwde website te zien is het lichtblauw de huisstijl kleur van Williams geworden

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:38
    • emcee-p

      Posts: 111

      Blauw-wit is altijd wel een beetje de huisstijl geweest indedaad.
      Met uitzondering van 1999 en 2000 met de Winfield sponsoring zoals gezegd, heb toen nog Zanardi en Schumacher in die auto's over Zandvoort zien gaan.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:41
    • AT&T is blauw, waarschijnlijk om die reden.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:43
    • Beri

      Posts: 2.263

      De kleurstelling die is gekozen is vreemd inderdaad. Zwart, blauw en wit.. het doet mij vermoeden dat er tzt nog een aantal wijzigingen zullen worden aangebracht.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:51
    • Snork

      Posts: 3.182

      Schijnt overigens dat Williams een extra haakje aan de achtervleugel heeft.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:54
    • Snork

      Posts: 3.182

      Voor de rode lantaarn. Jaja...slechte grap...

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:56
    • Beri

      Posts: 2.263

      Overigens, ik besef me nu pas dat Williams vorig jaar al licht blauwe teamkleding had. Dat was tijdens de weekenden waar Martini niet op de auto mocht staan.
      Dus dat verklaart het lichtblauw. Nu nog de vraag waarom in hemelsnaam dat combineren met zwart en wit...

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:58
    • Trulla

      Posts: 1.174

      Het zijn vooral Rexona kleuren. De FW42 is eigenlijk een rijdende deo bus.

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 17:06
    • mediF1

      Posts: 1.986

      Maakt niet uit wat voor kleurstelling ziet er mooi uit en hopelijk is het de aanzet voor betere tijden .

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 17:31
    • Arie54

      Posts: 1.583

      @DIZZY: En groen-wit uit de tijd dat Saudia de hoofdsponsor was.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 19:06
    • En de geel witte Williams met Canon.....

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 23:55
  • Matige livery... Vind de overgang tussen de kleuren echt niet mooi.

    • + 4
    • 11 feb 2019 - 16:14
    • Tot zover vind ik hem ook behoorlijk matig. Even laten wennen maar tot nu matig zacht uitgedrukt.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:19
    • Lijkt wel cheapass geairbrushed..

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:38
    • Maximo

      Posts: 5.014

      Ik ben ook niet echt onderste boven van de livery.

      Deze kleuren staan bij mij thuis voornamelijk onder het aanrecht tussen de schoonmaakmiddelen.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:48
    • Beri

      Posts: 2.263

      Persoonlijk, maar noem me gerust bevooroordeeld, vind ik deze livery echt mooi. Het is een keer weer wat anders dan steeds dat zelfde geneuzel wat we gezien hebben na de HP dagen en tot Martini kwam. Dit is weer echt een livery die jaren mee kan.
      Of het beter had gekund? Jazeker. Maar mooi? Ik vind van wel!

      • + 4
      • 11 feb 2019 - 16:50
    • BMW E30

      Posts: 595

      Ik ben het met je eens @beri, er worden best frisse kleuren gebruikt en dat maakt het een mooie livery die in de basis goed is. De kleurstelling kunnen ze de komende jaren nog wat aan veranderen als je het mij vraagt.

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:59
    • Idd @VH

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 17:06
  • Snork

    Posts: 3.182

    Mooie kleurstelling. Ze laten alleen nog heel weinig zien op Twitter.

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:14
  • De auto zelf: ctrl + C, ctrl + V

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:14
    • de Williams wordt sowieso enkel een livery presentatie

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:15
    • Maximo

      Posts: 5.014

      Dit is kopie RB14 nr. 3.

      Na HAAS, TR nu ook Williams met een chassis a la RB14...... hoeveel zullen er nog volgen???

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:27
    • Kan jij door bodywork heen kijken MAXIMO? :p

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:32
    • dit is gewoon de FW41, was al aangekondigd dat deze presentatie enkel over de kleurstelling en sponsoring gaat

      • + 2
      • 11 feb 2019 - 16:37
    • d@nny

      Posts: 1.316

      Hoezo kopie van RBR? Het is de auto van vorig jaar...

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:41
    • Maximo

      Posts: 5.014

      ROYALERE.

      Ja dat kan ik, knap hé! ;)

      Ik maak natuurlijk een fout en bedoel het bodywork, niet het chassis.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:46
    • "Dit is kopie RB14 nr. 3.

      Na HAAS,........"

      Dus Haas werkt nu samen met RB ipv FER?

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 17:52
  • CBR600F

    Posts: 197

    Let wel dat dit nog kan veranderen, zie RBR vorig jaar.

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:15
  • vroarrr

    Posts: 5

    Ziet e mooi uit, hoop toch ieder jaar weer op compleet nieuwe livery's, behalve bij Ferrari natuurlijk.

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:16
  • Vind de livery beter als met martini livery.

    • + 2
    • 11 feb 2019 - 16:17
    • Je maakt een grapje?

      • + 3
      • 11 feb 2019 - 16:24
    • Er zullen zat Williams fans zijn die zwaar aan de drank gaan bij het zien van deze liverey.

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:26
    • Dit vind ik iig niet mooi.... denk maar dat ik Williams fan ga worden, heb tenminste een reden om aan de drank te gaan @Schwantz..;)

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:35
    • Nope, ik maak geen grapje, sterker nog, vind het mooi met dat zwart zwart blauw wit

      • + 2
      • 11 feb 2019 - 16:41
    • mgf1

      Posts: 147

      Firebeats mee eens!! wat een vette kleurstelling! Veeeel mooier dan die Haas livery als je het mij vraagt. hopen dat dat hok ook een beetje loopt dit jaar.

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:48
    • Vind m niet beter dan de Martini livery, das gewoon een klassieker en altijd goed. Maar de kleuren van de huidige vond ik mooi bij elkaar, alleen het ontwerp van de livery niet zo. Wat rommelig.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 17:00
  • Roy

    Posts: 1.822

    Door dat Rokit logo erop ; lijkt het echt zown speelgoed autotje van de Action....

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:18
  • Wat een slechte video! Er valt niets te zien.
    Dan maar wachten op de foto's waar de hele wagen op staat.

    • + 2
    • 11 feb 2019 - 16:18
    • zie er het nut niet van in om eerst zo'n bewust slecht filmpje online te slingeren, is dit om de 'spanning' op te bouwen ofzo..

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:20
    • Precies. Men zit al in spanning en dan laten ze niets zien.
      Heeft geen enkel nut dit filmpje. Foto's zullen er ook wel niet komen
      waar de hele wagen op staat.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:23
    • jawel heb de fw42 zojuist voorbij zien komen, zo zo hier verschijnen vernmoed ik

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:25
    • Heb alleen nog maar twee zij aanzichten gezien. Daar kun je een wagen niet op beoordelen.
      Zie graag een foto van alle kanten en een voor- en boven aanzicht.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:43
    • rice

      Posts: 1.460

      @Pietje moet je toch even beter zoeken. Normaal weet je wel altijd overal info te vinden die andere niet kunnen vinden ;) Er zijn al meerdere foto's beschikbaar van de presentatie waar je de auto van meerdere kanten te zien krijgt.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:50
    • @Rice, kun jij me dan even zeggen waar ik foto's kan zien waar je de wagen van de voorkant kunt zien en van boven? Ik kan ze echt niet vinden.
      Ik bedoel zoals de STR14 foto's. Van alle kanten dus.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 17:14
  • Beetje Mercedes achtige kleur. Voor de rest zie je niet veel....

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:18
  • Wat ik er van zie vind ik ‘m mooi en interessant!! Kan niet wachten op de foto’s! Meer meer meer!! :-)

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:20
    • Maar wat lastig dat het eigenlijk nog steeds n teaser is..WhAAAAH!!

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:22
    • in ieder geval al 1 fatsoenlijke foto nu...
      Ik vind de livery wel oké, niet super spannende.
      Teveel zwart op het bodywork. de kleur lichtblauw is wel aardig...

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:28
  • z0mer

    Posts: 1.796

    Lelijk.

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:24
  • bschuit

    Posts: 8.757

    iedergeval mooier dan die saaie bak van vorigjaar, al zien de Williamsen er altijd al saai uit , enige echt epische Williams (om te zien) was de FW14B, zo,n livery die je nooit meer vergeet....

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:27
    • ik vond juist de Camel sponsoring niet zo fraai toen, vond de Williams pas echt mooi in de Rothmans kleuren

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 16:30
    • Ik vond de Williams-BMW liveries ook altijd mooi. Beetje zoals Brabham-BMW in de jaren 80.

      • + 2
      • 11 feb 2019 - 16:36
    • Duke79

      Posts: 50

      Sws de mooiste F1 wagen ooit imo :)

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:46
  • Mooiste tot nu toe

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:28
  • McHoek

    Posts: 28

    Ik vind het een livery die echt past bij een achterhoede team :( Jammer dit, Williams onwaardig

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:28
  • Ik wil Williams feliciteren met hun nieuwe hoofdsponsor. Dit is voor velen denk ik onverwacht na het zeer slechte 2018 seizoen

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:31
  • HarryLam

    Posts: 514

    Tamelijk waardeloos knoei filmpje

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:32
  • Livery oogt cheap :(

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:33
  • Williams vraagt op Twitter om een cijfer van 1-10 te geven.
    Heel veel 1,2 en 3 en -100, etc.

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:33
  • Verreweg de minste livery tot nu toe.
    Ik verwacht morgen om 12.30 ook weinig verandering bij Renault afgaande op de kleding van de coureurs.

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:36
  • Wat een slechte filmpjes zeg!
    Snap het nut van dat tweede filmpje ook niet

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:36
    • rice

      Posts: 1.460

      Dat filmpje kwam als 1e bericht op Twitter om bekend te maken dat ze een nieuwe naam hadden. Heeft verder weinig toegevoegde waarde om dat in dit artikel erbij te zetten.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:53
  • d@nny

    Posts: 1.316

    Wat krijg je tegenwoordig weinig sticker ruimte voor 23 miljoen!

    Ook jammer dat er niet iets creatiever met de livery is omgegaan.

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:45
    • rice

      Posts: 1.460

      Je betaald ook de nodige miljoenen voor de titel sponsoring van het team

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 16:51
    • d@nny

      Posts: 1.316

      Echter ORLEN is geen titel sponsor en heeft slechts een paar kleine stickertjes voor die 23 miljoen die zei schijnen te inversteren.

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 20:31
  • Williams gaat voor een frisse wind..en dat vind ik altijd mooi.
    In tegenstelling tot TR wat dat is gewoon een kopie van een kopie...

    tot nu toe vind ik de Williams kleuren de mooiste..daarna Haas met het saaie zwart met hier en daar een likje goud..en dan de TR

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:48
  • Meh...

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:53
  • Snork

    Posts: 3.182

    Voor de rode lantaarn...
    Slechte grap...

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 16:55
  • tour71

    Posts: 428

    wat een lelijkerrrrrrddddddd, dit is veruit de lelijkste in jaren

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:57
    • Snork

      Posts: 3.182

      Je moet ook niet in de spiegel kijken....dat is altijd schrikken.

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 17:09
  • Axel

    Posts: 2.069

    Grappig dat men zich druk maakt over vormgeving.
    De vraag is, hoe goed is de auto?

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:59
    • tour71

      Posts: 428

      daar is deze presentatie voor, en de sponsoren bepalen een groot gedeelte hoe goed de auto zal zijn. geen sponsor, geen auto

      • + 1
      • 11 feb 2019 - 18:42
    • Axel

      Posts: 2.069

      Geen goede auto, geen sponsors.

      • + 0
      • 12 feb 2019 - 16:51
  • droopz

    Posts: 705

    daar gaat de merchandise verkoop van Williams, als ze deze op de livery kleurstelling baseren tenminste...

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 16:59
    • ach overdrijven is ook een vak. ik vind hem mooier als dat witte rukding van de afgelopen 3 jaar. er zit tenminste een beetje kleur in. al vind ik hem wel erg op de Mercedes van 3 jaar geleden lijken.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 17:05
    • Musky

      Posts: 2.187

      @Royalere in de Williams zit ook een Mercedesmotor, is wel puur toevallig vindt je ook niet:-)

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 17:24
  • Best een mooie wagen al vind ik de livery niet echt geweldig.
    De sidepods zijn ook erg smal,maar dat lijkt ook wel een trend te zijn in F1-land.

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 17:31
  • Volgens mij worden ze gesponsord door tandpasta als ik die livery zo bekijk.

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 17:34
  • Ik durf hem nu, na 3 presentaties , wel aan... dit is echt de lelijkste livery van 2019. Ik denk dat Williams wat dat betreft niet meer verslagen kan worden.

    • + 3
    • 11 feb 2019 - 17:49
    • tour71

      Posts: 428

      de sauber uit 2015.... die is bijna net zo lelijk

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 18:45
  • Ik zou graag willen zien hoe de auto er uit ziet in daglicht. Dit is een dramatische weergave

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 19:17
    • Misschien maar goed ook dat het zo schemerige lancering is, je wilt niet weten hoe hij in het daglicht eruit ziet :d

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 20:04
  • Brede AA

    Posts: 134

    Die Williams is prachtig. O ja en de auto ook

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 19:23
  • dizzy

    Posts: 1.418

    Ik had ook niet voor niets het woordje 'bijna' in mujn post gezet. ;)

    • + 0
    • 11 feb 2019 - 20:19
  • Guust

    Posts: 187

    Dacht eerst dat RoKit een tandpasta merk was 😒 ....

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 23:16

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:40 - 04:10

    Vrije training 3

    04:10 - 05:10

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:40 - 08:10

    Kwalificatie

    07:10 - 08:10

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:40 - 04:10

    Vrije training 2

    06:40 - 08:10

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:10 - 05:10

    Kwalificatie

    07:10 - 08:10

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 06:10

Geef je mening

Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?

WK standen 2018

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar