user icon

Mika Salo viert vandaag zijn 51ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 30 nov 2017 06:57
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Oud Formule 1-coureur Mika Salo is vandaag jarig. De Fin heeft namelijk de leeftijd van 51 jaar bereikt. Salo was tussen 1994 en 2000 en in 2002 actief in de Formule 1. Hij reed voor Lotus, Tyrrell, Arrows, BAR, Sauber en Toyota en was in 1999 de vervanger van Michael Schumacher bij Ferrari na diens beenbreuk op Silverstone. De Fin heeft 109 Grand Prix-starts achter zijn naam staan en hij scoorde daarin 33 punten. Tegenwoordig draaft hij geregeld op als steward voor de internationale autosportbond FIA. De felicitaties gaan uit naar de jarige Salo.

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Esdamion

    Posts: 818

    Topper...

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 07:06
  • Prima rijder. Was destijds in 1997 behoorlijk Verstappen zijn plaaggeest bij Tyrrell. Was even kwijt dat die in 1994 al startte in Japan.

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 07:09
    • klopt de allerlaatste race vh originele Lotus team, vanaf jaar erop reed hij full time voor Tyrrell (in 95 met die mooie Nokia gesponsorde wagen) , had qua samenwerking met dat team natuurlijk wél een voorsprong op Jos toen die zich in 97 bij dat team voegde, was Jos over het algemeen de baas. Hoogtepunt dat jaar 5e in Monaco.
      Goede coureur die door matig materiaal het nooit echt heeft kunnen laten zien

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 08:00
    • Adelaïde 1994 laatste toch? Mansell winnaar. Schumacher eerste keer wk.

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 08:04
    • ah sorry, toen hadden we Adelaide als afsluiter :)
      Mansell's laatste overwinning en Schumi's 1e titel...

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:08
    • Achteraf gezien zou Mika wel spijt hebben gehad dat hij Irvine liet winnen op Hockenheim ;) His one and only chance.

      • + 2
      • 30 nov 2017 - 08:10
  • Congrats Mika

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 07:59
  • Gefeliciteerd!!
    Die man heb ik pas nog een mailtje gestuurd.
    Wanneer was dat ookalweer....

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 08:21
    • dat was zeker zo'n mailtje waar de spreekwoordelijke honden geen brood van lusten ;)

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 08:25
    • Broodje hond. Ik heb nog ergens een heerlijk recept liggen. Ga ik ff opzoeken Jean. ;)

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:33
    • Johee, johoo! We gaan weer koken. ;)

      @Bill. Een variatietip in verband met Mika’s birthday: Fins broodje hond. Heb je die ook?

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:45
    • Johee, Johoo Jo f*cking hell wat bizar zo'n broodje hond,
      On-ge-lo-fe-lijk

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 08:50
    • Als ’t maar geen plofhond wordt.

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 09:07
    • Je moet zelf weten.....maar vannacht 3.15 laatste bericht. Nu alweer hele dag hier? Vind je nogal bijzonder met zoveel reacties bijna klok rond. Gaat wel goed met je Larry? ?nooit meegemaakt dat iemand zoveel posts plaatst.

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 09:20
    • Werd gewekt door de heerlijke kookgeuren uit @Bills keuken. ;)

      • + 3
      • 30 nov 2017 - 09:53
    • Broodje hond... Koreanen zijn er dol op, maar ze moeten wel levend worden aangesneden en het liefst puppy zijn.. Oudere hond is taai en pezig.
      Als de ingewanden van de puppy eruit worden gehaald leeft het diertje nog zodat het vlees enigzins nog voorzien wordt van bloed wat de malsheid ten goede komt. Dit gebeurt gewoon thuis bij de fokker in de keuken, geen Arbo en geen partij Vd Dieren die toekijkt.. Mocht dit wel het geval zijn knijpen ze de dicht...

      Helaas is dit geen fabeltje, maar werkelijkheid..
      Ik begrijp dat er nog meer lugubere praktijken plaats vinden met andere diersoorten maar omdat het hier de hond betreft ga ik niet over de poes beginnen..;)
      Eet smakelijk straks;)

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 10:05
    • Merci @Maxiaans,
      M'n vriendin wilde binnenkort een leuke puppy uit gaan zoeken, ik zal jouw recept in m'n achterhoofd houden!

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 10:18
    • Dat noemen ze daar een hush puppy!

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 15:21
  • Zo juist een verjaardagkaartje gestuurd:

    Beste Mika, gefeliciteerd met je laatste verjaardag. Ik hoop dat je nog heel veel angstige momenten beleeft wanneer je met je winkelkarretje in Rekjavic je boodschappen doet en je telkens achterom moet kijken of er niet een Max Verstappen petje vanuit je ooghoek verschijnt.

    Groetjes,
    BRracing

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 10:27
    • Ergens blijft het treurig dat dit de boventoon voert.

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 10:34
    • Dan gaat hij toch gewoon niet in IJsland boodschappen doen...

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 12:49
    • Mika is in ieder geval geen fan van Red Bull.. het drankje bedoel ik.

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 20:01

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar