user icon

Williams Racing contracteert Oliver Rowland als young driver

  • Gepubliceerd op 23 feb 2018 11:50
  • comments 12
  • Door: Rik Klein Entink

Oliver Rowland heeft een volgende stap gezet in zijn autosport-carrière. De Brit heeft een contract getekend bij Williams Racing en wordt voor 2018 bij het team de junior coureur. 

Rowland heeft eerder ook gewerkt voor McLaren en Red Bull Racing en was vorig jaar ontwikkelingscoureur voor het team van Renault. Komend jaar zal de 25-jarige Rowland ook deelnemen aan het World Endurance Championship, maar zal dus ook in de simulator stappen en de FW41 besturen tijdens de young drivers test. 

Geweldige kans

Rowland over zijn kans bij Williams Racing: "Het is een geweldige kans voor mij en ik zal zo hard mogelijk werken om dit seizoen het team te helpen bij de ontwikkeling van de wagen. Ik heb altijd de ambitie gehad om een rol te spelen in de Formule 1 en ik vind het geweldig dat ik bij Williams die kans krijg." Natuurlijk hoopt verder te komen in de Formule 1: "Het is een geweldige uitdaging en het is aan mij om een goede indruk achter te laten en mij verder als coureur te ontwikkelen. Hopelijk kan ik met mijn werk in de simulator en tijdens de tests het team imponeren."

Hoog aangeschreven

Clair Williams over het aantrekken van Rowland: "Ik ben erg blij dat wij ons verzekerd hebben van Olivers diensten. Hij is erg getalenteerd en staat hoog aangeschreven als jonge coureur. Hij heeft op veel Formule 1-circuits geracet en met die kennis en ervaring is hij een goede aanvulling op de doorlopende ontwikkeling van het team." 

Beri

Posts: 5.712

Heel goed nieuws. Hele goede rijder en een fantastische aanwinst voor Williams.
En 25 jaar klinkt oud in de hedendaagse Formule 1. Maar in feite is het nog steeds een jonge rijder.

  • 1
  • 23 feb 2018 - 13:27

Reacties (12)

Login om te reageren
  • En wie is de geldschieter?

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:55
    • Waarschijnlijk de Racing Steps Foundation, zeg KNAF Talent First UK Edition

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 12:45
    • Die zal veel tijd achter het stuur krijgen... met Kubica, Sirotkin en Stroll die ook allemaal veel kilometers moeten maken!

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 12:54
  • Dat gaat hem niet meer worden als f1 coureur voor Rowland... te oud aan het worden, ahoewel hartley het ook is gelukt...

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:55
  • MADMAX:je weet het leven begint pas bij 40?

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 12:04
  • Beri

    Posts: 5.712

    Heel goed nieuws. Hele goede rijder en een fantastische aanwinst voor Williams.
    En 25 jaar klinkt oud in de hedendaagse Formule 1. Maar in feite is het nog steeds een jonge rijder.

    • + 1
    • 23 feb 2018 - 13:27
    • Ik vraag me af hoe serieus men is. Met Kubica als officiele test- en reserve coureur en 2 onervaren race coureurs. Zo blijft er weinig tijd over voor Rowland

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 14:52
    • Beri

      Posts: 5.712

      Het dient meer als ondersteuning op de race carriere. Niet zo zeer als reserverijder want dat is Kubica.
      Ik zie in Rowland wel een volwassen en sterke rijder. Maar of hij veel tijd krijgt naast Kubica en de twee rijders, dat betwijfel ik ook.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 15:19
  • Ik zie Rowland een beetje als een Frijns 2.0

    Groot talent, goede prestaties, hoort in F1, maar geen centen...

    F1 is altijd al een klasse geweest waarbij je vaak toch wat geld mee moest nemen, maar zoals het tegenwoordig is.. F1 is ongezond wat dat betreft.

    Bovendien, 15 jaar terug hadden rijders a la Rowland of Frijns al van 3 teams aanbiedingen gekregen, en met zulk talent was geld veel minder belangrijk.

    Jammer... F1 zou daar echt veel meer aandacht aan moeten besteden.

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 18:16
  • FredEx

    Posts: 446

    Naw,kbenbenieuwd,..khay hem weleens in het prog F1report met natjely op sky,.....over Max zei hij dat Max niet zo bijzonder was,...kwammer opneer en zei geef me een gelijke wagen,................na,laat maar zien wagge waardseit menneke........

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 19:42

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 10 aug 1992 (30)
  • Geb. plaats Sheffield, GB
  • Gewicht 75 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar