user icon

Ook Red Bull Racing presenteert op eerste testdag in Valencia

  • Gepubliceerd op 20 jan 2011 17:38
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
Red Bull Racing zal over een kleine twee weken de nieuwe RB7 persenteren. Zo maakte het team vanmiddag bekend op haar Twitter-pagina. Op dezelfde dag zal de nieuwe bolide haar debuut maken op het circuit.

Op maandag 1 februari begint de eerste testweek in Valencia. Red Bull Racing zal 's ochtends haar nieuwe auto presenteren. "De RB7 zal gepresenteerd worden op 1 februari om 8.30 uur. In de pitstraat in Valencia", zo schreef het team op Twitter.

Overzicht teampresentaties 2011
28-01: Scuderia Ferrari, Maranello (ITA)
31-01: Lotus Renault GP, Valencia (SPA)
31-01: Sauber, Valencia (SPA)
01-02: Red Bull Racing, Valencia (SPA)
01-02: Mercedes GP, Valencia (SPA)
01-02: Scuderia Toro Rosso, Valencia (SPA)
01-02: Williams, Valencia (SPA)
04-02: McLaren-Mercedes, Berlijn (DUI)

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Vraagje he, je ziet in het lijst dat Mclaren pas 04-02 haar auto presenteert. Ze missen dus de eerste test. De eerstvolgende test is 10 feb geloof ik? Ze missen bewust die eerste test zodat ze langer in de windtunnel bezig kunnen zijn. Maar eigenlijk kunnen ze nog 6 dagen langer in de windtunnel.
    Of zou de auto die ze presenteren nog niet zozeer definitief zijn en in die 6 dagen ontwikkelen ze nog het nodige?

    • + 0
    • 20 jan 2011 - 17:50
    • sjaa.. daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar

      • + 0
      • 20 jan 2011 - 19:33
    • De auto\'s die voor de eerste race op de grid staan zullen er sowieso wel net even anders uitzien dan bij de presentatie. Al was het alleen maar omdat ze nog een maand testen en verfijnen.

      Daarnaast houden ze wel wat dingen geheim. De F-duct zat nog niet op de auto tijdens de presentatie. Net zoals Red Bull in eerste instantie de geblazen diffuser nog verborgen hield.

      • + 0
      • 20 jan 2011 - 19:47
    • Patrick, de F-duct zat wel op de presentatie van de MP4-25;
      www.autocarbe.com/(...)1/big_mp4_25_03.jpg

      Al ben ik wel met je eens dat de auto zoals deze bij de presentatie er anders uit kan/zal zien als de eerste race.

      BTW, weet iemand tot wanneer een versnellingsbak qua ontwerp/uiterlijk aangepast mag worden?

      • + 0
      • 21 jan 2011 - 08:43
    • Beetje rare regel; \'de F-duct zat wel op de presentatie van de MP4-25;\' ... Je weet wat ik bedoel, de F-duct zat natuurlijk op de mp4-25 en niet op de presentatie ^^

      • + 0
      • 21 jan 2011 - 08:47
  • madhouse

    Posts: 115

    vodafone heeft aan mclaren gevraagd om de presentatie op die datum in duitsland te doen i.v.m. reclame voor de duitse markt voor vodafone

    • + 0
    • 20 jan 2011 - 18:11
    • Maar dit is niet de reden van die latere datum;)

      • + 0
      • 20 jan 2011 - 18:25
  • Het zal me allemaal worst wezen eerlijk gezegt... We zullen het allemaal wel gaan zien hoe het gaat lopen met het testen en de 1e race... Al dat gespeculeer is elk jaar hetzelfde... Elk team bouwt een compleet andere auto als z\'n voorganger, de top 4 teams denken allemaal kampioen te kunnen worden, en de subtop denkt de top te kunnen halen met de nieuwe auto... En de achterhoede denkt in de subtop te geraken (vaak zijn ze altijd zo zeker van hun zaak. Kijk naar Renault in 2009, die zeiden dat ze dat jaar Wereldkampioen gingen worden... Ze waren (helaas) nergens! Daarom laat ik al dat gespeculeer voor wat het is, en zie het wel aan het eind van de tests.

    • + 0
    • 20 jan 2011 - 21:56
  • oebidoebi

    Posts: 632

    van mij mogen ze morgen al gaan testen.

    • + 0
    • 24 jan 2011 - 22:17

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar