user icon

Pastor Maldonado wil snel duidelijkheid van Williams

  • Gepubliceerd op 18 nov 2010 08:26
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Williams beloofde om voor de jaarwisseling de tweede coureur voor 2011 te presenteren, maar als het aan Pastor Maldonado ligt gebeurt dat eerder. “Het liefst zo snel mogelijk, wij dringen aan”, aldus de GP2-kampioen tegenover Autosport.

De Venezolaan testte gisteren voor de Britse renstal in Abu Dhabi en noteerde de achtste tijd. “Ik heb mijn werk gedaan. Het ging steeds beter en het tempo ging steeds meer omhoog. In de ochtend probeerde het team wat aerodynamische set-ups uit. Dat was geweldig voor mij omdat ik dat nooit eerder gedaan had en die ervaring is nuttig voor de toekomst.”

“Er zit een groot verschil tussen de Williams en de HRT. Het belangrijkste is dat ik ervaring heb opgedaan met twee uiteenlopende wagens en ik heb nu meer vertrouwen in de auto. En de auto's verschillen, maar beide teams zijn professioneel. De Williams heeft meer downforce en is sneller door de bochten en bij het remmen, maar de motor is hetzelfde en op dat vlak is er geen krachtsverschil.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Iedereen wil snel duidelijkheid, maar zo werkt het toch niet denk ik!

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 08:33
  • ben

    Posts: 296

    anders gaat hij voor HRT racen of wat?

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 08:52
  • vjenne

    Posts: 563

    De HRT is volgend jaar voor Pasta maldoprutser (4 jaar GP2) en de Williams is voor onze held Giedo van der Garde (die in de GP2 veel pech heeft gehad)!

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 09:26
    • reprep

      Posts: 547

      wieweet heeft Maldo(prutser) ook wel veel pech gehad.

      hij is gewoon de beste keus voor williams , mede vanwege zn geld.
      maar hij heeft ook laten zien bij gp2 (op tv dan) dat hij veel inzicht had in sommige dingen ,

      persoonlijk ben ik altijd voor nieuwelingen.
      en als dat iemand is uit Venezuela dan juich ik dat toe.

      iedereen verdient een kans en Maldonado is GP2 kampioen , wel na 4 jaar , maar ik vind dat iedere GP2 kampioen zeker F1 moet gaan rijden.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 09:37
    • Dus Maldonado die wel kampioen is kunnen worden is slechter als Van der Garde die de helft van de punten van zijn teammaat haalt? Rare redenatie. Als je nu nog met Perez kwam ofzo.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 15:11
  • @ haha vjenne,

    guido is dit jaar om ze oren gereden (71pnt - 39 pnt). De laatste race 3 drive through, dat wordt niet echt gewaardeerd in de F1. Het heeft niks met pech te maken. Vettel had ook veel pech, maar won evengoed. Het verschil is erg groot met zijn teamgnoot, bijna de helft!

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 09:59
    • sanger

      Posts: 46

      Volgens de geruichten kreeg Giedo ook lang niet altijd hetzelde materiaal etc. Daarnaast is Giede een paar keer uit de wedstrijd getikt waar Perez wel finishte.

      Al met al heeft de pechfactor bij Giedo behoorlijk meegespeeld. Het is echter ook een kwaliteit om geen pech te hebben :P

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 11:17
    • @Sander haha alle GP2 wagens zijn hetzelfde, het is niet zoals in de F1 waar de teams mogen blijven ontwikkelen pff wat een onzin zeg.

      Perez was gewoon de betere van de twee.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 11:35
    • RS

      haha niet dus, het is daar 1 politiek gedoe binnen een team, bij elk team.

      + dat die heel vaak uit de race gereden is idd,

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 15:18
    • @Raikkonen-fan

      Als we alle races nemen waarin beide zijn gefinisht, dan staat het 9 - 4 voor Perez.

      Ook leuk is dat Van der Garde al aan zijn tweede jaar bezig is en Perez nog een rookie was in de klasse. Je vergelijk gaat dus niet echt op.

      • + 0
      • 19 nov 2010 - 01:56
  • vjenne

    Posts: 563

    Mitchell, Helaas kan ik dat niet ontkennen en heeft op basis van die slechte prestaties geen F1 zitje verdiend, maar ik zie het wel graag gebeuren......

    Maar laten we niet vergeten dat in het artikel van gisteren dat Giedo van der Garde bij Super Aguri 10 miljoen dollar heeft neergelegd voor een testzitje, dan beschikt die dnek ik nu ook weer over een aardig budget, dus laten we hopen dat het door gaat....

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 10:43
    • sanger

      Posts: 46

      En hij heeft nog eens 1,8 mio tegoed van Force India :)

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 11:17

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit