user icon

Kubica: "Voor mij meer speculatie, dan emotie"

  • Gepubliceerd op 05 sep 2018 11:02
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Robert Kubica kan niet veel met de geruchten dat hij dit jaar al gaat racen bij het team van Williams. Verwacht wordt dat Lance Stroll het team het in Enstone gevestigde team binnenkort gaat verlaten om te gaan rijden voor het nieuwe team van zijn vader. Williams-teambaas Paddy Lowe heeft al aangegeven dat Kubica hem zal vervangen wanneer het zover komt.

"Voor mij is het meer speculatie dan emotie", zegt Kubica tegen Przeglad Sportowy. "Er is in augustus veel gebeurd, maar het is niet zo dat er ineens veel deuren open en dichtgegaan zijn voor me." Kubica lijkt wellicht concurrentie te hebben van Esteban Ocon, maar die hoeft volgens de Pool niet te opgewonden te worden, zegt hij met een lach. "Als ik hem zou zijn, zou ik er niet teveel op rekenen. Maar ik blijf gewoon mijn eigen ding doen."

Kubica ging er niet vanuit dat hij zou racen. "Ik wilde gewoon een Formule 1-auto besturen. Maar op dit moment zijn de regels niet best, omdat er weinig wordt getest. Maar mijn prioriteit was om een wagen te besturen, maar ik moet natuurlijk wel professioneel zijn in het geval dat er wat gebeurt."

"Maar het feit dat ik wellicht in de auto kom, betekent niet dat ik in staat ben om alle races te rijden. Aan de ene kant zou het een droom zijn, maar aan de andere kant zou het misschien niet het goede einde geven dat ik wil."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Vaag dat hij nu terugkrabbelt. Lijkt alsof hij niet meer wil racen...

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 11:09
    • The dre

      Posts: 2.184

      Waardeloze vertaling.
      De nuance in het originele artikel lag toch echt wat anders.
      In de dailymail dacht ik.

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 11:23
    • Ik wil wel zien hoe goed Kubica nu nog is. Is hij sneller dan Sirotkin én kan hij het een hele race volhouden, dan verdient hij een zitje komend seizoen

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 11:36
    • Kubica

      Posts: 3.925

      In de daily mail? Wordt niet de Przegląd Sportowy aangehaald als bron?

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:33
    • Kubica

      Posts: 3.925

      Hij zegt overigens in dat interview niet dat hij ‚in staat is alle races te rijden’ maar dat het niet betekent dat hij alle resterende races MAG rijden.. dat is idd een van se nuance verschillen met het originele artikel..

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 14:44
    • The dre

      Posts: 2.184

      In de dailymail stond iig een soort gelijk artikel.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 16:50
    • Kubica

      Posts: 3.925

      Vraag is dan waar de vertaling fout is gegaan ;)

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 19:35
  • Numnum

    Posts: 2.427

    Precies. Gewoon wegblijven.
    Leuke gast met gunfactor, maar uiteindelijk vergane glorie...

    • + 1
    • 5 sep 2018 - 11:14
    • Een ernstig ongeluk is niet hetzelfde als 'vergane glorie'. Zo oud is hij nog niet, en zonder dat ongeluk zou Kubica waarschijnlijk gewoon al jarenlang nog steeds racen in F1.
      Maar ok nu is het wel eens tijd voor hem om realistisch te zijn. En het lijkt er met dit interview op dat hij dat nu ook is.

      • + 1
      • 5 sep 2018 - 11:32
  • Arno J

    Posts: 79

    Iets met het terugbetalen van een paar euro aan verzekeringsgeld als hij ook maar één gp gaat rijden?

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 12:51
  • Allemaal zinloos..........met 1 arm kun je GEEN formule 1 auto besturen !!!

    • + 0
    • 5 sep 2018 - 15:51
    • Daarom heeft Kubica er dan ook twee..........je weet toch wel dat hij na zijn ongeluk alweer heel wat kilometers een F1 wagen heeft bestuurd?

      • + 0
      • 5 sep 2018 - 21:21
  • Ik ga mee met harry, ik zie kubica echt niet racen.
    Het kan gewoon weg niet.

    • + 0
    • 6 sep 2018 - 10:57

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 198
  • Podiums 1
  • Grand Prix 68
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar