user icon
user icon

Esteban Ocon kent eerste uitvalbeurt in Formule 1

  • Gepubliceerd op 12 nov 2017 20:07
  • comments 19
  • Door: Mathijs Carolus

Voor Esteban Ocon is er in Brazilië een einde gekomen aan een mooie reeks van 27 finishes op rij. Ocon maakte vorig jaar augustus zijn debuut bij Manor Racing en stapte afgelopen winter over naar Force India. Ocon reed tot Brazilië alle races uit, maar moest in Brazilië al na een ronde uitstappen vanwege een crash met landgenoot Romain Grosjean.

Ocon kon helemaal niets doen aan het ongeval. Romain Grosjean probeerde de Force India aan de binnenkant in te halen, maar verloor de controle over zijn bolide. Ocon liet in gesprek met Jack Plooij van Ziggo Sport weten dat het zijn eerste uitvalbeurt was in de eenzitters sinds het Formule 3-seizoen van 2014. In de andere VMJ10 wist Sergio Perez zijn vijfde startplaats niet om te zetten in een sterk resultaat, de Mexicaan werd slechts negende.
 

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Per direct in die Mercedes auto zetten Toto! Want met die Bottas kom je nergens.

    • + 3
    • 12 nov 2017 - 20:19
    • Bottas doet precies wat hij moet doen, puntjes voor het constructeurskampioenschap binnen harken en vooral Hamilton niet lastig vallen.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:05
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Zo kun je elke slecht prestatie recht praten... 😂

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:07
  • Lexx

    Posts: 795

    Zonde, Ocon heeft zich dit seizoen echt bewezen als supertalent

    • + 2
    • 12 nov 2017 - 20:23
    • Inderdaad aanwinst voor de Formule 1.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:06
    • Stitch

      Posts: 5.075

      Nou nee. Hij heeft zijn teamgenoot niet verslagen. Hij staat zowel in de quuali als in de races achter op Perez. Dan ben je dus niet hét supertalent. Is ie ook nooit geweest. altijd net niet behoudens die ene keer met beter materiaal en dankzij uitvalbeurten in gewonnen positie van ene Max Verstappen. Verder overal dus net niet.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:38
    • aesop

      Posts: 655

      Ik zou zeggen: talent, supertalent (nog) niet. Daarvoor is Perez te weinig een echte graadmeter.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:46
    • Lexx

      Posts: 795

      De Hulk wordt gezien als een zeer snelle coureur, en die is toch elk jaar verslagen door Perez. Zou niet weten waarom dat geen graadmeter is.

      Ocon is constant in de punten geëindigd, heeft nagenoeg geen fouten gemaakt en was in zijn eerste volledige jaar regelmatig sneller dan zijn ervaren en snelle teamgenoot.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 08:07
    • @Stich: hahahahahahhahahahaha flapdrol!

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 08:10
  • Ocon heeft gewoon een geweldig goed seizoen neergezet. Max krijgt zijn handen vol aan hem zodra hij ook een topauto heeft.

    • + 3
    • 12 nov 2017 - 20:55
    • Sssssst!! Zegt dat nu niet Benny. Sommige leden kunnen daar van de leg van raken. ;-)

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 21:08
    • Heb je het hele f3 seizoen max tegen ocon nog gezien. Zo niet zeker een aanrader om stuk voor stuk terug te zien. @flyingfokker. Zoals ik het zie valt dat allemaal reuze mee het zijn meer de max bashers die niet redelijk zijn

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:19
    • Ik heb destijds het hele F3-seizoen van Max en Ocon gezien en ze hadden onderling geweldige gevechten. Beide top coureurs! En dat zeg ik terwijl ik echt wel fan van Max ben, want ik wil graag dat hij straks als hij kampioen is geworden gewoon weer wordt uitgedaagd door anderen. Anders wordt het saai.

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 21:37
    • @Benny welke geweldige gevechten?
      Ik kan me alleen spa en hockenheim herinneren en toen reed max Hem relatief eenvoudig voorbij.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 08:11
    • Spa uiteraard. Prachtige inhaalactie van Max.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 13:14
  • Riep Grosjean nou dat die van achter aangereden werd...?

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 21:07
    • Drunt

      Posts: 361

      Lol briljant he, t wordt met de race genanter.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 06:14
  • Wat een klungels die Magnussen en Grosjean...dankzij de HAAS coureurs moesten meerdere coureurs hun wedstrijd staken vandaag. Strafpunten op de licentie aub!

    • + 1
    • 12 nov 2017 - 21:12
    • Mee eens! Zodra je een van die klootviolen in je buurt hebt op het circuit weet je dat er een flinke kans is dat jij het haasje bent. Als ik Steiner was, dan zou ik deze winter eens heel goed nadenken of het niet beter zou zijn beiden te ontslaan en vervolgens Giovanazzi en Wehrlein in dienst te nemen. Dat lijkt me een veel beter duo.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:39

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 116
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar