user icon

Leclerc wil in race gridstraf zo snel mogelijk ongedaan maken

  • Gepubliceerd op 01 jul 2018 08:25
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit

Charles Leclerc bereikte voor de zede keer op rij Q2, maar zal slecht van de achttiende plek starten door een gridstraf. De Monegask wil de verloren posities zo snel mogelijk terugwinnen en zal daarvoor bij de start de nodige risico's nemen.

Max Verstappen Fastest Lap? 6x your bet!

In de derde vrije training gaf de versnellingsbak in de Sauber van Leclerc de geest. Hij kwalificeerde zich als dertiende, maar een gridstraf wierp hem terug naar startplaats 18. Het doel is om zo snel mogelijk terrein goed te maken, zodat punten haalbaar zijn. "Ik moet wel risico's nemen bij de start door dat probleem met de ophanging, waardoor mijn versnellingsbak gewisseld moest worden", vertelde Leclerc na de kwalificatie.

"Hopelijk hebben we een goede start en een goede eerste ronde. Het is behoorlijk optimistisch om punten als doelstelling te hebben. Toch is het nog steeds het doel, maar het wordt lastig om ze daadwerkelijk te pakken op zondag."

Q2 bereiken 'gekkenwerk' voor Sauber

Leclerc scoorde in vier van de laatste vijf races punten en dat lukte elke keer nadat hij minimaal Q2 bereikte in de kwalificatie. Hij en Sauber moeten de huidige kwalificatievorm niet voor lief nemen, want hij noemt de huidige prestaties 'gekkenwerk'. "Ik denk dat dit lastig is, maar we moeten nog steeds genieten van Q2. Van buiten kan het nu misschien normaal lijken, maar ik denk dat we sinds een tijdje elke kwalificatie een geweldige job doen."

"In de laatste run van Q2 hadden we een probleem met de balans, maar P13 is erg positief", vervolgt Leclerc. "De balans was niet zoals gewenst en ik maakte ook een foutje. De auto hielp me echter niet om de gewenste ronde eruit te krijgen, maar daarvoor liep alles behoorlijk goed. Dat gebeurt soms, maar ik blijf benadrukken dat we tevreden moeten zijn met P13."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Polleken

    Posts: 933

    Off topic ik las net nog ergens dat Ric nog aan het zeuren is over de kwali

    • + 0
    • 1 jul 2018 - 08:41
    • Plaats die redbullshit lekker in een thread waar het hoort draait niet alleen daarom hoor.

      • + 7
      • 1 jul 2018 - 08:52
    • @sander F1, Ben jij moderator van dit forum?

      • + 0
      • 1 jul 2018 - 09:00
    • Off topic, gaan er nog mensen naar de TT of blijven we thuis voor Max en RBR?

      • + 0
      • 1 jul 2018 - 09:01
    • Ik blijf thuis om de TT te kijken en daarna de F1 race om te kijken
      of Leclerc zich naar voren kan werken. ;-)
      Voor die tijd struin ik het internet af om te kijken wat Ricciardo
      nog meer te miepen heeft.

      • + 0
      • 1 jul 2018 - 09:18
    • Axel

      Posts: 2.233

      Off topic. Jeffrey Herlings had 18 dagen geleden de sleutelbeen gebroken, daarna een operatie. En nu wint hij zowaar in de MXGP de GP van Indonesië. Voor zijn grote concurrent Tony Cairoli moet het demotiverend zijn.

      • + 0
      • 1 jul 2018 - 12:20
  • De gridstraffen zijn werkelijk belachelijk. ZSM afschaffen. waarom een coureur bestraffen voor mechanische pech. Alsof dat de kosten druk.

    • + 0
    • 1 jul 2018 - 08:41
    • Wat moeten ze dan doen? Geld boete zal de top teams een worst zijn...

      • + 0
      • 1 jul 2018 - 11:54
    • Montfort

      Posts: 890

      Puntenaftrek voor de constructeurs titel b.v. ?

      • + 0
      • 2 jul 2018 - 12:09
    • Dat gaat echt helpen een team kan er dan voor kiezen om voor het rijders kampioenschap te gaan...

      • + 0
      • 2 jul 2018 - 19:00
  • We kunnen nu eens zien of al het omhoog schrijven van lec op feiten berust. Ik heb hem nog niet echt een inhaalrace zien rijden , alleen maar een goede kwali zien rijden. Als hij deze race goed naar voren kan rijden is dat een bevestiging van zijn talent.

    • + 0
    • 1 jul 2018 - 08:52
    • In de go2 heeft hij laten zien dat inhalen geen probleem voor hem is.

      • + 3
      • 1 jul 2018 - 08:56
    • ‘Leclerc gaat alle records verbreken, 100%, hij is de enige zo jong en al zo goed. Hij heeft een speciale factor die je ook zag bij Senna!
      Leclerc is zoveel meer dan een coureur, hij vertoont nu al op 20 jarige leeftijd trekjes van een absolute legende. Vergelijkbaar met Schumacher en Senna en MET de potentie die voorbij te gaan.’ ?

      Even serieus... Ik vind Leclerc het echt heel goed doen, en heb hem ook best zien inhalen.

      • + 0
      • 1 jul 2018 - 11:50
    • Axel

      Posts: 2.233

      In het verleden zijn er meer omhoog geschreven, maar hebben het niet waar kunnen maken.
      De GP2 is wat anders dan F1. In de F1 rijdt Leclerc tegen coureurs die een gelijkwaardige talent hebben, en coureurs die meer talent hebben.

      • + 0
      • 1 jul 2018 - 12:29
  • En het leuke is dat Leclerc zo goed is, dat dit ook gewoon goed mogelijk is.

    • + 0
    • 1 jul 2018 - 10:58

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos