user icon
user icon

Barrichello enthousiast over agressief ontwerp nieuwe Williams

  • Gepubliceerd op 23 nov 2010 15:12
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Coureur Rubens Barrichello is opgewonden over de agressieve aanpak die zijn team Williams hanteert voor de wagen voor 2011. De Braziliaan waagt zich niet aan concrete voorspellingen, maar hij is positief over wat hij tot nu toe van de nieuwe bolide heeft gezien.

Barrichello: “Ik voel me goed en ik voel dat het team goed bezig is met wat ze doen voor volgend jaar. Het is een agressieve stijl, de aanpak voor de nieuwe auto is vrij agressief. Ik zie dat wel zitten, ik ben er klaar voor. Je kan op dit moment niet zeggen waar het toe leidt.”

“Praat met elk team en iedereen zegt dan dat ze vooruit gaan in de volgende jaargang. Het is allemaal nog een beetje fantasie. Sommige nieuwe auto's zullen het beter doen, anderen nog beter. Maar onze wagen lijkt goed in de windtunnel. Nu is het zaak om beide benen op de grond te houden en met dit werk door te gaan.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Tja, ze hebben vaker radicale nieuwe dingen uitgeprobeerd, en in de testen ging dat goed, maar in de races komt het dan altijd net niet uit de verf. Wie herinnert zich die voorvleugel niet toen het nog williams bmw was?

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 15:14
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Mijn god ja, wat was die lelijk haha.

      Ik hoop echt voor Williams dat ze weer eens een auto weten
      te bouwen die kampioen kan worden. Als ze die goede wagen weten neer te zetten hoop ik dat Rubens en wellicht Pastor het niet verprutsen.

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 16:54
    • Nouja, ze hebben later dat jaar ook met een \'normale\' neus geprobeerd en dat maakte het niet veel beter hoor. Die auto was bloedsnel op de rechte lijn maar niet veel meer dan dat.

      Ze moeten proberen nieuwe dingen te vinden. Uiteindelijk komt er wel één uit de bus dat wél werkt en dat gaat dan ook direct de grote hit worden.

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 17:23
  • Ik hoop dat ze een sterke auto kunnen bouwen in 2011. Ik zou het wel gaaf vinden als Williams weer mee kan strijden voor overwinningen.

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 15:25
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik vond die neus juist mooi De andere teams hebben later in een wat minder extreme manier het zelfde idee gebruikt zoals toyota waar nu mee getest word.Iedereen zegt altijd dat de wagens zo op elkaar lijken , komt er iets anders en dan word gelijk weer naar beneden getrapt.Soms moet je gewoon wat proberen en dat kan ook goed uitwerken ,kijk maar naar het f-duct van mclaren.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 08:43
  • Np-F1

    Posts: 917

    Miauw, ik denk dat de neus van de walrus bedoelt? De FW 26? Die deed het inderdaad ook niet al te best..

    Ik ben benieuwd, altijd leuk om een iets ander uitziende wagen op de grid te hebben.

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 15:44
  • miauw

    Posts: 1.136

    @Np-F1 inderdaad, de walrusneus.
    www.ultimatecarpag(...)ams-FW26-BMW_4.html

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 15:48
  • Barri toch het wordt tijd om de F1 te verlaten.
    Een agresieve auto heeft een coureur nodig die agresief rijdt zoals Hulkenberg en niet de voorzichtige Barri.
    Schande van het team van Williams om Hulkenberg op straat te zetten.!

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 15:59
  • Np-F1

    Posts: 917

    Charlie toch! Barri heeft bij Ferrari gereden, weet je nog! Hij krijgt dus ook betere banden van Pirelli! ;) Hij heft zich geen zorgen te maken hoor. ;)

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 16:08
    • De wedstrijdleiding zal er op toezien mits ze niet omgekocht worden!

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 16:11
    • Ben jij ook omkoopbaar om je neus niet meer te laten zien?

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 05:44
  • @Charlie Whiting,
    Je moet eerst even \'normaal\' Nederlands praten, voordat ik die reactie serieus kan nemen.

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 16:08
    • felix50

      Posts: 5.792

      ik krij een dejavu gevoel als ik de mail van hem lees.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 08:45
  • Rayden

    Posts: 439

    Barichello wie is dat ook alweer.......

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 10:44
  • Koen

    Posts: 277

    hebben die nu al hun wagen in de windtunnel? zal wel een erg voorlopig design zijn

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 11:10

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

     

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar