user icon

Ericsson: "Sauber heeft zich flink verbeterd en daar heb ik een aandeel in"

  • Gepubliceerd op 17 nov 2018 11:21
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

Sauber heeft in 2018 een grote stap voorwaarts gezet. Charles Leclerc krijgt daar vaak veel lof voor, maar Marcus Ericsson vindt dat hij zelf ook een deel van die eer verdient.

Tijdens de Grand Prix van Australië had Sauber het nog lastig en nam het plaats achter Williams. Gedurende het seizoen vond het team steeds beter haar draai en dat zorgt ervoor dat de zevende positie bij de constructeurs nog te halen is. Daarvoor moet Sauber zes punten inlopen op Force India.

Ericsson sprak met Motorsport-Total over de stap die zijn team gezet heeft en hij is van mening dat niet alleen Charles Leclerc daar lof voor verdient.  "In Melbourne zaten we achter Williams en de rest van het veld. Daarna hebben we ons veel verbeterd en daar heb ik ook een aandeel in. Charles en ik hebben hard gewerkt met het team om het in de juiste richting te sturen."

Ericsson moet in 2019 bij Sauber genoegen nemen met een rol als reserve, naast zijn werkzaamheden in de IndyCar. "Ik wil de deur richting de Formule 1 niet sluiten, maar ik ga nu naar de VS. Aan het eind van het seizoen wil ik het team weer laten zien waarom ze me gaan missen. Schmidt Peterson Motorsports lijkt erg blij te zijn met mijn komst en ik kijk ernaar uit om daarheen te gaan. Ik heb hoge verwachtingen en ik wil daar wennen aan het gevoel van winnen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ferrari met 100? man personeel continue bij Sauber aan het werk heeft daar denk ik het grootste aandeel in.

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 11:33
    • En wat dacht je van het aantrekken van een topteambaas als Vasseur, die het hele team naar een hoger nivo heeft getild? De toekomst van Sauber ziet er goed uit onder zijn deskundige, en ervaren leiding.

      • + 0
      • 17 nov 2018 - 13:14
    • Hij zal in de organisatie ongetwijfeld verbeteringen hebben aangebracht. Maar het leeuwendeel komt toch vanuit Ferrari waardoor Sauber het allemaal zo goed doet.

      • + 0
      • 17 nov 2018 - 14:00
    • Nee hoor, Ericsson heeft hier gewoon een punt. Dankzij hem wisten ze welke kant ze NIET op moesten met de auto??

      • + 0
      • 17 nov 2018 - 16:43
    • Big_El

      Posts: 2.137

      @DutchF1: Dan vergeet je even waarom er nu een Ferrari motor achterin ligt... Want Kaltenborn had een deal met Honda beklonken. Het eerste dat Vasseur heeft gedaan toen hij het overnam was die deal afblazen en de Alfa Romeo deal met Ferrari te maken. Dus alle winst die er door Ferrari is gekomen is ook aan Vasseur te danken.

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 09:27
  • pcbeem

    Posts: 684

    En daar heeft de samenwerking met Ferrari en de nieuwe motor niks mee te maken :)......

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 11:36
    • hij claimt toch ook niet dat hij alleen verantwoordelijk is? In het artikel staat letterlijk: " en daar heb ik ook een aandeel in".
      Ik denk dat daar niets mis mee is om dat te stellen, zelfs een beetje een opendeur opmerking.

      • + 0
      • 17 nov 2018 - 11:59
  • Numnum

    Posts: 3.252

    Zijn sponsor centjes hebben best een steentje bijgedragen denk ik.

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 11:52
  • Sja, wie zichzelf geen veer in de reet duwt...

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 11:59
  • Sauber is het 8e team van de 10. Dat is beter dan verleden jaar maar Force India is geen benchmark. Die zijn echt een stukje te hoog gegrepen.

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 12:07
  • JaapB

    Posts: 1.192

    9 punten voor Ericsson en 33 voor Leclerc tuurlijk heb je daar een belangrijk aandeel in...

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 13:04

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 151
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (31)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar