user icon
user icon

Vettel ziet deelname aan Le Mans na Formule 1-carrière zitten

  • Gepubliceerd op 04 nov 2018 10:11
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

Sebastian Vettel sluit niet uit dat hij na zijn carrière in de Formule 1 een overstap maakt richting het WEC en de 24 uur van Le Mans. Tegenover Motorsport-Total vertelde de Ferrari-coureur dat zijn race-carrière er nog niet op hoeft te zitten als hij tijd in de Formule 1 ten einde komt.

Vettel is dit jaar 31 geworden en daardoor dus ook niet meer het jonge broekie die in 2007 de Formule 1 bestormde. Toch is ook nog lang niet klaar in de Formule 1. De viervoudig wereldkampioen gaf in het gesprek met Motorsport-Total aan dat hij zat plannen heeft voor na de Formule 1, maar dat hij niet uit de doeken wil doen welke plannen dat zijn. "Er zijn veel dingen die ik nog wil doen. De ideeën zijn er en sommige hebben niets te maken met de Formule 1, maar deze hou ik liever voor mezelf."

Een van de dingen op dat lijstje kan deelname aan de 24 uur van Le Mans zijn. Vettel wil daar zelf niet veel over kwijt, hoewel de variatie aan coureurs in die tak van racen hem wel aanspreekt. "Daar race je niet alleen tegen coureurs van 40 jaar en ouder, maar ook tegen jonge talenten."

Vettels huidige teamgenoot, Kimi Raikkonen, tekende onlangs een tweejarig contract bij Sauber. De Fin zal daardoor tot zijn 41e in de Formule 1 te zien zijn. Vettel ziet zichzelf op die leeftijd niet meer in de koningsklasse van de autosport rijden. "Dat is pas over tien jaar, ongeveer net zo lang als mijn huidige carrière in de Formule 1. Als ik het snel uitreken, moet ik tegen die tijd op 400 Grands Prix zitten. Zeg nooit nooit, maar ik zie dat liever niet gebeuren."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Volgend jaar 2019 zal voor Vettel al een cruciaal jaar worden, want het geduld raakt op bij de Italianen en Ferrari. Ook zal hij beter, sneller en zonder foutjes moeten gaan racen om zijn teammaat te verslaan en mee te doen in de race met Hamilton. Als het niet lukt dan kan zijn tijd in de F1 sneller voorbij zijn dan hij zelf denkt. Onder grotere druk zal Vettel niet beter presteren en weer de fout in gaan. Ook Max zal hem op de huid zitten of hij mag als de Honda PU goed presteert achter hem aan rijden.

    • + 1
    • 4 nov 2018 - 10:45
    • Vettel reageert de laatste tijd al niet zo positief op Ferrari, en andersom, en met dit soort uitspraken erbij zie ik hem zijn contract uitdienen bij Ferrari en het is klaar met F1.

      • + 1
      • 4 nov 2018 - 11:06
    • Dat zal dan aan hem zelf liggen, want hij zal overal terecht kunnen...

      • + 2
      • 4 nov 2018 - 11:43
    • Niels G60

      Posts: 165

      Wat me blijft verbazen is dat jullie zoveel weten over iemand die jullie totaal niet kennen, noch zijn relatie met het team. Of de verhouding tov zijn nieuwe teamgenoot. Voorals nog heeft die nog alles te bewijzen, en Vettel niet meer. Daarbij, Lec rijdt momenteel nou ook niet echt veel beter als Eri. Dat is niet echt bepaald een hoogvlieger... Dus of de Sauber is zo goed geworden, of hoe goed is Lec echt?! We zullen zien volgend jaar... Net als dat Max wel ''even'' met doet om het kampioenschap, ik hoor het elk jaar, en elk jaar is het weer bedrog :P

      • + 0
      • 4 nov 2018 - 11:52
  • Ickx

    Posts: 71

    Wat zou het mooi zijn als dat in een Ferrari LMP1 zou zijn!

    • + 0
    • 4 nov 2018 - 11:17
  • Volgens mij willen ze in een korte termijn, hypercars gebruiken ipv lmp1 en 2.
    Hopelijk laten ze autos zoals, Ferrari FXXK evo, MB AMG One, ASM valkery, mclaren senna, etc deelnemen.

    • + 0
    • 4 nov 2018 - 13:20
    • BMW E30

      Posts: 748

      En dan ook weer homologatie modellen!

      • + 0
      • 4 nov 2018 - 13:38
    • Arran

      Posts: 1.071

      Heb je die AM Valkery wel eens horen brullen :O.... een F1 wagen klinkt daar naast als een verkouden grasmaaiertje ;-)


      Dat is wel een lijstje wagens die ik tegen elkaar wil zien strijden wheel-to-wheel op een circuit,

      • + 0
      • 4 nov 2018 - 15:30
  • Vettel, Alonso en Frits van Eerd, het Jumbo dreamteam ;)

    • + 0
    • 4 nov 2018 - 13:32
  • Na Ferrari naar RBR? Of wanneer Max bij RBR blijft uit de F1 gaan?

    • + 0
    • 4 nov 2018 - 14:04
    • Vidres

      Posts: 162

      Ik vermoed dat hij sowieso wel terug gaat naar RBR, ze zijn bij RBR nog steeds erg gecharmeerd van Vettel. Daarnaast heeft RBR de juiste sfeer en mentaliteit voor Vettel. Kan een win-win situatie zijn.

      • + 0
      • 4 nov 2018 - 16:06
  • Hebben ze daar dan ook jankers nodig?

    • + 0
    • 4 nov 2018 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar