user icon

Manager Robertson: "Ik wist dat Kimi zou blijven rijden"

  • Gepubliceerd op 21 sep 2018 07:58
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

Kimi Raikkonen verlengde vlak voor de Grand Prix van Italië zijn verblijf in de Formule 1 door voor twee jaar te tekenen bij Sauber. Met een dergelijk scenario had zijn manager Steve Robertson al rekening gehouden.

Raikkonen debuteerde in 2001 in de Formule 1 bij Sauber. Sindsdien is de Fin, met uitzondering van 2010 en 2011, via McLaren, Ferrari en Lotus weer bij Ferrari uitgekomen. Door de komst van Charles Leclerc moet Raikkonen wijken bij de Italianen, maar het verbaast Robertson niet dat hij ergens anders aan de slag gaat. "Ik wist dat hij zou blijven rijden. Als hij niet bij Ferrari zou kunnen blijven, dan zou hij gaan kijken naar andere opties. Veel alternatieven waren er niet."

"Kimi houdt van racen", vervolgt Robertson. "Hij had kunnen stoppen, maar houdt ervan om aan de top te racen in de Formule 1. Hij heeft acht jaar bij het iconische Formule 1-team gereden. Dat is geweldig. Nu heeft hij de kans om zijn carrière te beëindigen bij het team waar het allemaal begon."

Robertson vertelde aan C Morelle dat het Raikkonen was die het contact zocht met Sauber en vervolgens ook als eerste een gesprek met het team had, voordat de manager zelf aan de slag kon. "Kimi had eerst een ontmoeting met Sauber en toen droeg hij de zaken over aan mij. Zij waren geïnteresseerd en Kimi maakte duidelijk dat hij dat ook was. Hij gaf me een opdracht mee en toen hebben we een deal gesloten, zoals we dat zijn hele carrière al gedaan hebben."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • rubje

    Posts: 6

    Niet voor het geld, maar voor het racen.

    • + 4
    • 21 sep 2018 - 08:16
    • Samsonait

      Posts: 585

      Klopt, ik geloof niet dat Raikkonen naar Sauber gaat alleen voor het geld.

      • + 1
      • 21 sep 2018 - 09:13
  • Denk dat types als Raikkonen het altijd als hobby blijven zien, dat in zijn geval je er ook nog een leuke boterham mee kan verdienen is mooi meegenomen..

    • + 2
    • 21 sep 2018 - 08:23
  • Ik denk toch echt dat de eerste voorzet van Ferrari gekomen is

    • + 0
    • 21 sep 2018 - 08:49
    • Ik geloof jou!
      Kimi, zijn manager, Ferrari en Sauber doen net alsof ze het beter weten dan een forumlid.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 11:59
    • delange

      Posts: 1.611

      @ fire Rogier zegt DENKT....mag hij dat niet?

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 22:09
  • Ik ben benieuwd of Sauber het gaat merken in de verkoop v merchandise. Net als ik ineens in de rij zal staan voor n Sauberpetje met nummer 7, zullen er wel meer zijn. En/of sponsoren die ineens interesse tonen ivm Kimi. Ik denk wel dat Kimi een aanzuigende werking heeft op dat vlak. Man, wat hoop ik dat hij geregeld Q3 haalt en punten pakt. en 1x op het podium in z'n Sauberpakje. Dan kan ik tevreden achterover leunen en het boek Kimi sluiten eind 2020...

    • + 4
    • 21 sep 2018 - 08:56
    • louc_

      Posts: 2.285

      Hij bedoeld Vettel in de weg blijven rijden?

      • + 1
      • 21 sep 2018 - 09:12
    • @ Zeswieler, dat is nu al zo. Als je "Raikkonen's 2019 deal already having impact at Sauber" googelt vindt je er al wat over.

      • + 2
      • 21 sep 2018 - 10:03
    • astridf1

      Posts: 332

      @ JIM Wat een leuk artikel! Dank voor de tip.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 14:48
    • AH KIJK! Thanks J.Clark!
      Ja, het ligt idd in de lijn der verwachting. Benieuwd hoe dit er straks in cijfers uitziet. :-)

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 15:12
  • Caramba

    Posts: 5.786

    "Veel alternatieven waren er niet""?
    Als dit niet het jaar van de stoelendans is weet ik het ook niet meer.

    • + 1
    • 21 sep 2018 - 09:37
    • Volgens mij alleen Haas, Sauber en Williams zou een optie voor Kimi zijn. Wat dat betreft zou Haas de beste optie zijn geweest, maar geen idee wat daar de status is voor de bezetting van volgend jaar. Kan me ook wel voorstellen dat hij zijn carrière wil afsluiten waar hij begonnen is.

      • + 0
      • 21 sep 2018 - 12:06

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 841
  • Podiums 49
  • Grand Prix 237
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar