user icon
user icon

Papierwerk vertraagt de bevestiging van comeback Kubica

  • Gepubliceerd op 23 nov 2017 09:41
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

Robert Kubica rijdt komend seizoen samen met Lance Stroll voor Williams. Dat claimt Mark Hughes van Motorsport Magazine nadat dit eerder deze week al werd beweerd door diverse internationale media, waaronder RTL GP. De bevestiging van de terugkeer van Kubica in de Formule 1 laat alleen op zich wachten omdat er nog papierwerk afgehandeld dient te worden.

Hughes schetst de situatie: "Hoewel er nog niets bevestigd is, begrijpen wij dat Robert in 2018 voor het team van Williams uit zal komen. De aankondiging hiervan zal volgen zodra enkele contractuele plooien zijn gladgestreken. De vertraging staat in verband met de structuur van zijn betalingen en dat is weer gelinkt aan het feit dat Kubica het verzekeringsgeld dat hij ontving omdat zijn carrière ten einde leek nu terug moet betalen."

Vader Artur Kubica ziet het allemaal wel gebeuren. "Ik geloof dat Robert het zitje bij Williams krijgt en dat hij weer snel zal zijn. De vraag is of hij nog dezelfde Robert is als zeven jaar geleden", vertrouwde hij Newsweekowi toe. "Sommigen zeggen dat hij nooit rally's had moeten gaan rijden. Bij BMW Sauber was dat ook verboden. Renault wilde hem alleen zo graag hebben dat ze in het contract geen verbod op rally rijden opnamen."

Kubica test volgende week in elk geval voor Williams, samen met Sergey Sirotkin en Lance Stroll.

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Kubica

    Posts: 3.532

    'vertrouwde hij Newsweekowi toe. Deed het vertaalprogramma het niet en werd de poolse grammatica niet goed vertaald ? :D :D :D

    • + 3
    • 23 nov 2017 - 09:52
  • Of hij nou wel of niet net zo goed is als voor zijn ongeluk zullen we moeten afwachten. Snelle rondjes rijden kunnen er meer. De vraag is of hij tijdens een race die snelle bewegingen nog kan maken om in te halen, crashes te ontwijken en dergelijke dingen.

    Dat gezegd hebbende, ik houd wel van dat sentiment. Laat hem het maar proberen. Dan weten we meteen uit wat voor hout Stroll nou echt gesneden is.

    • + 1
    • 23 nov 2017 - 09:53
    • "Dan weten we meteen uit wat voor hout Stroll nou echt gesneden is."

      Kreupelhout?

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 10:05
    • Buigbaar beuken hout: Hij is door uitgebreide voorbehandeling soepeler gemaakt en kan inmiddels vele bochten aan . Nog lang niet allemaal getuige zijn laatste GP, maar hij finisht in ieder geval, dus geen goedkoop triplex.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 10:35
    • Volgens mij gaan we juist niet veel over Stroll leren, omdat het niveau van Kubica onzeker is. Maar vergeleken met Massa is het niveau van Stroll gewoon erg laag

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 11:25
    • ThumbsUp

      Posts: 732

      Dus eerder geïmpregneerd vuren hout ;)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:10
    • Gamma of Kama-jaja-jippie-jippie-jeey?

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:41
    • TRADEMARK 23 nov 2017 11:25

      Als een coureur met een lichte fysieke beperking, die al zeven jaar geen Formule 1 meer heeft gereden, een jong 'talent' verslaat dan zegt dat genoeg over het zogenaamde talent.

      (Is het andersom dan weten we inderdaad niet of Stroll nou zo goed is of Kubica zo slecht door zijn beperking.)

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 14:09
    • Larry Perkins: ik meen dat het Karwaaibomenhout is.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 00:13
  • Het gaat denk ik een bijzonder seizoen worden volgend jaar. Ik ben benieuwd! Wat kan Kubica, hoe goed is hij nog, maar ook wat brengt Leclerc, hoe snel zijn de McLarens en de Torro Rosso’s. Ik kan bijna niet wachten!

    • + 2
    • 23 nov 2017 - 10:02
    • Toch zal je moeten wachten:p

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 10:57
    • Ah kak ik natuurlijk ook, net als de rest

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 10:58
    • En dan gaan ze eindelijk weer beginnen, hebben ze een halo rond hun kop...


      *hoofd

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:27
    • Warlord

      Posts: 2.086

      Ik zie totaal niet uit naar volgend seizoen. Normaal gesproken kijk ik nu al uit naar de onthullingen van de wagens en de eerste meters die verreden worden. Not anymore. Volgend jaar word het doek namelijk van de Halo's getrokken. Zucht.

      Misschien word het alsnog een knetter goed seizoen maar ik heb er een hard hoofd in.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 16:50
    • Als de coureurs een hard hoofd hadden was die Halo niet nodig geweest. Hahaha Jezus wat flauw, en heeft er niks mee te maken ik weet het:)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 22:47
  • Ok verwacht niet veel van Kubica, als je met maar één functionerende hand een formule 1 bolide kan besturen Kun je wel stellen dat formule 1 fysiek helemaal niet zo zwaar is.

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 10:29
    • Hoe kom jij er toch steeds bij dat Kubica maar één functionerende hand heeft?

      • + 3
      • 23 nov 2017 - 10:58
    • Beetje rare redenering F1Fan.
      Het zware fysieke gedeelte ligt meer in verwerken van de g-krachten en remmen.
      Aan het stuur trekken is lang zo zwaar niet meer sinds de introductie van stuurbekrachtiging in de F1.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 11:03
    • En het gaat om een arm, niet om een hand.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:31
    • Hij kan maar met 1 hand schakelen dus het gaat wel degelijk om zijn hand.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 13:42
  • Hein

    Posts: 58

    Misschien leuk voor de publiciteit en sentiment. Maar hier gaat het om topsport en die tijd is voor hem helaas al 6 jaar voorbij.

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 10:39
    • DBGates

      Posts: 2.224

      Ik blijf hopen dat instict toch ook een factor is en wat dat betreft kunnen we wel wat vuurwerk verwachten

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:00
    • @Hein jij ziet het als een feit?

      Vind je het erg als anderen het eerst nog willen afwachten totdat ze weer aan het racen zijn in 2018?

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:34
  • Kubica en Williams zijn knetter gek geworden, Kubica verliest zijn verzekeringsuitkering en Williams neemt een coureur aan waarvan het niet duidelijk is of hij nog competitief is. Testen oke, maar 70 ronden onderdruk en dan volgens geruchten een twee jaar contract aanbieden. Knettergek!

    • + 2
    • 23 nov 2017 - 11:07
    • Is ook zo. Ze hebben bij Willams zo maar Kubica van de stoel geplukt. Niet gekeken of hij nog kan rijden, niet gekeken of hij vol kan houden en ook niet of hij nog snel genoeg is. Of waren daar al die tests voor misschien?

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 12:43
  • Tja, stel dat hij zn nek had gebroken op een keukentrapje.... Over het risico van "normaal" verkeer maar gezwegen... Beetje onzinnig om rallyrijden te verbieden in een contract... Ook met de kennis achteraf van het ongeval van Kubica... Maar nog steeds wachten op officieel nieuws dus.....

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 11:35
  • Van mij hoeft hij dat verzekeringsgeld niet terug te betalen. ;)

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 12:29
  • Het bedrag wat de verzekering aan Kubica zou moeten uitbetalen zou rond de 40 miljoen liggen. Het zegt ook veel over Kubica dat hij het risico durft te nemen om weer te gaan racen, ipv rustig achter de geraniums te gaan zitten en zijn geld te tellen.

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 14:17
  • jd2000

    Posts: 3.098

    Kubica, please niet doen. Stroll is echt geen graadmeter. Maak geen karikatuur van jezelf.

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 17:40
  • ringo

    Posts: 2.749

    en hoge verzekering waarschijnelijk

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 20:30
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Als je een langzame rijder zoekt naast Stroll, dan is dit een prima keuze.
    Meedoen is immers altijd belangrijker dan winnen.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 00:16

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 1
  • Podiums 0
  • Grand Prix 21
  • Land PL
  • Geb. datum 7 dec 1984 (35)
  • Geb. plaats Krakau, PL
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar