Het team van Williams heeft de line-up voor de Pirelli-test van volgende week bevestigd. Op de eerste dag - 28 november - rijdt Robert Kubica in de ochtend. Hij overhandigt de FW40 voor de middag aan reguliere coureur Lance Stroll.
Op de tweede dag - 29 november - opent Sergey Sirotkin het bal. Kubica mag die woensdagmiddag de sessie afsluiten voor Williams. De test op Yas Marina Circuit in Abu Dhabi is bedoeld om prototypes banden voor 2018 te testen.
Williams meldt in een verklaring: "We maken van de gelegenheid gebruik om de nieuwe banden te beoordelen met een interessante verzameling coureurs. Lance Stroll, als bevestigde coureur voor 2018, Robert Kubica met zijn schat aan ervaring en Sergey Sirotkin als veelbelovend talent."
16

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 1.417
doei kvyat
Posts: 1.348
Als Kvyat weer gedropt wordt dan gaat Max Melbourne 2018 winnen!!!! Of wordt die dan kampioen? ;)
Posts: 183
Sirotkon als veelbelovende geldschieter zullen ze bedoelen...
Posts: 5.725
Eerder als test en reserverijder. Think East bij Williams dan.
Posts: 6.817
Sirotkin is al een tijdje test- en reserve rijder. Verder dan dat lijkt hij niet te komen. Ik schat hem zeker ook niet getalenteerder in dan Kvyat. Wellicht heeft hij wel meer Roebels?
Posts: 3.393
Ze willen een rijder van 25-plus. Zowel Sirotkin als Stroll is jonger dan 25. Is dit dan een verkapte bevestiging van Kubica en staat de positie van Stroll op de tocht?
Posts: 2.250
denk dat stroll meer geld mee brengt dan sirotkin, of papa stroll moet een eigen F1 team op de been gaan brengen (wat ik niet zie gebeuren) dan zou het kunnen.
Posts: 6.817
Papa Stroll is mede-eigenaar van Williams en pompt miljoenen in het team. Stroll is dus een zekerheidje.
Posts: 6.927
Vreemde keuze ook al mogen Kvyat en Kubica niet in actie komen. Het is namelijk verplicht dat van de twee dagen er een dag een rookie in de auto moet zitten.
Verder is dit persbericht wel voorzien van een bevestiging zwart op.wit dat Stroll in de Williams zal zitten volgend jaar. Een bevestiging die Williams niet eerder wilde geven.
Posts: 4.066
Dat van die rookie geld toch niet voor de bandentests, maar alleen voor de officiële testdagen?
Verder lijkt het me ook stug dat dit als een test word gezien om coureurs tegen elkaar af te wegen, aangezien er niet vrijgegeven word door Pirelli welke compounds er gebruikt worden.
Dit is een "blinde" bandentest en geen test voor Williams
Posts: 210
Op de facebook pagina van F1 staat dat Kubica beide dagen zal testen?!
Posts: 210
Ha, even verder lezen, excuses, toch met Sirotkin.
Posts: 1.776
Williams heeft vandaag in het persbericht tevens bevestigd dat Stroll voor 2018 coureur is voor het team. Deze discussie kunnen we dus sluiten.