user icon
user icon

Grosjean: "Magnussen beste teamgenoot die ik ooit gehad heb"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2017 12:04
  • comments 18
  • Door: Rutger Lauvenberg

Haas F1 Team beleeft een wisselvallig tweede seizoen in de Formule 1. Hoewel er al 18 punten meer gescoord zijn dan tijdens hun debuutjaar (47 ten opzichte van 29), had het Amerikaanse team het in sommige weekenden lastig om de Saubers achter zich te houden. Hoewel er geruchten rond gaan dat Antonio Giovinazzi onder druk van Ferrari volgend jaar een stoeltje zal krijgen bij Haas, denkt Romain Grosjean dat hij en zijn teamgenoot Kevin Magnussen, de juiste coureurs zijn om het team verder te ontwikkelen. De Fransman behaalde in het debuutjaar alle 29 punten voor Haas, maar dit jaar heeft Magnussen met 19 punten ook een duidelijk aandeel gehad in het puntentotaal.

"Ik denk dat het team dit jaar geweldig werk heeft verricht en de relatie tussen mij en Kevin was best goed," zei Grosjean dan ook aan Ekstra Bladet. "Hij is de beste teamgenoot die ik ooit gehad heb. Zeker aangezien het tweede jaar voor nieuwe teams altijd het lastigste is, denk ik dat we het heel goed gedaan hebben."

Haas strijd in Abu Dhabi met Renault en Scuderia Toro Rosso voor de zesde plek in het constructeurskampioenschap en dus stelde Grosjean tevreden vast: "We strijden hier nog om de zesde plaats en als je bedenkt dat drie teams onverslaanbaar zijn, is dit een goed resultaat. Als coureur ben je er niet meteen mee bezig hoe je team ervoor staat bij de constructeurs, maar voor het team betekent het wel meer prijzengeld en dat betekent dat we de auto weer beter kunnen ontwikkelen."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Je hebt ook nog bij Raikkonen in het team gezeten hé ? heb je soms een klap van een molen gehad Grosjean ?

    • + 1
    • 25 nov 2017 - 12:09
    • Misschien doelde hij alleen op zijn periode bij Haas...

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 12:26
    • @MadMax33; hij doelde op 2017...., #kannieanders

      Maar wat ben ik klaar met dit Peppi & Kokkie duo zeg. Wat een armoe om dat als line-up te hebben en dan ze ook nog het gevoel geven dat ze goed zijn door al halverwege het seizoen deze grauwe middelmaat voor 2018 vast te leggen. Om met een bekend politicus te spreken; het was niks, het is niks en het wordt ook niks.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 13:34
    • @Madmax. Grosjean kan Magnussen nu goed gebruiken, aan Kimi heeft hij nu niets.

      @Beemerdude. Had die minister het over Stroll, de halo of de GP van Nederland? ;)

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 14:56
  • Aero

    Posts: 189

    Magnussen is dus beter dan Raikkonen en Alonso? Volgens mij heeft hij iets goed te maken. Zou hij bang zijn om zijn stoeltje kwijt te raken aan Giovinazzi?

    • + 2
    • 25 nov 2017 - 12:10
    • Ik hoop het dat ze die keuze maken. Ik ben wel klaar met zeurkous Romain.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 12:25
  • Dat kookboek van hem is vast ook niet veel soeps.

    • + 1
    • 25 nov 2017 - 12:15
    • Kraai

      Posts: 667

      Zijn reacties neem ik ook met een korreltje zout.

      • + 1
      • 25 nov 2017 - 12:32
    • Het was toch al nooit een smaakmaker.

      • + 1
      • 25 nov 2017 - 12:47
    • @BennyD; hooguit uiensoep....

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 13:35
    • Er staan 46 overheerlijke gerechten in en overigens geen soep. ;)

      NB: Vergeet niet dat het kookboek “Cuisine et Confidences” van Romain en Marion Jollès Grosjean nog steeds via de boekhandel en online beschikbaar is.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 15:02
  • Beste teamgenoot wil niet zeggen beste coureur .. Misschien kan Magnussen wel heel lekker koken...

    • + 4
    • 25 nov 2017 - 12:16
  • Zegt dus meer over Grosjean dan over Magnussen

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 12:21
  • Grosjean zit Kmag (onterecht) op te hemelen, maar eigenlijk bedoeld hij dat hij zichzelf steengoed vind ;)

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 12:40
    • Daar lijkt het nog het meeste op, @Schwantz34

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 12:45
    • Wat moet Grosjean anders als hij nog zes tot acht jaar in de F1 wil rijden? ;)
      Behalve veel sneller en zonder zoveel schade te gaan rijden dan.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 15:05
  • Fing3r

    Posts: 17

    Waarschijnlijk omdat Magnussen er voor zorgt dat een deel van de concurrentie uitgeschakeld wordt.

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 13:06
  • Arie54

    Posts: 2.598

    Laten we niet vergeten dat HAAS en met name Grosjean om de een of andere reden al een heel seizoen problemen heeft met de remmen. Ze zijn zelfs van leverancier gewisseld naar meen te herinneren. Ik kan mij voorstellen dat zoiets op de een of andere manier ergens in het brein gaat zitten tijdens kwalificaties en races.
    Maar los daarvan, ik heb een tijdje gedacht dat Grosjean een grote ontdekking was, maar daar ben ik inmiddels wel van teruggekomen.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 09:46

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 102
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (33)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender