user icon
user icon

Massa: "Hamilton van het kaliber Senna, Schumacher"

  • Gepubliceerd op 09 nov 2017 14:13
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

Lewis Hamilton is net zo'n legende als Ayrton Senna en Michael Schumacher zijn. Die stelling deponeert Williams-coureur Felipe Massa aan de vooravond van zijn laatste Braziliaanse Grand Prix. Hamilton is degene die Massa in 2008 van de titel afhield. Nadien won de Brit het kampioenschap nog drie keer, waardoor de teller op vier staat. Drie minder dan Schumacher, één meer dan Senna.

Massa laat in het Sportv-programma Bem Amigos weten: "Lewis doet niets onder voor alle legendarische namen uit de geschiedenis van deze sport, hij is van het kaliber Senna en Schumacher. Wat Hamilton heeft laten zien in de Formule 1, met het aantal records dat hij verbroken heeft in een relatief laag aantal Grands Prix, is indrukwekkend. Hij is niks minder dan die andere grote namen uit de historie. Lewis is een van de beste Formule 1-coureurs aller tijden."

Zelf heeft Massa nooit de status van absolute grootheid kunnen bereiken. In 2008 waande hij zich even kampioen, totdat Hamilton dus over de streep kwam. Toch hoeft de Braziliaan zich niet te schamen voor zijn Formule 1-loopbaan, met onder meer elf Grand Prix-overwinningen. Na dit seizoen houdt hij de Formule 1 voor gezien.

Massa: "Ik heb informatie over de auto van Williams voor volgend jaar, informatie vanuit het team. Het is geen bolide waarmee ze opeens het kampioenschap zullen winnen, maar de wagen is beter dan de auto's van de afgelopen twee seizoenen. Dat waren geen competitieve wagens. Daarom wilde ik ook graag nog doorgaan, om nog een seizoen met een competitieve bolide te rijden. Dat gaat alleen niet gebeuren, het team slaat een andere weg in."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • dit zei Massa een paar maanden terug ook al...

    • + 1
    • 9 nov 2017 - 14:18
    • En nog maar een keer om maar even te benadrukken dat hij 10 seconden lang kampioen is geweest tegen een coureur van dat kaliber...

      • + 1
      • 9 nov 2017 - 14:21
    • szixxx

      Posts: 4.750

      @Dennis: Ja, hij is zelf op een journalist afgestapt natuurlijk om dat even te vertellen. Niet omdat hij de vraag kreeg of Hamilton tussen de groten van de sport hoort.
      Alles om maar steeds weer naar 2008 te kunnen verwijzen.

      • + 6
      • 9 nov 2017 - 14:35
    • Ja, natuurlijk is hij zelf op een journalist afgestapt. Dat doen al die coureurs. Ik durf zelfs te wedden dat hij zelf een persconferentie heeft georganiseerd om dit statement even de wereld in te slingeren. ;-)

      • + 1
      • 9 nov 2017 - 14:39
    • @SZIXXX, Massa staat erom bekend dat hij heel opdringerig is tegen journalisten, die klagen er steen en been over, constant loopt hij op hen af "hey, zal ik jou eens wat zeggen..."
      Zelfs nadat ze hebben aangegeven geen interesse te hebben gaat hij gewoon door..

      • + 2
      • 9 nov 2017 - 14:45
    • szixxx

      Posts: 4.750

      Ah kijk dat is dus goeie inside info! Dat wist ik dus niet van ze. Eigenlijk zijn het gewoon 20 publiciteitsgeile jochies die toevallig ook heel snelle auto's mogen besturen ;-)

      • + 1
      • 9 nov 2017 - 14:53
    • De fanboy's hier willen het even herhalen. Niet dat we erin trappen natuurlijk :)

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 15:20
    • Politik

      Posts: 5.405

      @Jean, heb het even opgezocht; dat was op 25 oktober j.l.
      Dus niet zo overdrijven joh ;-)

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 18:28
  • aap

    Posts: 1.366

    ow god...dat wordt huilen

    • + 3
    • 9 nov 2017 - 14:21
    • Trelas

      Posts: 556

      Alweer?

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 14:40
    • szixxx

      Posts: 4.750

      Nee, nog steeds ;-)

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 14:53
    • Verrot ja. Dat is het media circus. Om de haverklap inzoomen op een klein groepje toeschouwers zodat die maar weer eens kunnen zwaaien als ze zichzelf zien. Ook iets wat al vervelend was in de jaren 90, maar ze doen het nog steeds.
      En Brazilianen zijn al van die jammeraars, dus reken maar op veel beelden van vrouw en zoon, en veel ultra close ups.
      Bah. Ik hoop dat Massa z'n bak al in de eerste ronde aan gort rijdt.

      • + 1
      • 9 nov 2017 - 16:21
  • fanmale

    Posts: 91

    Wat een flapdrol die Massa....
    dus de reden dat hij stop is dat hij geen competitieve wagen zou krijgen voor volgend jaar. Zielig dat hij met deze kul afscheid neemt. Succes verder!!

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 14:46
    • Misschien moet je het nog een keer lezen?
      Succes verder!

      • + 2
      • 9 nov 2017 - 15:10
    • szixxx

      Posts: 4.750

      @Erik: Het verbaasd me ook hoeveel mensen er op het forum posten zonder dat ze het bericht (goed) hebben gelezen. In dit geval staat er Massa, dus de afkraak/afgunst modus gaat weer aan bij een hoop ;-)

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 15:12
    • Bij Massa topics is het meestal niet allemaal even positief Szixxx ;-)

      Mensen lezen allemaal maar half maar hebben we meteen een mening over iets wat ze verkeerd lezen. En als je dat maar vaak genoeg doet gaan ze dat vanzelf geloven. Of iemand anders die de reacties dan weer leest and so on ;-)

      En nee, met mijn reactie verdedig ik niet de kwaliteiten van de coureur Massa.

      Ik ben overigens al lang blij als Massa gelijk heeft en Williams volgend jaar inderdaad een competitievere auto heeft. Al zie ik dat wel beetje zorgelijk tegemoet met opkomst van McLaren en Renault. Nou ja, we gaan het zien :-)

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 15:17
    • szixxx

      Posts: 4.750

      Ik hoop voor Williams dat ze inderdaad een competitievere wagen hebben maar met Stroll in de gelederen verwacht ik er niet veel van. Ik ben benieuwd welke coureur ze naast hem gaan zetten, die zal toch de kar moeten gaan trekken.

      In alle Massa topics is het inderdaad allemaal vrij negatief, een beetje jammer want ondanks dat hij niet meer zo goed is als hij was voor zijn ongeluk verdiend hij toch iets meer respect.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 16:13
    • Flapdrol Fanmale...

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 17:41
  • Arme Vettel, zijn naam komt bijna nooit voor op de lijstjes van allerbeste coureurs.

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 14:49
    • szixxx

      Posts: 4.750

      Dat komt wel goed ;-)

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 15:13
    • rickf1

      Posts: 1.615

      Hé hé... Lijstje bijna-besten. De beste is natuurlijk Massa zelf.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 19:02
    • Terwijl Vettel toch net wat meer heeft moeten vechten voor zijn vier titels dan Hamilton... ;)

      • + 2
      • 9 nov 2017 - 20:28
  • Goh, deze site doet ook al aan herhalings artikelen. Post dan niks.

    • + 2
    • 9 nov 2017 - 15:10
    • 33VES33

      Posts: 68

      Je kan ook gewoon NIET lezen. Triest figuur. Wat moet je toch een miezerig iemand zijn om je zo druk te maken om zoiets!!

      • + 0
      • 10 nov 2017 - 00:58
  • jd2000

    Posts: 3.107

    Heb altijd de indruk van Massa gehad, dat hij na zijn ongeluk langzamer is geworden. Het scherpe was er daarna vanaf.

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 15:11
  • Hamilton heeft een cadeautje van de zus van Senna gekregen, Hamilton heeft de zegen van Vivianne Senna en ze staan achter Hamilton. Maar de media vermijd dat liever merk ik want geen enkel media outlet bericht erover, behalve Sky F1.

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 16:05
    • Ehm, twitter staat er vol van ...

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 16:37
    • @Cavallino Ik bedoel F1 websites.

      • + 0
      • 10 nov 2017 - 03:37
    • Geweldig @FOF,
      en ook zo belangrijk om te weten.......

      • + 0
      • 10 nov 2017 - 08:59

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (38)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar