user icon
user icon

Ericsson: "Sauber heeft zich flink verbeterd en daar heb ik een aandeel in"

  • Gepubliceerd op 17 nov 2018 11:21
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

Sauber heeft in 2018 een grote stap voorwaarts gezet. Charles Leclerc krijgt daar vaak veel lof voor, maar Marcus Ericsson vindt dat hij zelf ook een deel van die eer verdient.

Tijdens de Grand Prix van Australië had Sauber het nog lastig en nam het plaats achter Williams. Gedurende het seizoen vond het team steeds beter haar draai en dat zorgt ervoor dat de zevende positie bij de constructeurs nog te halen is. Daarvoor moet Sauber zes punten inlopen op Force India.

Ericsson sprak met Motorsport-Total over de stap die zijn team gezet heeft en hij is van mening dat niet alleen Charles Leclerc daar lof voor verdient.  "In Melbourne zaten we achter Williams en de rest van het veld. Daarna hebben we ons veel verbeterd en daar heb ik ook een aandeel in. Charles en ik hebben hard gewerkt met het team om het in de juiste richting te sturen."

Ericsson moet in 2019 bij Sauber genoegen nemen met een rol als reserve, naast zijn werkzaamheden in de IndyCar. "Ik wil de deur richting de Formule 1 niet sluiten, maar ik ga nu naar de VS. Aan het eind van het seizoen wil ik het team weer laten zien waarom ze me gaan missen. Schmidt Peterson Motorsports lijkt erg blij te zijn met mijn komst en ik kijk ernaar uit om daarheen te gaan. Ik heb hoge verwachtingen en ik wil daar wennen aan het gevoel van winnen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ferrari met 100? man personeel continue bij Sauber aan het werk heeft daar denk ik het grootste aandeel in.

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 11:33
    • En wat dacht je van het aantrekken van een topteambaas als Vasseur, die het hele team naar een hoger nivo heeft getild? De toekomst van Sauber ziet er goed uit onder zijn deskundige, en ervaren leiding.

      • + 0
      • 17 nov 2018 - 13:14
    • Hij zal in de organisatie ongetwijfeld verbeteringen hebben aangebracht. Maar het leeuwendeel komt toch vanuit Ferrari waardoor Sauber het allemaal zo goed doet.

      • + 0
      • 17 nov 2018 - 14:00
    • Nee hoor, Ericsson heeft hier gewoon een punt. Dankzij hem wisten ze welke kant ze NIET op moesten met de auto😂😂

      • + 0
      • 17 nov 2018 - 16:43
    • Big_El

      Posts: 2.137

      @DutchF1: Dan vergeet je even waarom er nu een Ferrari motor achterin ligt... Want Kaltenborn had een deal met Honda beklonken. Het eerste dat Vasseur heeft gedaan toen hij het overnam was die deal afblazen en de Alfa Romeo deal met Ferrari te maken. Dus alle winst die er door Ferrari is gekomen is ook aan Vasseur te danken.

      • + 0
      • 19 nov 2018 - 09:27
  • pcbeem

    Posts: 678

    En daar heeft de samenwerking met Ferrari en de nieuwe motor niks mee te maken :)......

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 11:36
    • hij claimt toch ook niet dat hij alleen verantwoordelijk is? In het artikel staat letterlijk: " en daar heb ik ook een aandeel in".
      Ik denk dat daar niets mis mee is om dat te stellen, zelfs een beetje een opendeur opmerking.

      • + 0
      • 17 nov 2018 - 11:59
  • Numnum

    Posts: 2.267

    Zijn sponsor centjes hebben best een steentje bijgedragen denk ik.

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 11:52
  • Sja, wie zichzelf geen veer in de reet duwt...

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 11:59
  • Sauber is het 8e team van de 10. Dat is beter dan verleden jaar maar Force India is geen benchmark. Die zijn echt een stukje te hoog gegrepen.

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 12:07
  • JaapB

    Posts: 1.177

    9 punten voor Ericsson en 33 voor Leclerc tuurlijk heb je daar een belangrijk aandeel in...

    • + 0
    • 17 nov 2018 - 13:04

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (30)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar