user icon

Plannen voor F1-race in Kopenhagen nog springlevend

  • Gepubliceerd op 24 nov 2017 15:15
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Het was een tijdje stil rondom de plannen voor een Grand Prix in de straten van Kopenhagen, maar het project is nog geen stille dood gestorven. Jyllands Posten bericht dat officials als politicus Helge Sander en Deense coureurs Jan Magnussen en Tom Kristensen in een hotel bijeen zijn gekomen om een race in de hoofdstad van Denemarken te bespreken.

Sander, de voormalig minister van Wetenschap, Technologie en Ontwikkeling, deelde aan BT mede: "In de strategie van Formule 1-eigenaar Liberty Media voor 2020 staan drie nieuwe races opgenomen; New York, Londen en Kopenhagen." Frank Jensen, de burgemeester van Kopenhagen, loopt niet te hard van stapel. "We moeten nog goed in kaart brengen hoe een Formule 1-race het dagelijkse leven van onze inwoners zou beïnvloeden."

Haas F1 Team-coureur Kevin Magnussen benadrukt tegenover Ekstra Bladet dat hij niet betrokken is bij het project. De Deen zou het echter wel fantastisch zijn om door Kopenhagen te racen. "Ik heb er niet eens van durven dromen omdat het zo onrealistisch leek, maar het zou geweldig zijn voor mij en voor Denemarken."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Fantastische stad. Kan ik direct de race combineren met een bezoek aan mijn vrienden van een geweldige voetbalclub daar. Win-win!

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 16:47
  • Ik zal het nog maar eens herhalen. Als wij onze kaarten op Zandvoort zetten dan komt er GEEN Grand Prix in Nederland. En als ze in Rotterdam lopen te pitten dan nemen ze in Londen en Kopenhagen maar al te graag onze plaats in.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 18:30
    • elflitso

      Posts: 519

      R'dam is veel te duur en dus onhaalbaar. Dan maar lekker met z'n allen naar Spa. Gelijk een lang weekend uit naar het mooiste circuit ter wereld!!

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 22:16
    • Wat is dat nou weer voor loze opmerking? Heb jij soms een onderzoek verricht? Na alle waarschijnlijkheid is de return in invest in Rotterdam hoger dan in Zandvoort? En waarom moeten wij Nederlanders de Belgische GP financieren? Hoe deden ze dat in België voor het Max Verstappen effect? Want toen gingen er ook echt geen 50.000 man naar Spa. Laat de Belgen maar lekker hun eigen boontjes doppen, en als je allebei de GP's wil bezoeken, ook best. Maar de Nederlandse fans verdienen hun eigen Grand Prix.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 23:12
    • elflitso

      Posts: 519

      Rustig maar ventje, zo uit jou reactie te lezen ben jij nog nooit in Spa geweest tijdens een F1 Grand prix, voor de tijd dat Max mee deed.

      Ik kan jou vertellen dat er voor de Max tijd inderdaad dik 50.000 NL-ers al naar Spa gingen. Al was het maar om de toen andere NL coureurs maar ook andere helden op de baan aan te moedigen. Daarnaast is de Belgische overheid de grootste sponsor van het hele gebeuren daar.

      Kijk niet voor niets zijn stratencircuits altijd in staten die een toch wat aparte status hebben. Dus als je weer eens reageert, doe het dan onderbouwd en niet zomaar wat in de lucht zwetsen.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 01:33
    • Zelden zo'n broodje aap verhaal gelezen. Zelfs in de tijd dat Jos Verstappen nog reed gingen er geen 50.000 man naar Spa.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 02:58
    • elflitso

      Posts: 519

      Hahaaa geweldig!

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 23:56
  • Kijk dat cicuit ook. Er zitten 6 bochten in. Wat een waardeloos ontwerp zeg. Om van te kotsen.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 18:33
    • Er zit ook een voorrangskruising in om het spektakel te verhogen, briljant ;)

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:10
    • 9 bochten...

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:31
    • 5 bochten, 4 knikjes

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 20:55
    • Zie er een hondekop in die ‘koppie scheef’ doet. ;)

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 00:19
  • Als ze dan klaar zijn kunnen ze meteen doorrijden op een echt circuit in Zandvoort... Ik zeg DOEN!

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 21:49
    • Zandvoort is geen circuit. Een racebaan in de duinen maakt nog geen circuit, 50 jaar geleden misschien, maar anno 2017 zou Zandvoort niet als een circuit willen kwalificeren.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 23:15
    • Heb je trouwens het 30 minuten durende interview van David Croft met Chase Carey gehoord tijden FP2? Daarin vertelde Chase Carey dat Liberty Media is alleen geïnteresseerd in A locaties. Dat betekent voor Nederland heel concreet Amsterdam of Rotterdam.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 23:22
    • Grapjas... 2017.

      Eerst doen wat nodig is om er een actueel circuit (etc.) van te maken en dan: We’ll see...

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 00:09

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel