user icon

Wolff trots op Calderon: "Liet zien dat ze goed in staat is om de Sauber te besturen"

  • Gepubliceerd op 07 feb 2019 14:47
  • comments 12
  • Door: Tom van Hooft

De aanwezigheid van vrouwen in de autosport is altijd minimaal geweest, maar begint daar langzaamaan verandering in te komen. Susie Wolff, voormalig testcoureur van Williams, heeft lovende woorden over voor het werk dat Tatiana Calderon voor Alfa Romeo Racing heeft uitgevoerd. Tot nu toe was Susie Wolff de enige vrouwelijke coureur die het voor elkaar kreeg om dit millennium tijdens een officiële sessie deel te nemen aan een Formule 1-weekend.

"Ik ben van mening dat Tatiana fantastisch werk verricht", vertelde Wolff aan F1aldia.com. "Ik heb nooit aan haar kunnen getwijfeld, dus ik hoop dat ze zich verder ontwikkelt en zich verbetert. De Formule 1 veranderde de regels met betrekking tot het superlicentie-systeem en deze verandering heeft ervoor gezorgd dat het moeilijker is geworden om de licentie te behalen. Toen ik nog in de Formule 1-actief was, was het puntensysteem nog niet ingevoerd."

"Ze heeft laten zien dat ze heel goed in staat is om de Sauber te besturen", vervolgt Wolff, die tegenwoordig teambaas is van het Formule E-team Venturi. "Ik kijk en wacht af. Ik moet zeggen dat ik me meer dan welkom voelde in de wereld van de Formule E en dat ik geen probleem heb met mijn werk in de paddock."

Volgens Wolff zijn maar weinig mensen gewend aan het beeld dat vrouwen in de top van de autosport werken. "Ik denk nog steeds dat men het vreemd blijft vinden dat er vrouwen actief zijn in de top van de autosport. Ik weet precies wat mijn werk is en ik ben zeer doelgericht bezig om dingen te bereiken. Er zullen natuurlijk altijd vragen blijven over mijn geslacht, want ik heb niet het idee dat ze gaan verdwijnen. Maar voor mij heeft het nooit een negatieve impact gehad."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • walter33

    Posts: 736

    Nog even en Toto komt uit de kast,wat een natnek is dat.

    • + 1
    • 7 feb 2019 - 15:04
    • Verhaal gaat over Susie, niet Toto.

      • + 5
      • 7 feb 2019 - 15:08
    • whahahahahaha....niet echt op de hoogte van wie waar hoort denk ik

      • + 0
      • 7 feb 2019 - 15:19
    • Schijnt behoorlijk besmettelijk te zijn, naast een man liggen 's nachts die de hele dag bezig is z'n tere poppetje in die nr 44 auto te pleasen....
      Calderon in F1 is een aanfluiting. Punt.

      • + 1
      • 7 feb 2019 - 16:30
  • Allemaal leuk en aardig, maar ging ze ook hard?

    • + 0
    • 7 feb 2019 - 15:22
    • Eh, moet dat dan?

      • + 0
      • 7 feb 2019 - 16:10
    • Het gekke is, dat Calderon volgens Sauber best wel goede rondes neerzette in dat testje vorig jaar. En dat terwijl ze in lagere klasses nu niet direct opvalt. Sauber zei toen prettig verrast te zijn

      • + 0
      • 7 feb 2019 - 16:41
    • neeuuh

      Posts: 311

      Ne, maar dat hoeft ook niet want het is een vrouw. Dan gelden er opeens andere criteria, dan hoor je in een F1 auto te zitten omdat mannen er ook in zitten en mannen en vrouwen kosten wat het kost gelijk moeten zijn.

      • + 1
      • 7 feb 2019 - 17:08
  • Allemaal leuk en aardig, maar feit is dat Calderon er bar weinig van bakt in de juniorcategorieën.

    • + 0
    • 7 feb 2019 - 15:43
    • Ik snap ook niet waarom ze niet deelneemt aan de Formule W series, juist daar had ze zich kunnen bewijzen tov de andere vrouwelijke coureurs.

      • + 0
      • 7 feb 2019 - 16:49
    • Ja, maar dat wil ze nu juist niet. Ze wil gewoon autocoureur zijn.

      • + 0
      • 7 feb 2019 - 18:18
  • AUDI_F1

    Posts: 1.786

    Voor een officiele test mee te doen moet je 14 SuperLicentie punten hebben. Voor een vrijdag training 25. Ik kan nergens terug vinden hoeveel Calderon er heeft, maar ik denk 0.
    Overigens hoop ik dat de winnaar en de runner-up van de w-series 25 SL punten krijgen zodat, als een F1 team het wil een dame in een vrijdag morgen training kan inzetten.

    • + 0
    • 7 feb 2019 - 21:57

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar