user icon

Haas F1 hint op zwart-gouden kleurstelling met nieuwe teamkleding

  • Gepubliceerd op 06 feb 2019 13:03
  • comments 25
  • Door: Bjorn Smit

Haas F1 Team presenteert donderdag (7 februari) als eerste team de nieuwe kleurstelling voor het seizoen 2019. De samenwerking met Rich Energy deed al vermoeden dat het team het nieuwe seizoen aanvangt met een nieuwe kleurstelling en de teamkleding geeft daar een nog grotere aanwijzing voor.

Op Twitter plaatste Haas F1 een foto van Kevin Magnussen, Romain Grosjean en reservecoureur Pietro Fittipaldi, die poseren in de nieuwe teamkleding. Het shirt dat de mannen dragen, is volledig zwart, terwijl de sponsorlogo's een gouden of witte kleur hebben. Dezelfde kleurencombinatie is terug te vinden op de blikjes energiedrank van titelsponsor Rich Energy, wat de vermoedens versterkt dat Haas 2019 aanvangt met een compleet nieuwe kleurstelling.

De afgelopen jaren reed Haas met een grotendeels grijze livery. In 2016 en 2018 was de grijstint wat lichter van kleur, in 2017 juist donkerder. Daarnaast maakte het team gebruik van rode en witte accenten, terwijl de sponsornamen veelal in het wit op de auto gezet werden. Uitzondering daarop was het logo van Haas Automotive, dat groot met rode letters op de sidepods te lezen was.

 

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Beri

    Posts: 3.484

    Goud, zwart en wit.. hmm.. benieuwd wat ze er van brutselen..

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 13:09
    • Brutselen.... Een samensmelting van Brouwen en knutselen?...

      • + 3
      • 6 feb 2019 - 13:12
    • d@nny

      Posts: 2.613

      @Maxiaans

      Cordaad

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 14:40
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Ik zag pasgeleden een interview met de eigenaar van Rich Energy en die zei fan te zijn van de iconische John Player Special-livery, dus ik denk dat het zoiets gaat worden.

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 14:51
    • Ik denk niet zo extreem als JP die alle sponsoruitingen in goud uitbeelde. Ik vermoed dat alle subsponsors in het wit worden uitgedragen bij Haas, ook omdat het logo vaan Haas niet zo sterk lijkt in het goud... Gene zou hier vast rekening mee houden.

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 21:16
  • Morgen, morgen gaat het voor mij beginnen...?

    • + 2
    • 6 feb 2019 - 13:09
    • Is live te volgen op M0t Sp0 Engelse site vanaf 12.00 uur onze tijd.

      • + 0
      • 7 feb 2019 - 10:40
    • En de Nederlandse site, zie ik nu net.

      • + 0
      • 7 feb 2019 - 10:42
  • Oude kleuren(Lotus) in nieuw jasje?

    • + 1
    • 6 feb 2019 - 13:11
    • The dre

      Posts: 2.184

      Exact wat ik dacht ?

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 13:13
    • buuts

      Posts: 724

      JPS

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 13:14
  • Eigenlijk zoals verwacht. Al kan het witte Haas-logo mij niet zo heel erg bekoren...

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 13:14
  • mario

    Posts: 8.262

    Maak er maar een helemaal gouden auto van met wat zwarte lijnen en de sponsornamen in het zwart....
    Naast de Silberpfeilen nu ook de Golden Arrows ;)

    • + 1
    • 6 feb 2019 - 13:15
    • Alleen jammer dat die Silberpfeilen gehint hebben dat ze niet meer zilver zullen zijn.. ;)

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 13:23
    • Mercedes rijdt sowieso in zilver in Melbourne maar waarschijnlijk testen ze met een camouflage livery

      • + 4
      • 6 feb 2019 - 13:35
    • Ik zie het liefst een pikzwarte Haas met de sponsornamen en velgen in het goud.

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 13:35
    • @Trademark;

      Ik zou het in ieder geval niet 'sowieso' noemen, gezien hun tweet. Al kan dat natuurlijk ook iets zijn om iedereen om de tuin te leiden. Ik zou het niet gek vinden als men kiest voor het kleurtje van de hoofdsponsor.. ;)

      • + 1
      • 6 feb 2019 - 13:39
    • Ik zou het wel gek vinden als de Silberpfeilen niet in het zilver rijden maar we gaan het zien

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 15:50
  • Gerucht wat je sowieso alweer geruime tijd hoort...

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 13:21
  • Ben benieuwd of ze over een paar maanden nog zo vrolijk kunnen kijken bij het denken aan Rich Energy.

    • + 1
    • 6 feb 2019 - 13:28
    • JV fan

      Posts: 2.099

      Ik krijg er een beetje een Shannon beeld van... (Shannon "kocht" zich in 96 bij Forti in ) maar spendeerde geen cent aan Forti

      • + 1
      • 6 feb 2019 - 13:53
    • Juist. Als je een keer echt wilt lachen moet je hun website eens doorspitten. Daar staat me een partij onzin op...

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 14:12
  • Zwart met goud, maar dat kan in vele vormen worden uitgevoerd natuurlijk. Lotus deed het (in de Kimi/Romain tijd) erg mooi, met dikke logo's. Rich Energy zijn dunne letters; meestal niet zo sterk op een livery, dus hopelijk knallen ze het HAAS logo er dan dik op. Maar hoe dan ook, het zal een upgrade zijn; de HAAS auto blonk niet bepaald uit in sterke identiteit. Ik teken er blind voor, wederom een zwartgouden wagen op de grid.
    Hoppetee! morgen begint het! :-)

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 13:55
  • ontken

    Posts: 887

    Heeft iemand ergens zo'n blikje Rich Energie gezien?

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 15:13
    • Ligt nergens in de winkels. Ook in Engeland niet. Alleen te koop via hun website, en op Amazon (per pallet).

      • + 1
      • 6 feb 2019 - 15:17

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel