user icon
user icon

Magnussen: "Bij Haas F1 staat alles in teken van racen"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2017 16:32
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Kevin Magnussen voelt zich als een vis in het water bij Haas F1 Team. Hij sloot zijn eerste seizoen in dienst van de Amerikaanse renstal af met een totaal van negentien punten, maar belangrijker nog vindt hij de filosofie en de interne sfeer. De Deen heeft het gevoel dat Haas F1 begrijpt waar het om draait.

Magnussen: "Ik voel me thuis, erg gelukkig. Het is fijn om voor een team te rijden dat alles simpel benadert. Bij Haas F1 staat alles in het teken van racen. Er is geen bullshit of commercieel gedoe. Het is juist niet commercieel, een echt raceteam. Het is alsof we met een Formule 3-team aan de Formule 1 meedoen; gemoedelijk en eenvoudig."

"Günther Steiner en Gene Haas zijn er vrijwel altijd bij tijdens de rijdersbriefings, ze hoeven geen gesprekken met sponsors aan te knopen of iets dergelijks. Zij zijn bij ons in het kantoor. We werken echt als een geheel, als één team, en niet alleen als coureur met de engineers en monteurs. Die aanpak bevalt me wel."

"Je hoeft niet om te gaan met mensen waar je niet mee om wilt gaan. Er is niemand binnen Haas F1 Team waar ik niet prettig mee samenwerk. Je hoeft geen dingen te doen die niets met racen te maken hebben. Het gaat hier puur om racen en om niks anders. Het geeft je een ander gevoel, er is gewoon geen bullshit."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Fibonacci

    Posts: 565

    Ach wat een lieve jongen. Meneer Haas als grote suikeroom die het hele team betaalt en geen andere sponsors nodig heeft. Hoe zou Magnussen dat bij een topteam doen? Met lange tanden en sterallures waarschijnlijk.

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 16:35
    • kijk je pas sinds dit jaar? Magnussen zat in de laatste podium auto van McLaren en reed voor Renault die qua capaciteit wel aardig in de buurt komt van een top team. Hoe die het zou doen kunnen we dus terug halen uit het verleden.

      • + 2
      • 8 dec 2017 - 18:59
  • Het is de hoogste tijd dat dit raceteam ook eens echte racers gaat aantrekken, en geen brokkenpiloten zoals Jut en Jul in dienst blijft houden.

    • + 3
    • 8 dec 2017 - 16:42
    • Zo te lezen – en ook al in veel andere berichten – koesteren ze bij Haas relatief gezien bijzonder weinig ambities, daar passen Jut en Jul prima bij.

      Vraag me eerder af of het niet tijd wordt voor het eerste Deens-Franse kookboek van Jut en Jul, waarschijnlijk ligt daar het ambitieniveau nog hoger...

      • + 0
      • 9 dec 2017 - 02:39
  • Polleken

    Posts: 922

    Nu alleen bij de coureurs nog alles in het teken van racen

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 16:45
  • walter33

    Posts: 657

    Ja als jij maar niet in kwalificatie niemand in de weg zit

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 17:34
  • Bij elk team staat toch alles in teken van racen?

    • + 1
    • 8 dec 2017 - 17:54
    • Nee hoor. Bij Williams staat alles in het teken van (Canadese) dollartekens.

      • + 0
      • 8 dec 2017 - 18:20
    • Nee joh! Red Bull laat Max en Daniel vollyballen en ijshockyen.
      Mercedes is voor 90% bezig met het het vertrouwen van Bottas omhoog te krikken.
      McLaren is vooral bezig met nieuwe quotes te bedenken om Alonso op te fleuren.
      Williams zoekt dag en nacht naar de meest verschrikkelijke line up te krijgen
      Sauber zoekt nog steeds uit hoe ze van Ericcson een taxichauffeur kunnen maken
      Toro Rosso is inmiddels gebombadeerd tot testteam en mag niet meer racen.
      Force India heeft naast Mayla nog hun eigen naam als brainstormer,
      Renault is vooral bezig nieuwe smoesjes te bedenken voor het volgende seizoen!
      EnFerrari.... Ferrari is voor 99% bezig een reallife soap op tv te krijgen.

      • + 0
      • 8 dec 2017 - 19:08
  • "Er is gewoon geen bullshit."

    Nou, geen shit dan misschien, maar wel een heleboel gezeik. Elke race weer te horen uit de mond van Grosjean.

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 18:19
    • soms vind het team Grosjeans gelul ook een potje bullshit. Ze vertellen hem dan! "Shut up en drive!"

      • + 0
      • 8 dec 2017 - 19:00
  • Sorry mensen, die twee clowns zijn niet zo duur. Maar ik had toch echt wel gedacht dat Haas iets beters verdient. Het valt al niet mee om een F1 team te beginnen maar met deze twee blijven ze ook niet lang.Kunnen Gene Haas en Gunter Steiner nou geen betere coureurs vinden? Suggestie, Pascal Wehrlein voor feedback en een goede Nascar rijder. Dat zal ook geen stukken van mensen kosten, toch? Ik heb al begrepen dat Haas het niet ziet zitten met Marchionnes plan om Maserati binnen te brengen en dat snap ik heel goed. Ferrari probeert overal een vinger in de pap te krijgen en zo hun jonge protege,s een kans te geven. Het zou wenselijker zijn wanneer Ferrari eens de ballen heeft om zelf een goede belofte een kans te geven in hun eigen team. Dat zelfde geldt overigens ook voor Mercedes.Zo,n kleurloos type als Bottas halen terwijl je Ocon en Wehrlein hebt. Waarschijnlijk zal ik wel niks van F1 snappen. Als iemand het wel weet, leg het maar uit.

    • + 0
    • 8 dec 2017 - 21:03
    • @Appie Happie; niet aan jezelf twijfelen, ik snap er ook geen zak van...😁😁

      • + 0
      • 9 dec 2017 - 08:03
  • Goedzo ...

    maar eh .. de enige bullshit die Haas kent is geen geld verdienen.
    Doel --> geld verdienen --> hoe, zo min mogelijk mogelijk uitgeven, zoveel mogelijk verdienen -- > Haas Machinery goed = Haas F1 goed ...en vice versa.

    Het F1 team is geen filantropische instelling maar een hoger middel daar waar reguliere niet meer aan de vraag voldeed.

    Jammer dat Haas dan klaarblijkelijk 'net' niet voldoende geld maakt om 2 fatsoenlijke coureurs in dienst te nemen en met deze 2 pannenkoeken zit opgescheept.

    • + 0
    • 9 dec 2017 - 01:37
  • Numnum

    Posts: 2.069

    Gelukkig gaat het om puur racen en niet alleen om pannenkoeken.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 00:23

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 103
  • Podiums 0
  • Grand Prix 96
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel