user icon
user icon

Aleshin op zoek naar tien miljoen voor Formule 1-stoeltje

  • Gepubliceerd op 01 nov 2010 14:22
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Mikhail Aleshin is een gegadigde voor een Formule 1-debuut in 2011. De Rus won dit jaar het World Series by Renault-kampioenschap en zijn manager en vader Peter is in gesprek met Force India, Lotus F1 Racing en Virgin Racing.

Voor een stoeltje heeft Aleshin tien tot vijftien miljoen euro nodig en dat bedrag heeft hij nog niet. “Het is nu aan de sponsors”, liet de Rus in Sovetsky Sport weten. Aleshin weet zich al gesteund door Gazprom en bandenfabrikant Cordiant.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Was Gazprom niet al een keer een dubieuze sponsor van Minardi?
    Maar ik zou toch wel eens een silly season overzicht willen zien op deze site.
    Volgens mij hebben we nu al 50coureurs die volgend jaar in de f1 willen rijden waarvan er 40 bij virgin, lotus of Force India.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:25
  • miauw

    Posts: 1.136

    Dat moet toch makkelijk zijn, de russische maffia wil aanzien en status via hun \"legale\" ondernemingen. Dan zullen ze toch wel genegen zijn om effe 15 miljoen uit hun achterzak te trekken?
    De grootste heeft hij al binnen: Gazprom!
    “Het is nu aan de sponsors” Leuk dat de redactie dit ook al cynisch tussen aanhalingstekens gezet heeft!

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:27
  • Ik kan me natuurlijk vergissen, maar het was toch deze zelfde Aleshin en/of zijn vader die een paar weken geleden vertelde dat ze het hele budget al rond hadden?

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:31
  • laat meneer zich maar eerst even ergens anders bewijzen, GP2 ofzo

    het duurt nog maar even of elke 2e coureur van een team is pay-driver

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:33
  • Np-F1

    Posts: 917

    @ dumdumdum

    Ja, was, ja. Ze werden geloof ik toen na een tijdje van de auto\'s gehaald omdat ze niet hadden betaald.. Beetje jammer dat ze nu dan terug in de F1 zouden willen.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 14:40
  • @Np-F1: Gazprom sponsorde een paar keer omdat Minardi toen een Russische testrijder had: Sergei Zlobin geloof ik.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 16:42
  • Hawke

    Posts: 48

    Ik ben ook op zoek naar 10 miljoen voor een stoeltje

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 17:00
    • idd, ik ben opzoek naar 17,5, dan overtref ik maldonado

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 21:49

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar