user icon


Ericsson offerde zijn race op in het teambelang van Sauber

  • Gepubliceerd op 29 okt 2018 16:16
  • comments 20
  • Door: Niels Langenberg

Sauber-coureur Marcus Ericsson reed tijdens de Grand Prix van Mexico aardig gefrustreerd in de rondte. De Zweed eindigde in de race op de negende plaats, terwijl zijn teamgenoot Charles Leclerc twee plekken hoger eindigde. Voor die teamgenoot moest hij echter wel zijn eigen race opofferen. 

"Eigenlijk was het plan om Charles te helpen. Ik offerde mijn race totaal op om hem te helpen. Ik wilde eigenlijk veel eerder naar binnen komen. Ik wist dat ik mijn race aan het weggooien was, maar dat deed ik voor het team en voor Charles", aldus de Zweed.

"Ik moest proberen om die auto's achter me te houden, zodat hij een gat kon slaan. Dus ik deed het voor het team. Maar het was erg frustrerend, omdat het voelde alsof ik mijn kans op punten aan het weggooien was. Maar ik ben een 'teamplayer' en ik denk altijd eerst aan het teambelang en daarna pas aan mijn eigen belang."


Reacties (20)

Login om te reageren
  • Sympathiek.

    • + 1
    • 29 okt 2018 - 16:18
    • Jes2002

      Posts: 115

      Klinkt meer als een open sollicitatie.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 17:08
    • Hoezo sympathiek? Leek een teamorder.

      • + 1
      • 30 okt 2018 - 06:30
  • "ik denk altijd eerst aan het teambelang en daarna pas aan mijn eigen belang."
    Tsjah, lovenswaardig, maar daar wordt je dus geen kampioen mee...

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 16:32
    • Nja, met deze Sauber ding je sowieso niet mee voor de grote prijzen.
      In de situatie waarin Ericsson verkeerd vindt ik het in feit knap van hem.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 16:48
    • mosplantje

      Posts: 55

      Het zou symphatiek zijn als hij ook echt iets verloren heeft.
      Ja, hij bleef langer buiten, wat hem in eerste instantie een 10 seconden heeft gekost. Hij kwam daarna echter wel in schone lucht terecht voor redelijk wat rondes, waardoor hij ook weer wat terug wint. Daarnaast heeft hij een 50+ rondes stint gedaan op zijn supersoft, een paar rondes langer had ook goed veel tijd kunnen kosten (kijk maar naar de laatste rondes van Raikkonen.
      Uiteindelijk komt hij ruim 10 seconden achter Vandoorne, dus zal hij waarschijnlijk niet een plek hoger gestaan kunnen hebben.

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 17:27
  • Grosjean "Ericsson took a hit for the team".

    • + 1
    • 29 okt 2018 - 16:34
  • Race-Pace

    Posts: 202

    Wat lief!

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 16:35
    • Zelf een veer in je eigen r..t stoppen kietelt vaak beter dan dat een ander het doet . ;)

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 16:52
    • Ligt eraan welke kant je erin duwt

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 17:20
    • Ligt er ook aan hoever die opgerekt is , en dan bedoel ik niet de veer . ;)

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 17:46
  • Toch wel sneu dat het zijn laatste hit voor het team is. Dus juist in dit soort momenten zou ik mijzelf willen profileren voor andere teams. Beetje dubbel. Je bent een teamplayer maar geen winnaar of een winnaar maar geen teamplayer.

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 16:53
  • VES

    Posts: 804

    Staat goed op je CV

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 16:54
    • AtteH

      Posts: 1.506

      Zeker! Kun je zo bij Mercedes aan de slag gaan!

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 20:11
  • Jaja...

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 17:14
  • mediF1

    Posts: 2.507

    Kijk langzaam komt de aap uit de mouw . Leclerc moet gewoon in een goed daglicht komen te staan om geen gezeik met de italiaanse pers en fans te krijgen .

    • + 2
    • 29 okt 2018 - 18:22
  • Ik snapte zijn strategie gisteren niet, maar dit zet het in perspectief.

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 18:28
  • Er wordt hierboven over veren ergens in steken gesproken.
    Nou, Leclerc was ook weer lekker bezig.

    “We hebben veel veranderd aan de auto en gelukkig hebben ze naar mij geluisterd. Ik had namelijk een duidelijke mening over wat er veranderd moest worden. Ze waren het met mij eens en hebben de bolide in de nacht van vrijdag op zaterdag volledig herbouwd", aldus Charles Leclerc.

    "Onze snelheid was absoluut ongelooflijk, aan het einde van de race hadden we hetzelfde tempo als de leiders in de wedstrijd. Ik had dit echt niet verwacht", meende Charles Leclerc tegenover Motsp-T.

    • + 1
    • 29 okt 2018 - 19:30
    • "aan het einde van de race hadden we hetzelfde tempo als de leiders in de wedstrijd"

      Misschien dacht Leclerc dat Hamilton de leider in de wedstrijd was. Gemiddeld over de laatste 6 ronden ging Lerclerc 1,3 seconde per ronde langzamer dan Vettel en 1,4 seconde per ronde langzamer dan Verstappen.

      • + 1
      • 29 okt 2018 - 22:03
    • MosyB

      Posts: 307

      Maar dat wel constant langzamer dus dan lijkt het of je dezelfde pace had

      • + 0
      • 30 okt 2018 - 08:55

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Zweden
  • Geb. datum 2 sep 1990 (29)
  • Geb. plaats Kumla, Zweden
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar