Een terugkeer van Robert Kubica in de Formule 1 lijkt steeds serieuzere vormen aan te nemen. De Pool testte vorige maand een oude Lotus en kwam afgelopen week wederom in actie op het circuit van Paul Ricard. Ook voelde Kubica de huidige RS.17 aan de tand in de simulator. Nico Hülkenberg zou er geen problemen mee hebben wanneer Kubica zijn teamgenoot wordt volgend jaar.
Kubica komt begin augustus mogelijk weer in actie: Renault zou hem willen inzetten tijdens de in-season test na de Grand Prix van Hongarije. Ook is er een kans dat Kubica een vrije training mag gaan rijden.
Hülkenberg zou er geen problemen mee hebben wanneer Kubica zijn teamgenoot voor volgend jaar wordt: "Ik zou er blij mee zijn, maar ik heb geen specifieke voorkeur voor een teamgenoot. Renault beslist over de coureurs en zij weten het beste wat bij het team past en wat niet. Kubica is een vechter en komt van ver en dat zou een doorslaggevende factor kunnen zijn."
Naast de geruchten over een terugkeer van Kubica wordt ook de naam van Fernando Alonso genoemd bij Renault.
Nico Hülkenberg: "Robert Kubica zou mijn teamgenoot kunnen worden"
- Gepubliceerd op 15 jul 2017 08:23
-
32
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Hamilton weet wat nodig is voor wereldtitel met Ferrari: "Ik denk er niet aan"
Lewis Hamilton weigert zich voorlopig rijk te rekenen in de strijd om de wereldtitel, maar de Ferrari-coureur merkt w...
25 jun 2026 18:46 -
Verstappen duidelijk over cruciale updates van Red Bull
Volgens Max Verstappen zijn de updates van Red Bull dit weekend cruciaal voor het hele team. Red Bull introduceert di...
25 jun 2026 17:21 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Alonso haalt keihard uit naar 'online misbruik' richting Aston Martin
Fernando Alonso is helemaal klaar met de online haat die zijn team Aston Martin momenteel ontvangt. De Spanjaard gaat...
25 jun 2026 18:06 -
Hadjar onthult Red Bull-onderzoek naar ingrijpend probleem
Isack Hadjar heeft bevestigd dat Red Bull bezig is met een diepgaand onderzoek naar de startproblemen. Hadjar en zijn...
25 jun 2026 16:46
Reacties (32)
Login om te reageren-
Volgens de zelfingenomen Mol niet.
- + 2
- 15 jul 2017 - 08:36
-
wat zei hij deze keer dan weer ;p
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:51
-
Als ik de hulk was zou ik ook voor kubica kiezen tegen alonso maakt hij geen schijn van kans
- + 0
- 15 jul 2017 - 08:45
-
Als het weer de oude Kubica wordt vermoed ik dat Hulkenberg het ook moet afleggen. Zal inderdaad wel closer worden dan met Alonso.
- + 0
- 15 jul 2017 - 09:36
-
Vanaf Hongarije: Palmer eruit en Kubica (of Buemi) erin!!!
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:32
-
Nou ja, met een betere teamgenoot als Palmer wordt Hulk ook aangespoord om beter te presteren. Dat zag je ook bij Ric toen Ver zijn teamgenoot werd.
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:22
-
@dbgates, met die uitspraak doe je de 'Hulk' echt tekort.
- + 2
- 15 jul 2017 - 11:28
-
Zou erg gaaf zijn. Ik ben een grote gan van kubica. Maar ik ben bang dat hij het noet gaat redden. Zeker niet in de nieuwe auto's.
- + 0
- 15 jul 2017 - 08:46
-
Want?
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:06
-
Zou ook zomaar kunnen van niet, hihihi.
- + 0
- 15 jul 2017 - 08:49
-
Hangt helemaal af van het feit of de Honda motor echt progressie vertoond na zijn laatste update in Sept - Okt. Ik denk dat het daarvan afhangt of Alonso uberhaubt weg gaat bij McLaren. Met het team op zich is niets mis mee. Ned zo kampioenswaardig als Mercedes, Ferrari en RBR.
- + 0
- 15 jul 2017 - 09:04
-
Ned = Net
- + 0
- 15 jul 2017 - 09:04
-
Marketingstechnisch een geniale zet, sportief gezien valt er niet viel te verliezen. Palmer is toch wel door het ijs gezakt.
- + 3
- 15 jul 2017 - 09:12
-
Moet lekker zijn voor Palmer dat zijn teamgenoot eigenlijk al zegt dat hij eruit zal vliegen.
Maar ja, hij rijdt dan ook als een omaatje in een scootmobiel (met alle respect voor de omaatjes).- + 2
- 15 jul 2017 - 09:22
-
@patrace. Het is maar een suggestie. ;-)
Je kunt ook gewoon schrijven dat Palmer in jouw mening te langszaam rijdt of is.
Dan hoef je geen vergelijking maken.
Dus rijden als een...... niet gebruiken.- + 0
- 15 jul 2017 - 09:35
-
Ok, Palmer rijdt als een oud wijf :) Maar nu on topic:
Hulkenberg beweert helemaal niet dat ie eruit vliegt. Hij geeft alleen maar antwoord op een vraag wat hij ervan zou vinden als Kubica z'n teammaatje zou worden..- + 4
- 15 jul 2017 - 09:53
-
Inderdaad @Brabham, hij zegt letterlijk: “Ik heb geen specifieke voorkeur voor een teamgenoot.”
- + 3
- 15 jul 2017 - 09:59
-
Palmer rijdt wel ff wat veiliger dan omaatjes in scootmobiels, ik heb de beste jongen nog geen voetgangers omver zien kegelen.
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:55
-
@F106. Rosemary Smith (79) nu alweer vergeten?
- + 1
- 15 jul 2017 - 11:05
-
Nou ja, er wordt openlijk over de plek van Palmer gesproken en eigenlijk niemand ziet hem als optie voor komend seizoen. Doordat Hülkenberg antwoord geeft en zegt dat hij 'blij' is als Kubica zijn teamgenoot zou zijn, voedt hij die speculatie ook nog meer.
Overigens vind ik dat allemaal prima hoor, maar als je Palmer bent, voelt dat niet erg lekker. Dat is wat ik wilde aangeven.
En ja, Palmer maakt natuurlijk een dramatisch seizoen door. Heeft nog niets laten zien waaruit serieus talent blijkt... Terwijl hij het eind vorig jaar best aardig deed.- + 0
- 15 jul 2017 - 12:16
-
@LP Rose (ik mag Rose zeggen) rijdt dan ook niet op een scootmobiel
- + 0
- 15 jul 2017 - 14:35
-
Is hij dan medisch gezien 100%?
- + 0
- 15 jul 2017 - 09:40
-
Nope, hij heeft het een en ander aan z'n rijstijl aan moeten passen.
Hij stuurt meer vanuit z'n rechter schouder ipv elleboog en pols.
De arm kan ie ook niet meer volledig strekken volgens mij.- + 0
- 15 jul 2017 - 10:15
-
Hoe zit het met zijn superlicentie? ;)
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:11
-
Helemaal super denk ik
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:14
-
Superbedankt.
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:07
-
Jumbo tegenwoordig.
- + 0
- 15 jul 2017 - 12:09
-
Zover ik begrijp hoeft hij alleen aan te tonen dat hij snel genoeg uit de auto kan. Dan krijgt hij weer een s.licentie. (Ergens gelezen op internet, dus dan is het waar ;-) )
- + 1
- 15 jul 2017 - 10:22
-
Ik schreef het gister al,,, Renault melde dat niks meer een terugkeer van Kubica in de weg staat.. Vondt het wel opmerkelijk want een week geleden waren ze bij Renault nog heel voorzichtig om daar zelfs maar over te speculeren....
- + 1
- 15 jul 2017 - 10:27
-
Het zou me niks verbazen als ie na de zomer instapt. Zeker gezien het tempo van zijn voorbereidingen.
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:35
-
idd het gaat snel, als er rook is ..
- + 0
- 15 jul 2017 - 12:56
-
Is er een dutchie aangestoken?
- + 0
- 15 jul 2017 - 13:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.773 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Posts: 11.757
Ok, Palmer rijdt als een oud wijf :) Maar nu on topic:
Hulkenberg beweert helemaal niet dat ie eruit vliegt. Hij geeft alleen maar antwoord op een vraag wat hij ervan zou vinden als Kubica z'n teammaatje zou worden..