user icon

'Plannen voor F1-race in Kopenhagen zeer concreet'

  • Gepubliceerd op 19 jul 2017 16:32
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

De plannen voor een Formule 1-race in de straten van de Deense hoofdstad Kopenhagen zijn meer dan zomaar een proefballonnetje. Dat stelt Haas F1-coureur Kevin Magnussen. "Het nieuws over een race in eigen land heeft me verbaasd", liet hij wel weten.

Opvallend, aangezien zijn vader Jan Magnussen volgens de organisatie betrokken is geweest bij het uitstippelen van een lay-out. De communicatie tussen de twee laat te wensen over, of Kevin Magnussen houdt zich van de domme. Maar de plannen zijn serieus.

"Dit is zeer concreet, er zou zomaar een Grand Prix van Denemarken kunnen komen. Het zou geweldig zijn als ik een thuisrace mee mag maken, dat had ik nooit durven dromen. Ik rij bijna dagelijks over de straten van Kopenhagen en het lijkt me erg cool om er met 300 kilometer per uur overheen te scheuren", aldus Magnussen.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Tja, heb er weinig vertrouwen in. Denemarken heeft nou niet echt een F1 historie en tegen die tijd dat ze mogelijk op de kalender zouden komen rijdt KMag mogelijk al niet eens meer F1.

    • + 2
    • 19 jul 2017 - 16:37
    • Singapore had ook geen F1 historie voordat het een Grand Prix kreeg, dus dat argument snijdt totaal geen hout.

      • + 1
      • 19 jul 2017 - 17:43
  • Lijkt mij wel een mooi circuit, mooi lang recht end.......maar ja, Hans Christian Andersen schreef al veel eerder sprookjes.

    • + 0
    • 19 jul 2017 - 16:44
  • Ben ik nu de enige die dit circuit niet ziet zitten ? Veel te weinig bochten !

    • + 3
    • 19 jul 2017 - 16:49
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Monza en de Red Bull Ring hebben ook bijna geen bochten, evenals de oude Hockenheim-layout. Stuk voor stuk hebben ze toch prachtige races opgeleverd. :)

      • + 0
      • 19 jul 2017 - 17:04
    • Ik tel 10 bochten, valt dus best wel mee.

      • + 0
      • 19 jul 2017 - 17:45
    • manuel

      Posts: 2.966

      Hou aub op met dit soort circuits. Heeft niets met formule 1 te maken . Laat de formule E daar maar rijden.

      • + 2
      • 19 jul 2017 - 17:52
    • Nee, veel te haaks en recht allemaal.

      • + 0
      • 19 jul 2017 - 20:46
    • Sorry maar juist de haakse bochten geven met de huidige F1 auto's nog mogelijkheden om in te halen..

      • + 0
      • 19 jul 2017 - 21:07
    • Ik vind dit ook een verschrikking pur sang...een stratencircuit heb ik geen problemen mee maar zo'n generiek baantje als dit geeft mij rillingen. Tilke slaat de plank volledig mis met deze layout..

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 10:50
  • Kopenhagen is een van de duurste steden van Europa, het is wel duidelijk inmiddels welke kant Liberty op wil.

    • + 0
    • 19 jul 2017 - 17:35
    • BMW E30

      Posts: 757

      Ach, de sport mag zijn oude charme niet verliezen toch?

      • + 0
      • 19 jul 2017 - 20:40
    • Welke kant willen ze op dan? Er is nog geen enkele keer naar buiten gekomen dat ze de prijzen voor een race willen verhogen. Ze laten eerder doorschemeren dat het juist omlaag kan of meer waar voor hun geld. Tevens staat er nergens dat Liberty ook maar in de verste verte bezig is met een race in Kopenhagen.

      • + 0
      • 19 jul 2017 - 21:08
    • Ik ben er vanuit gegaan dat Kmag en pa met Liberty hebben gepraat staat hier idd niet in het artikel. Maar ze willen een stratencircuit hier en daar.
      Ik zie liever banen als Fuji, Estoril, Adelaide, Magny-course, The Glenn en misschien zelfs wel Zandvoort terugkomen ipv van die optochten op (de meeste) stratencircuits.

      • + 0
      • 19 jul 2017 - 21:28
  • Ik snap het niet..... Denemarken een land met heel veel groene doelen. Maar dan wel f1 in CPH willen. Hmmmmm


    Niet dat het mij wat boeit maar t verhaal gaat gewoon niet samen.

    • + 0
    • 19 jul 2017 - 20:40
    • F1 investeerd toch in middelen en reglementen voor schonere ottomotoren.

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 01:34
  • F1Marc

    Posts: 52

    Allemaal leuk en aardig, maar als het zo doorgaat rijden we iedere week door een stad. Monaco, Singapore zijn gewoon vette circuits. Baku was dit jaar ook gaaf maar volgend jaar zal dat ook weer anders zijn.

    • + 0
    • 19 jul 2017 - 20:47
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Verdorie, een Baku circuit in het zuur....

    • + 0
    • 19 jul 2017 - 22:47
  • als ik het baantje zo zie dan is een rondetijd van onder de minuut mogelijk met de huidige F1 auto's...

    • + 0
    • 19 jul 2017 - 23:36
    • Dan zou ik nog even naar de lengte kijken als ik jou was.

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 00:26
  • Kurosawa

    Posts: 112

    Denemarken heeft vroeger wel een Grand Prix gehad op de Roskilde Ring (een spectaculaire komvormige baan die niet meer bestaat) maar die werd slechts twee maal voor F1 wagens verreden: in 1961 won Stirling Moss en in 1962 Jack Brabham, telkens met een Lotus

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 02:49

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel