user icon

Alonso heeft geen interesse in 'best of the rest'-kampioenschap

  • Gepubliceerd op 09 okt 2018 11:08
  • comments 28
  • Door: Niels Langenberg

De strijd om de zevende plaats in wereldkampioenschap is erg spannend, met Sergio Perez, Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso en Esteban Ocon op respectievelijk 53, 53, 53, 50 en 49 punten. Maar Alonso zegt geen interesse te hebben om 'best of the rest' te worden

"Dat betekent weinig voor me", zegt de Spanjaard tegenover Racefans.net. "Het stelt niets voor om zevende te worden in het kampioenschap. Dus ik doe daar niet extra mijn best voor en ben er niet in geïnteresseerd."

"Mijn enige doel is om met McLaren zo hoog mogelijk te eindigen in het constructeurs-kampioenschap. We hebben op dit moment een sterke positie en hebben wellicht geen hoop om Renault en Haas nog in te halen, maar het gat tussen ons en Force India en Sauber wordt steeds kleiner. Zij zijn nu erg sterk, maar we zullen ze voorblijven tot en met het einde van het seizoen. Dat is mijn doel."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Komen nog een paar races aan waarin jij je meerwaarde wederom kunt aantonen. Want je bent nog steeds een top coureur.

    • + 4
    • 9 okt 2018 - 11:10
    • ¡Gracias, hombre!

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 19:49
    • Snork

      Posts: 12.410

      Dat is Alonso zeker, maar wat kan je nog uithalen met die McLaren? Ze steken er geen cent meer in aan updates, dus samen met Williams staan ze strak achteraan.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 21:56
  • gurbedurk

    Posts: 66

    HA! Renault en Haas inhalen? No way

    • + 2
    • 9 okt 2018 - 11:20
    • Trelas

      Posts: 760

      Het lijkt mij ook een beetje sterk verhaal van Alonso, ze staan momenteel 26 punten achter met nog 4 races te gaan. Ze hebben tot nu toe ongeveer 3,5 punt per race behaald, dat zou dan moeten verdubbelen. En dan ga ik er vanuit dat Haas 0 punten haalt de laatste races...

      Ik zie het nog niet gebeuren. :-)

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 11:35
    • PWNieuw

      Posts: 609

      Gelukkig is Alonso het met je eens en wil hij alleen de huidige positie van McLaren behouden

      • + 3
      • 9 okt 2018 - 11:41
    • sambal

      Posts: 1.014

      Of Stoffeltje moet het op zijn heupen krijgen...maar dat zie ik niet gebeuren.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 12:05
    • Geen hoop daarop zegt ie dan ook. Doel is om FI en Sauber voor te blijven

      • + 3
      • 9 okt 2018 - 12:41
  • Het mag toch niet dat het verschil tussen de twee McLaren coureurs zo groot is? Alonso 50 en Vandoorne maar 8.

    • + 0
    • 9 okt 2018 - 11:28
    • Tja als je dat zegt krijg je heel België weer over je heen met allerlei complot theorieën. Het is inderdaad zo dat updates eerst naar Alonso gingen, maar zelfs dan is het gat belachelijk.

      • + 1
      • 9 okt 2018 - 11:42
    • Het feit dat Alonso afgelopen zondag teamorders heeft geweigerd ,zegt meer over het team dan over de rijders.
      Stoffel moest plaats maken voor Alonso en die heeft gezegd dat hij het op die manier niet wilde.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 14:57
    • Gelijk vervangen voor Norris.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 15:01
    • @ALONSO FAN

      De vraag blijft of Norris volgend seizoen beter kan dan Alonso en Vandoorne.
      De ontwikkeling van de Mcl34 is nog maar pas begonnen nadat Pat Fry is aangeworven.
      En dat is slechts 4 weken geleden.
      Er is veel getest dit seizoen, maar ze zijn geen stap dichter dan 2017.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 15:15
  • Sainz: Voor McLaren rijden is een droom die uitkomt...

    • + 0
    • 9 okt 2018 - 12:12
    • Sainz begint ook al kritischer te praten over de motor, die Red Bull coureur is niet achterlijk ;)

      "Er was een grote tegenslag aan de kant van het motorische vermogen". "We hadden niet verwacht dat Ferrari en Mercedes zo'n grote stap zouden zetten dit jaar. We dachten dat de B-specificatie waarschijnlijk net voldoende zou zijn, maar we kunnen nu constateren dat het niet genoeg is."

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 13:52
    • Max: met die Honda gaat alles beter worden...

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 15:02
    • Ja AF, dat is ook zo en dat wet je zelf ook..

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 19:27
    • Snork

      Posts: 12.410

      Ach, we kunnen er van alles over zeggen. Volgend jaar gaan we zien hoe de RB15 presteert met de Honda motor. Misschien hebben de Honda sceptici dan een goede tijd, misschien juist de mensen die geloven in Honda.
      Ik ben overigens van de laatste categorie :-)

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 22:13
  • @HUGOBOSS92, wat is in hemelsnaam de link met Vandoorne in dit artikel ? Blijkbaar is het voor sommige aartsmoeilijk, zo niet onmogelijk zich aan het onderwerp te houden. Tenzij het de bedoeling is om elk artikel aan te wenden bepaalde rijders met de grond gelijk te maken.

    • + 1
    • 9 okt 2018 - 14:03
    • Alonso geeft aan dat best of the rest worden hem niet boeit maar bij wil met McLaren wel zo hoog mogelijk eindigen in het constructeurs kampioenschap, dus voor het team waar hijzelf en Vandoorne de punten voor Bonn moeten halen. Een duidelijke link dus over deinhoud, dat het jou niet aanstaat is een ander verhaal.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 14:13
  • Heb je ook nix aan!

    • + 0
    • 9 okt 2018 - 14:19
  • delange

    Posts: 1.611

    hahaha dat boeit hem niet??? Maar hij wil wel op het einde de snelste raceronde rijden....dat vind ie dan weer wel belangrijk.
    Ondanks zijn uitspraken is het nog steeds een toprijder.

    • + 0
    • 9 okt 2018 - 18:12
    • Dotje

      Posts: 99

      Volgens mij wilde die dat meer doen voor de monteurs.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 18:18
    • Tijdens de race heeft ie het nooit gehad over de snelste ronde.
      Niet in sochi en niet in Suzuka.
      Voor en na de race misschien wel.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 20:06
    • delange

      Posts: 1.611

      toch wel Stoffelman........maar zijn ingenieur vond het maar niks.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 22:13
  • Alonso's scheld tirade van zondag is nog niet besproken.
    Waarschijnlijk omdat het niet uitgezonden is. :-)

    • + 0
    • 9 okt 2018 - 20:43
    • Snork

      Posts: 12.410

      Allemaal weggepiept.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 22:14
    • Nee gewoon niet uitgezonden.
      Er stond nergens een woord in dat een biep nodig had.

      • + 0
      • 9 okt 2018 - 22:27

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar