Toro Rosso-coureur Pierre Gasly zat de kwalificatie op Suzuka er op na Q1, maar de Fransman mag door alle gridstraffen starten vanaf een veertiende plaats. Gasly hinderde tijdens de kwalificatie ook nog Williams-coureur Lance Stroll en biedt daar zijn oprechte excuses aan.
Voor de camera van Ziggo Sport reageert Gasly op zijn kwalificatie in Suzuka: "Het was een lastige kwalificatie. Je hebt hier een smalle baan en je wilt niet te dicht op je voorganger zitten. Je probeert een gaatje te vinden en daarbij lette ik niet goed op. Ik wil dan ook mijn oprechte excuses aanbieden aan Lance Stroll. Ik heb zijn snelle rondje verpest en dat is niet de bedoeling."
Pierre Gasly: "Lance, sorry voor het ophouden"
- Gepubliceerd op 07 okt 2017 09:50
-
37
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06
Reacties (37)
Login om te reageren-
Wat een lief mannetje die Gasly :-D
- + 2
- 7 okt 2017 - 10:00
-
Adopteer hem...
- + 3
- 7 okt 2017 - 10:01
-
Waarom niet, kan hij me mee nemen naar de gp's :-D
- + 6
- 7 okt 2017 - 10:06
-
En de dierentuin....
- + 2
- 7 okt 2017 - 10:07
-
Als hij me mee neemt naar de Gp's zal ik met plezier naar de dierentuin gaan de weekends erna.
- + 3
- 7 okt 2017 - 10:11
-
Fout maken okay, maar dat ruiterlijk toegeven... dat moet niet te vaak gebeuren ook la ben je een rookie.
- + 0
- 7 okt 2017 - 18:11
-
Jaap, zit jij niet al in een dierentuin?
- + 0
- 7 okt 2017 - 20:23
-
Top gozer die Gasly.
- + 1
- 7 okt 2017 - 10:01
-
Totdat hij nog meer van dit soort dingen laat zien natuurlijk.
- + 0
- 7 okt 2017 - 10:05
-
Dutchf1 houd niet zo van Franse mensen denk ik.
- + 0
- 7 okt 2017 - 11:56
-
Oh jawel hoor, niets mis met Franse mensen.
- + 0
- 7 okt 2017 - 12:05
-
@DutchF1, dus Gasly krijgt geen tijd om te leren en te groeien van jou begrijp ik hier uit?
- + 0
- 7 okt 2017 - 12:11
-
Nee, wat je hier uit mag begrijpen is dat de populariteit van een coureur net als de dagkoersen van de beurs zijn....dat is wat ik bedoel.
- + 0
- 7 okt 2017 - 12:15
-
Wie wel?
- + 0
- 7 okt 2017 - 12:29
-
Niet dat ik iedereen over 1 scheer wil kammen, maar ik heb het niet zo op Fransen (Uitzonderingen na).
- + 0
- 7 okt 2017 - 12:41
-
Eerlijk en gewaardeerd
- + 1
- 7 okt 2017 - 10:01
-
Hey, iemand die gewoon zijn excuses aanbiedt, hoe is dat nu mogelijk in de F1?
ot. Netjes en respectvol. Hij weet dat zijn tijd nog komt.- + 2
- 7 okt 2017 - 12:40
-
Heel netjes!!!
- + 2
- 7 okt 2017 - 10:15
-
Chapeau Gasly, ik heb Kmag nog nooit sorry horen zeggen nadat hij voor de zoveelste keer weer niet zat op te letten tijdens een VT of Q.
- + 3
- 7 okt 2017 - 10:15
-
Gasly is nu nog wat verlegen, nog even en hij zegt ook gewoon Lick my balls little Lancy...
- + 4
- 7 okt 2017 - 10:18
-
Vind Gasly nu al leuker dan die blinde Russische struisvogel die altijd in een permanente staat van verontwaardiging en ontkenning verkeerde ;)
- + 3
- 7 okt 2017 - 10:26
-
Ik zou dan toch voor Hulkenberg kiezen ipv Lance.
Lance heeft van die dikke wenkbrauwen. Daarnaast is Hulkenberg blond.- + 1
- 7 okt 2017 - 10:30
-
Gasly heeft meer klasse in zijn kleine teen dan die middelmatige over het paard getilde gemankeerde viking.
Lucht wel op dit.- + 3
- 7 okt 2017 - 10:35
-
klopt, Lance heeft dagelijks 'a bad hair day'
of hij heeft heel bewust gekozen voor hetzelfde kapsel als lou ferrigno in de serie van the incredible hulk, en de dikke wenkbrauwen daar zou Mansell nog jaloers op zijn geweest- + 1
- 7 okt 2017 - 10:38
-
hahaha prachtig omschreven kevin 34.... zo wassie exact..lol
- + 1
- 7 okt 2017 - 13:10
-
Kmag wil alleen maar dat je aan zijn ballen zuigt...
- + 0
- 7 okt 2017 - 16:46
-
Niks 'lick', beste Jean, gewoon 'suck'. Niet van dat softe gedoe s.v.p.
;-)- + 0
- 7 okt 2017 - 23:31
-
Slecht verhaal dit. Als het Lance was dan had ik hele andere reacties hier gelezen......
- + 1
- 7 okt 2017 - 10:32
-
Klopt....maar er is hier veel afgunst en jaloezie haha
- + 1
- 7 okt 2017 - 10:47
-
wat een schatje <3
- + 0
- 7 okt 2017 - 10:54
-
Zo als het hoort. Gewoon sorry zeggen als je fout zit.
Er zijn genoeg coureurs die dan zeggen dat ze hier niet zijn om vrienden te maken. Maar dit siert Gastly wel. Aan deze man kunnen ze een voorbeeld nemen.- + 1
- 7 okt 2017 - 10:59
-
New kid on the block , zijn ze nog netjes... Gaat wel over.... LOL
- + 0
- 7 okt 2017 - 11:09
-
Hij kan voor nu beter sorry zeggen dan meteen vijanden maken. En je verontschuldigen dwingt meer respect af dan dat je als een lompe boerenlul schijt aan alles en iedereen heeft op de baan.
;)- + 0
- 7 okt 2017 - 12:08
-
Ach, laten we er eeeeeentje netjes houden....just 4 fun
- + 1
- 7 okt 2017 - 13:11
-
Tinus, Niet mee eens. Max zou nu zeggen: Die dingen gebeuren nu eenmaal. Vooral als je nieuw bent moet je een standaard zetten. Oke Gasly gaat voor de safe modus en af en toe puntjes in zijn carriere. Max dacht daar anders over en reed vettel het shijt voor zijn ogen in zijn 2e jaar. Het is maar waar je prio ligt....
- + 0
- 7 okt 2017 - 18:01
-
Het shijt? Krijg de shijt, hahaha :)
- + 0
- 7 okt 2017 - 18:06
-
Lees net exit Palmer na deze race.
- + 1
- 7 okt 2017 - 13:30
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Alpha Tauri
- Punten 496
- Podiums 6
- Grand Prix 185
- Land Frankrijk
- Geb. datum 7 feb 1996 (30)
- Geb. plaats Rouen, Frankrijk
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,77 m
67.823 reacties op Alpha Tauri
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pierre Gasly
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.371 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Posts: 838
Waarom niet, kan hij me mee nemen naar de gp's :-D