user icon
user icon

Reprimande voor Kevin Magnussen na incident eerste vrije training

  • Gepubliceerd op 11 mei 2018 15:08
  • comments 21
  • Door: Mathijs Carolus

Haas-coureur Kevin Magnussen vestigde aan het einde van de eerste vrije training in Spanje wederom de negatieve aandacht op zich. De Deen blokkeerde tot twee keer toe de Sauber van Charles Leclerc en werd na de training ter verantwoording geroepen door de stewards.

Na het bestuderen van de beelden en de uitleg van Magnussen zelf heeft de wedstrijdleiding besloten Magnussen te bestraffen met een reprimande. Het is de eerste reprimande van Magnussen dit seizoen, bij drie volgt een gridstraf van tien plaatsen. Magnussen kreeg na de Grand Prix van Azerbeidzjan een tijdstraf van tien seconden en twee strafpunten op zijn licentie. Het totaal van de Deen qua strafpunten staat nu op zeven, bij twaalf strafpunten volgt een schorsing voor een Grand Prix. Mocht Magnussen op korte termijn een straf krijgen, dan komt de Deense Haas-coureur op scherp te staan.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Isabelle E

    Posts: 59

    boter bij de vis!

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 15:15
  • Fernandi

    Posts: 69

    Grosjean krijgt ook een reprimande?

    Goed verhaal.

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 15:17
    • Snork

      Posts: 6.046

      Moet een typo zijn.

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 15:21
    • lenc1313

      Posts: 501

      echt zo slecht hier. Ze lezen niet wat ze typen zelf maar goed ik snap hem wel verder hahaha

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 15:22
    • Stond er eerst dat Grosjean een reprimande kreeg?

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 16:07
  • Snork

    Posts: 6.046

    Terecht, die actie in FP1 sloeg nergens op.

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 15:22
    • Toch is het opmerkelijk dat hij de meest krankzinnige en gevaarlijkste acties uithaalt, die ook onnodig zijn tijdens trainingen, en elke keer wegkomt met een reprimande!

      • + 1
      • 11 mei 2018 - 20:59
  • Kubica

    Posts: 3.360

    lijkt langzamerhand het AD wel, ook bomvol fouten.

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 15:25
    • Het wordt steeds erger inderdaad.

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 16:07
    • waylon

      Posts: 2.194

      En het peil van sommige reacties is beneden alle peil. Die plaatsen ze niet eens in het AD.
      Wat ik vanmiddag in de chat allemaal voorbij zag komen is bedroevend.

      • + 3
      • 11 mei 2018 - 16:46
    • BMW E30

      Posts: 639

      @waylon maar ik denk eigenlijk dat we met het hele forum in een negatieve spiraal zitten. Discussies lopen 9/10 keer uit de hand en met de kwaliteit van de artikelen is het droevig gesteld. Misschien moeten we hier met z'n allen wat aan gaan doen anders halen we de volgende 15 jaar niet meer.

      • + 2
      • 11 mei 2018 - 20:35
    • johan_sb2

      Posts: 447

      Die negatieve spiraal,of je het leuk vindt of niet, is ingezet met de komst van Max. Allemaal nieuwe 'f1' fans die alles verheerlijken en goedpraten wat max doet. De rest van de courreurs zijn opvulling en kunnen niks. Dit levert een hoop ergenissen op bij f1 fans. Nu ontaard het meeste hier in scheldkanonnades. Dit blijft zo tot Max weg is.
      Zelfde geldt voor artikelen die in viervoud op het net worden gedropt. Want velen kunnen geen genoeg krijgen van de hosanna verhalen over max van Coronel en co.

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 02:59
    • BMW E30

      Posts: 639

      Ja, dat de negatieve spiraal is ingezet met de komst van Max heb ik al heel vaak gehoord. Maar wat moeten we er nu aan doen om het weer wat positiever te krijgen op dit forum daar denkt ook niemand van de oude garde aan, die tonen geen respect voor de Max fans en vice versa. Want ik zie dat de twee kampen elkaar direct voor halve zool (of erger) uitmaken en dat schiet gewoon niet op.

      • + 1
      • 12 mei 2018 - 09:14
    • johan_sb2

      Posts: 447

      Ben bang dat er niks aam te doen is. Ik snap dat je Max fan bent maar tot op zekere hoogte. Ik bedoel als Max spint door zijn fout dan is het bij ziggo 'spinnen moet je ook kunnen '. Als grosjean spint is het eem stokbroodvreter. Ik kan daar niet tegen, sorry.
      Vroeger was het op dit forum leuk met leden die echt iets toevoegden. Ik noem een mr.monza. die zie je nog zelden. Geef hem geen ongelijk.
      Het zou iig helpen wanneer je je favo coureur kan bekritiseren. Maar dat zie ik zelden hier van Max fans. Zelfs na vier bagger races is het nog briljant. Daar zakt mijn broek vanaf. Bij ric daarentegen is het mazzel, bij ham de auto, bij vet de auto en bij alo geluk. De media doet helaas net zo hard mee met ziggo voorop. Het niveau is daar zo bedroevend laag dat ik het niet meer kijk ondanks dat ik f1fan ben.
      Deze spiraal zet door tot hier alleen nog maxfans zijn.

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 09:47
    • BMW E30

      Posts: 639

      Ik zat net te denken, misschien moeten we hier ook met reprimandes gaan werken en na drie in een seizoen er een permaban in knallen. Hebben we wel wat admins nodig of de redactie moet actiever zijn in de reacties.

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 14:18
  • Reprimande? Hij had een schop onder zijn balls moeten krijgen!

    • + 4
    • 11 mei 2018 - 16:36
    • Inderdaad, maar de wedstrijdleiding likte er liever aan...

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 16:38
  • Misschien had hij weer last van trillende spiegels zoals in Baku :)

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 16:43
    • Als ik door zijn toedoen zou crashen dan zou hij zich daarna vooral zorgen kunnen maken over zijn trillende ballen, want reken maar dat ik hem ook zo raken, de gek!

      • + 0
      • 11 mei 2018 - 16:54
  • Roeltje

    Posts: 94

    Waar is jouw reactie Kingriool, het stinkt hier ineens een stuk minder.

    • + 1
    • 11 mei 2018 - 17:22
  • Ik blijf het een leuke coureur vinden door zijn rijlstijl. Voor een rijder in de middenmoot vind ik dat namelijk wel belangrijk. Neemt niet weg dat dit wél een terechte reprimande is, omdat zijn actie totaal onzinnig is. Het is een training, geen race.

    • + 0
    • 11 mei 2018 - 19:25

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 102
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (33)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar