user icon

Grosjean over GP in VS: "Het draait dus niet altijd om Verstappen of Hamilton"

  • Gepubliceerd op 14 okt 2018 08:26
  • comments 31
  • Door: Bjorn Smit

Haas F1 Team rijdt komend weekend op het Circuit Of The Americas voor de derde keer in haar bestaan een thuisrace. Romain Grosjean beschrijft het gevoel van die Amerikaanse GP's als bijzonder.

Grosjean heeft een tweede plaats in 2013 als beste resultaat op COTA staan. Namens Haas werd hij in 2016 tiende, terwijl hij in 2017 met P14 geen punten scoorde. Dit seizoen vergaat het Haas beter dan in 2016 en 2017, dus mogelijk liggen er meer punten in het vergiet voor de Fransman.

In de voorbeschouwing op de website van Haas geeft Grosjean aan dat het een bijzonder gevoel geeft om de Amerikaanse Grand Prix namens een Amerikaans team te rijden. "Het is speciaal. Het geeft een bijzonder gevoel, net alsof ik bij de Franse Grand Prix ben. Je verwacht dat er een hoop fans komen die jou en het team aanmoedigen. Je ziet ze de kleuren en petjes van Haas dragen. Het is geweldig dat het dus niet altijd om Lewis Hamilton of Max Verstappen draait, maar dat het ook om Haas F1 kan draaien."

De thuisrace is voor Haas erg belangrijk, maar volgens Grosjean zijn er meer Grands Prix in de VS nodig om als team meer erkenning te krijgen. "Het is erg belangrijk voor ons, want het is onze thuisrace. We hebben meer dan één race in de VS nodig om meer erkenning te krijgen. Dat komt omdat het soms met de tijdzones niet lekker werkt. Het is niet makkelijk om de Formule 1 te volgen in de Verenigde Staten, in tegenstelling tot NASCAR en IndyCar. Je hebt hier waarschijnlijk nog twee tot drie races nodig om meer publiek aan te trekken."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Tja, zo'n oranje tribune op circuits is best confronterend voor andere coureurs.

    • + 4
    • 14 okt 2018 - 08:55
    • Rene666

      Posts: 216

      Hoe zou het toch komen dat er geen Grosjean tribunes zijn op zijn thuiscircuits? Oh wacht, ik snap het al.....

      • + 1
      • 14 okt 2018 - 09:04
    • Stitch

      Posts: 5.477

      "Het is speciaal. Het geeft een bijzonder gevoel, net alsof ik bij de Franse Grand Prix ben. Je verwacht dat er een hoop fans komen die jou en het team aanmoedigen. Je ziet ze de kleuren en petjes van Haas dragen. Het is geweldig dat het dus niet altijd om Lewis Hamilton of Max Verstappen draait, maar dat het ook om Haas F1 kan draaien." Als ik deze quote zo lees, vind ik dat een normaal antwoord en de titel is hier, mijns inziens, min of meer misleidend geformuleerd.

      • + 4
      • 14 okt 2018 - 09:23
    • Wellicht moeten ze de fans eens tellen. Het zou me niks verbazen als er nog steeds heel veel Hollanders én Max Verstappen fans rondlopen. Misschien nog wel meer dan Haas-fans. Al zijn die Amerkinanen natuurlijk wel erg chauvinistisch.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 09:48
    • Ik heb al kaarten voor Oostenrijk 2019. Wordt weer een feestje.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 11:04
    • Artikel gaat helemaal niet over Hammilton of Verstappen, de titel doet anders vermoeden

      • + 3
      • 14 okt 2018 - 11:40
    • elk bericht waar Max of Verstappen in staat, levert gigantisch veel clicks op. Maar het is wel aardig dat Max zonder WK al bij de meest populaire coureurs hoort. Vettel wordt niet genoemd.. ;)

      • + 1
      • 14 okt 2018 - 12:28
    • @Rene Is niet echt een eerlijke vergelijking. Grosjean is niet het supertalent als Verstappen.
      Er rijden al jarenlang regelmatig goede Fransen in F1, terwijl Verstappen het eerste echte supertalent van Nederland is. Geen wonder dat 'ie zoveel aanhang heeft, maar het is maar de vraag of Verstappen wereldwijd zoveel fans heeft . Dan liggen HAM, VET, RAI en RIC echt nog wel een stukkie voor.
      Die hebben alleen niet zoveel fanatiekelingen die altijd in één kleur bij elkaar gaan staan.

      • + 1
      • 14 okt 2018 - 12:35
    • Rene666

      Posts: 216

      @RJHvandaag je hebt gelijk. Maar volgens mij begin ik vergelijking tussen Haas/Grosjean en Verstappen niet. Volgens het artikel haalt Grosjean zelf Verstappen er bij.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 15:22
  • mgf1

    Posts: 223

    Het gaat ook om Haas en niet om Dhr. Grosjean. Daar waar het bij Verstappen of Hamilton wel vaak om de persoon zelf gaat lol.

    • + 1
    • 14 okt 2018 - 09:04
  • Haas is sinds ze mee doen een aanwinst voor de F1. Ben een enorme fan van Steiner. Gun ze een mooi resultaat. Puntje van kritiek? De livery.

    • + 4
    • 14 okt 2018 - 09:04
    • @NinoFarina: nog een punt van kritiek; twee heel middelmatige coureurs..... Doodzonde...

      • + 4
      • 14 okt 2018 - 09:43
    • Nou Magnussen doet het best wel goed. Kampioen gaat hij niet worden, maar hij is toch regelmatig spraakmakend én laat af en toe mooie dingen zien. Een nieuwe en gave livery en bijvorbeeld Ocon naast Magnussen zou het team bij mij nog populairder maken

      • + 1
      • 14 okt 2018 - 09:50
    • WC MAX

      Posts: 3.375

      Die livery is inderdaad een van, zo niet de saaiste van de F1. Ook on-Amerikaans vind ik het. Veel te ingetogen en niets zeggende kleuren.
      Wel mooi om te zien dat Haas elk jaar beter lijkt te gaan.
      Ocon is voor elk team een aanwinst, maar zolang hij onder de vleugels van Merc zit, zal hij niet voor een team zonder Merc motor gaan rijden.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 10:36
    • delange

      Posts: 1.615

      ik las deze titel en dacht ...""daar gaan we weer"" doelend op de Maxfans.

      Jou reactie is dan ook de meest normale van alle hierboven de jouwe.

      ontopic ik vind Haas ook een grote aanwinst voor de F1 , daar is geen twijfel over mogelijk.

      • + 1
      • 14 okt 2018 - 10:45
    • Er mag best nog een amerikaanse vlag op gespoten worden......dat maakt het plubliek gek......

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 12:00
    • Boekel

      Posts: 109

      @HarryLam:
      Goed naar de zijkant kijken.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 14:41
    • Ik zou t leuk vinden als Haas ooit een Amerikaanse coureur in een van de autos zou kunnen krijgen

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 20:41
    • @DeLange; ik las jou naam en dacht 'daar gaan we weer'....

      Knap, hoe je altijd jezelf profileert als zijnde een hoger niveau als Verstappen fans. Je valt wel behoorlijk in herhaling, elke post van je heeft wel een anti Verstappen cq anti Verstappen fans gehalte. En het voegt ook niks toe.
      Probeer het eens gewoon met inhoud en on topic reply's anders.

      • + 0
      • 15 okt 2018 - 12:06
  • mario

    Posts: 8.867

    Maar tijdens de race gaat het natuurlijk wel weer om Verstappen en Hamilton... ;)

    • + 3
    • 14 okt 2018 - 09:06
    • Vettel zal vast ook wel weer wat te mekkeren hebben als Hamilton wint en hij geen 2e wordt ;)

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 12:06
  • Ferdi12

    Posts: 271

    Proef ik hier enige jaloezie Romain? :)

    • + 1
    • 14 okt 2018 - 09:07
    • Neuh denk het niet, Ik zie het eerder als een compliment naar Verstappen en Hamilton. Wel raar dat hij Vettel niet noemt want die heeft ook wel aardig wat fans volgens mij.

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 09:09
  • Moet je vooral zo doen RG:https://youtu.be/dEIlrYqREcg

    • + 0
    • 14 okt 2018 - 09:11
  • zorba

    Posts: 1.535

    Wat voor impact heeft grosjean in Amerika als f1 coureur totaal niets ,zet een ham ,rai of vettel in de haas en je ziet het verschil, Amerikanen zijn kudde dieren ze volgen enkel glitter en glorie ,

    • + 0
    • 14 okt 2018 - 10:06
    • Amerikaanse vrouwen houden wel van een ''grote Jan'', dat is bekend !!

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 10:41
  • speed112

    Posts: 151

    hahahaha... in het vergiet??? bah bah, denk dat ze bedoelen... in het verschiet...

    • + 0
    • 14 okt 2018 - 10:24
    • Ja weer een gevalletje een keer doorlezen redacteur, dan haal je deze er wel uit

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 10:30
    • Lobster69

      Posts: 514

      Haha ja, daar moest ik ook even om lachen. Net zoiets als door het putje?

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 11:19
    • Da's geen typefoutje. Ben heel benieuwd hoe je dit gaat verklaren...

      • + 0
      • 14 okt 2018 - 12:41
  • CJE-S-09

    Posts: 7

    Ik vind het altijd wel wat hebben een echte thuisrace voor een van de teams. Voor de coureurs een leuke ervaring dus kan me prima vinden in de woorden van Grosjean. Bijv. Ferrari/Monza en RBR/Oostenrijk zijn ook altijd genieten!

    • + 0
    • 14 okt 2018 - 15:08

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.425
  • Podiums 88
  • Grand Prix 246
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel