user icon
user icon

Williams bevestigt Kubica en Sirotkin als test line-up

  • Gepubliceerd op 22 nov 2017 10:16
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Williams heeft de line-up voor de Pirelli-test van volgende week bevestigd. Op de eerste dag - 28 november - rijdt Robert Kubica in de ochtend. Hij overhandigt de FW40 voor de middag aan reguliere coureur Lance Stroll.

Op de tweede dag - 29 november - opent Sergey Sirotkin het bal. Kubica mag die woensdagmiddag de sessie afsluiten voor Williams. De test op Yas Marina Circuit in Abu Dhabi is bedoeld om prototypes banden voor 2018 te testen.

Williams meldt in een verklaring: "We maken van de gelegenheid gebruik om de nieuwe banden te beoordelen met een interessante verzameling coureurs. Lance Stroll, als bevestigde coureur voor 2018, Robert Kubica met zijn schat aan ervaring en Sergey Sirotkin als veelbelovend talent."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • doei kvyat

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 10:18
    • ThumbsUp

      Posts: 763

      Als Kvyat weer gedropt wordt dan gaat Max Melbourne 2018 winnen!!!! Of wordt die dan kampioen? ;)

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 10:28
  • Demachiel

    Posts: 183

    Sirotkon als veelbelovende geldschieter zullen ze bedoelen...

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 10:27
    • Eerder als test en reserverijder. Think East bij Williams dan.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 10:30
    • Sirotkin is al een tijdje test- en reserve rijder. Verder dan dat lijkt hij niet te komen. Ik schat hem zeker ook niet getalenteerder in dan Kvyat. Wellicht heeft hij wel meer Roebels?

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 10:47
    • Ze willen een rijder van 25-plus. Zowel Sirotkin als Stroll is jonger dan 25. Is dit dan een verkapte bevestiging van Kubica en staat de positie van Stroll op de tocht?

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 11:11
    • denk dat stroll meer geld mee brengt dan sirotkin, of papa stroll moet een eigen F1 team op de been gaan brengen (wat ik niet zie gebeuren) dan zou het kunnen.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 11:51
    • Papa Stroll is mede-eigenaar van Williams en pompt miljoenen in het team. Stroll is dus een zekerheidje.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 13:34
  • Beri

    Posts: 2.768

    Vreemde keuze ook al mogen Kvyat en Kubica niet in actie komen. Het is namelijk verplicht dat van de twee dagen er een dag een rookie in de auto moet zitten.
    Verder is dit persbericht wel voorzien van een bevestiging zwart op.wit dat Stroll in de Williams zal zitten volgend jaar. Een bevestiging die Williams niet eerder wilde geven.

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 11:04
    • CTRA

      Posts: 3.515

      Dat van die rookie geld toch niet voor de bandentests, maar alleen voor de officiële testdagen?

      Verder lijkt het me ook stug dat dit als een test word gezien om coureurs tegen elkaar af te wegen, aangezien er niet vrijgegeven word door Pirelli welke compounds er gebruikt worden.
      Dit is een "blinde" bandentest en geen test voor Williams

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 11:30
  • spiderman

    Posts: 206

    Op de facebook pagina van F1 staat dat Kubica beide dagen zal testen?!

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 12:21
    • spiderman

      Posts: 206

      Ha, even verder lezen, excuses, toch met Sirotkin.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 12:28
  • Williams heeft vandaag in het persbericht tevens bevestigd dat Stroll voor 2018 coureur is voor het team. Deze discussie kunnen we dus sluiten.

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 21:04

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar