VT3: Sebastian Vettel domineert ook laatste training voor Red Bull
- Gepubliceerd op 25 sep 2010 14:01
-
23
- Door: Robin Smeets
Afgezien van enkele foutjes van Michael Schumacher, Nico Rosberg, Sebastien Buemi en Jaime Alguersuari verliep de derde training zonder al te veel problemen. Robert Kubica en Fernando Alonso zorgde nog wel even voor een schrikmomentje door elkaar bijna te raken op het moment dat Alonso de pitstraat uitreed. Beiden konden hun weg gewoon vervolgen en de Spanjaard kwam uiteindelijk tot de tweede tijd, zes tienden langzamer dan Vettel.
Lewis Hamilton eindigde als derde op ruim negen tienden achterstand, net als Felipe Massa. In de slotfase van de training reden enkele coureurs, waaronder Mark Webber en het Williams-duo Nico Hülkenberg en Rubens Barrichello, nog een zeer snelle ronde, maar konden deze niet afmaken vanwege een gele vlag. Bruno Senna had zijn HRT-bolide in de laatste minuut namelijk langs de kant geparkeerd. Nick Heidfeld eindigde als zeventiende, elf duizendsten voor teammaat Kamui Kobayashi. Christian Klien, de andere coureur die dit weekend zijn rentree maakt, kwam tot de 23e tijd en was zes tienden sneller dan teamgenoot Bruno Senna.
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.367 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Op naar de kwalificatie! :) Ben benieuwd en heb er veel zin in
Posts: 5.792
1 sec sneller dan hamilton is echt veel maar 0,6 op alonso ook natuurlijk.Toch lijkt het erop dat ham blij mag zijn als hij het podium haalt .zoveel mogelijk punten halen is het devies voor mclaren en ferrari want de race is zo goed als vergeven aan de redbulls of zo moeten weer een slechte start hebben waardoor ze naar plaats 5 a 6 gedrukt worden.Eerst moet er nog de Q worden gereden gelukkig.inhalen is niet mogelijk hier dus de Q zal weer de scheidsrechter zijn of de pitsstops.
Posts: 8.004
Ja de pole zal inderdaad naar Red Bull gaan, ik verwacht morgen een choatische race met SF-car momenten, ben benieuwd hoe de remmen van de Red Bull het gaan doen aangezien ze daar vaker problemen mee hebben gehad. Ik hoop wel dat niet de gehele eerste startrij door Red Bull zal worden bezet.
Posts: 546
Vettel bijna 2 seconden sneller dan MSC, gaat weer een moeilijk verhaal worden.....
Posts: 540
Vettel 2 seconden sneller dan BUT... oeps.
Posts: 603
Zijn er nu nog steeds mensen die na VT1 juigde voor MSC, die dat nu ook doen, of hebben ze door dat VT1 dus echt een spelletje was?
Posts: 2.181
jammer
Posts: 1.265
Klien meer dan een halve seconde sneller dan Senna. Auw.
Posts: 10.089
niks auw.. ze testen wat anders, Vrije Training is niet alleen maar om een snelle tijd neer te zetten, maar om nieuwe dingen te testen, te trainen... anders kan webber zich nu ok wel zorgen maken
Posts: 1.265
Je vermeldt nieuwe dingen testen. Ik kan me niet herrineren wanneer de laatste update was van HRT, ;) .
Maar idd testijden zeggen niks, maar het is toch wel een redelijk verschil. Misschien dat Senna op weg was om zijn tijd te verbeteren in de laatste run, totdat hij hem van de baan reed.
Posts: 10.089
achja voor een nieuw team hoeft er geen eens 1 update te zijn of ze moeten al veel testen
ze hebben nog niet de gegevens van het circuit qua rijhoogte van de auto etc. zoals de ervaren teams wel hebben.. daarom kan je ook bijna niks verwachten van een nieuw team
daarom is een ervaren rijder ook zo geliefd
Posts: 2.049
Hamilton had wel zijn snelste tijd neer gezet met de harde banden en de baan was toen ik niet zo droog. Hij probeerde wel nog een goede tijd uit te halen op de softs, maar een combinatie van verkeer en een stilgevallen Senna kwam daar niets meer van.
Posts: 1.308
Hamilton kwalificeert op de 2e startrij, maar pakt bij of net na de start de leiding. Hij zal aan leiding blijven tot de pitstops, waarbij Vettel hem zal passeren. Uiteindelijk behoudt hij de 2e plaats.
Posts: 1.481
Glazen bol?
Posts: 2.181
Denk ik...
Posts: 321
Rosberg 1 seconde snellel dan schumacher
Posts: 7.177
zo heidfeld weer terug ff vergeten :P zullen zien hoe hij het doet.
Posts: 10.089
hoe kan je onze HeidHeld nou vergeten :O
Posts: 10.412
alonso er weer goed bij nog even wachten.. pffff
Posts: 2.181
Tja en wanneer dat is maar de vraag..
Posts: 19
Natuurlijk moet je de 2de plek van schumi op vrijdag in perspectief zien, dat betekent juist niks. Opdrogende baan, daar kan senna nog top tien in rijden in principe.. Ben er wel van overtuigd dat hij volgend jaar top kan zijn en kan meestrijden voor de voorste plekken als die wagen top is. Ik hoop het in ieder geval!
Posts: 3.145
Lewis op een goede lap voordat Senna stil kwam te vallen, S1 snelste tijd en een S2 gelijk aan dat van Vettel, 3e sector verliest de McLaren nog wel wat. Dus dat gaat spannend worden met de kwalificatie!
En er wordt regen verwacht rond de klok van 16:00 (nl tijd), zal dus met de eerste Q heel snel heel druk worden op de baan. Nog 40 mins!
Posts: 1
Weet er toevallig iemand een live stream om de kwalificatie en de race te kijken.
Zit namelijk in Egypte en op deze zenders zenden ze geen formule 1 uit.