user icon

Wehrlein: "Vettel en Ferrari verdienen wereldtitels in 2019"

  • Gepubliceerd op 05 feb 2019 10:04
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

Pascal Wehrlein werd maandag aangekondigd als een van de nieuwe simulatorcoureurs van Ferrari. De Duitser is er trots op dat hij voor het Italiaanse team mag werken en hij meent dat zijn nieuwe team en landgenoot Sebastian Vettel de titel van 2019 verdienen.

Maandag onthulde Ferrari dat het in 2019 de beschikking heeft over vier simulatorcoureurs. Antonio Fuoco en Davide Rigon bleven aan, terwijl Brendon Hartley en Wehrlein dus nieuw binnengehaald werden. Wehrlein is erg blij met zijn nieuwe baan, zo liet hij weten aan Auto Bild. "Het maakt me extreem trots. Het is een eer voor mij om voor Ferrari te werken." De voormalig Manor- en Sauber-coureur combineert zijn simulatorwerk bij Ferrari met het rijden van Formule E voor Mahindra.

"Ik ben naar Maranello geweest en voelde daar een sfeer die ik nergens anders gevoeld heb", vervolgt Wehrlein over het gevoel dat hij bij Ferrari heeft. Tevens is de DTM-kampioen van 2015 van mening dat zijn nieuwe werkgever en landgenoot Sebastian Vettel de wereldtitel in 2019 verdienen. Wehrlein is goed bevriend met Vettel, die mogelijk een belangrijke rol heeft gespeeld in de aanstelling van Wehrlein. "Ferrari is gewoon iets speciaals. Ik zal mijn uiterste best doen om Sebastian Vettel en Ferrari te helpen om het kampioenschap te winnen. Ze verdienen het."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Iedereen verdient het

    • + 1
    • 5 feb 2019 - 10:08
    • Ieder ander team dan Mercedes is welkom in ieder geval.

      • + 2
      • 5 feb 2019 - 10:12
    • Nee hoor Speedpuppet...de sterkste over een geheel seizoen verdient het.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:23
    • Het beste team verdiend het... (Al hoop ik dat het een x geen Mercedes word :) ) Maar mocht de combinatie Lewis en Mercedes het beste zijn, verdienen ze het als team gewoon weer.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:52
    • Jullie zitten er allemaal naast. Verstappen verdient het :p

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 14:09
    • Waar heb ik het over verdienen?

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 14:33
    • Dus als Max 1ste wordt en 18 races wint en ferrari wordt 4e met maar 1 podium vind jij het wel welkom?

      deal? :p

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 15:57
  • NicoS

    Posts: 12.272

    Als Ferrari en Vettel over het hele seizoen laten zien dat ze de beste zijn, dan pas verdien je de titel.
    Je kunt het ze gunnen, dat dan weer wel.

    • + 6
    • 5 feb 2019 - 10:12
  • ‘Ze verdienen het’?? Tjonge tjonge...

    • + 1
    • 5 feb 2019 - 10:13
  • FaZeless

    Posts: 54

    nou nou nou... ik kan me zat paydrivers voorstellen die het niet zouden verdienen hoor AAPNOOTMIES

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 10:14
    • Ook al ben je paydriver, als je aan het einde van het jaar de meeste (legaal verkregen) punten hebt, dan verdien je het.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:46
    • FaZeless

      Posts: 54

      klopt pietje! maar was eigenlijk meer richting de reactie van APPNOOTMIES

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:52
    • En die zegt "iedereen verdient het". Dus ook die paydriver.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 13:50
  • Moondust

    Posts: 595

    ...zegt de ene Duitser over de andere Duitser. Pfff, kunnen ze niet met wat originelers komen?

    • + 1
    • 5 feb 2019 - 10:14
    • louc_

      Posts: 2.277

      In velen gevallen zegt een Hollander iets over een andere Hollander!

      • + 2
      • 5 feb 2019 - 10:26
    • Moondust

      Posts: 595

      @Louc_
      Exactly my point. Ons kent ons en dus geven we ons een veer in de..... voor het ons-gevoel. We leren er niets nieuws van.

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 10:36
  • Wat een grote plak lulkoek .. Natuurlijk verdient zijn nieuwe werkgever de titel! Hij zou als nieuwe ferrari tester nu echt niet zeggen dat zijn oude werkgever de titel verdient.

    • + 2
    • 5 feb 2019 - 10:46
  • Houwimmie

    Posts: 487

    Zullen we misschien eerst het einde van het seizoen 2019 afwachten?
    Als Vettel nog van die stoten uithaalt zoals in Baku 2017, dan verdient hij het al sowieso niet.

    • + 4
    • 5 feb 2019 - 10:54
  • nugunz

    Posts: 210

    Ja zou ik ook zeggen als Ferrari voortaan m'n salaris stort :'-)

    • + 3
    • 5 feb 2019 - 11:12
  • On-ge-loof-lijk !!

    • + 2
    • 5 feb 2019 - 11:19
  • Tja, zullen we pas eind dit seizoen kunnen over oordelen.

    • + 2
    • 5 feb 2019 - 11:33
  • Het gaat in het leven niet om wie wat verdient.

    • + 1
    • 5 feb 2019 - 11:33
    • Nee , daar ben ik ook achter gekomen , ik vond ook dat ik meer verdiende ,maar dat werd mij niet gegund. ;-)

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:36
  • zorba

    Posts: 1.470

    oh oh wraak om dat hij geen stoeltje kreeg van mercedes

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 12:10
    • Wiens brood men eet diens woord men spreekt....

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 12:25
  • Denk dat 2019 Vettel's laatste kans is, lukt het dan niet vliegt hij eruit of stapt zelf op.
    Ik zie namelijk donkere wolken zich samenpakken boven Seb's hoofd, een beetje vergezocht is het, dat geef ik toe, maar er is geen Vettel klimaat meer bij Ferrari, althans daar lijken de signalen op.

    Ik zal me nader verklaren, Charles Leclerc is gepromoveerd naar de hoofdmacht, een jongeling uit de eigen opleiding en vriend en protegé van de veel te jong gestorven Jules Bianchi.
    Een unieke zet van Ferrari, de laatste keren dat ze relatief onervaren F1 coureurs een zitje bij de Scuderia gaven was met Jacky Ickx en Gilles Villeneuve.
    Niet alleen een om Charles de kans te geven die hij verdient, maar ook zeer zeker om Vettel onder druk te zetten, immers, zou Ferrari bijv. Fernando Alonso voor 1 of 2 jaar hebben teruggehaald om Leclerc nog te laten rijpen, had het een ander verhaal geweest, verliezen van Alonso is geen schande. Maar mocht Vettel het onderspit delven of niet overtuigend genoeg afstand nemen van Leclerc is hij gezien.

    De manager van Leclerc is Nicolas Todt (zoon van), diezelfde Todt is onlangs ook manager van Mick Schumacher geworden, die op zijn beurt is toegevoegd aan de Ferrari Driver Academy en dit jaar iets meer onder een vergrootlas ligt in de F2 na een bijna bizarre opleving halverwege seizoen in de F3 (daar kun je van denken wat je wilt).

    Liberty Media zou graag een nieuw jong publiek aanspreken en de zoon van Ferrari legende Schumacher genereert wel wat publiciteit.
    De kaarten zijn dus als volgt geschud, Nicolas Todt manager van Leclerc en Schumacher en zoon van ex Ferrari team baas en tegenwoordig FIA president Jean Todt, Ross Brawn F1 managing en technisch directeur bij Liberty Media en ex technisch directeur bij Ferrari ten tijde van Todt en Schumacher sr.

    Leclerc is de jonge god die de "oude" Vettel maar wat graag naar de kroon wil steken en ik durf te stellen dat hij geen haarbreed in de weg gelegd zal worden.
    Mocht Schumi jr. een dijk van een F2 seizoen rijden en Vettel zijn hoofd verliezen, komt Seb in de perfect storm terecht, eentje waar hij nooit meer uit komt, er zijn teveel hogere machten die dezelfde kant op willen.

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 17:57
    • Klinkt best aannemelijk je betoog.
      We gaan het mee maken. Kom maar op met 2019!

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 19:29
  • Waarom zou je de titel verdienen als je al twee op rij zo'n belabberd resultaat neer zet met een auto die goed genoeg is voor het kampioenschap?

    Zal wel wat natrappen zijn omdat ze hem uiteindelijk bij Mercedes toch niet wilden hebben?

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 18:29
  • jd2000

    Posts: 4.599

    Wat een slet........

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 18:57

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit