user icon

Jolyon Palmer: "Renault kan dit jaar echt haar stempel drukken"

  • Gepubliceerd op 12 feb 2017 08:25
  • comments 13
  • Door: Rutger Lauvenberg

Renault hoopt na een matig debuutjaar, waarin het Formule 1-team van de Franse autofabrikant veelal in de achterhoede rondreed, in 2017 de stap richting het middenveld te maken. Hoewel in de voorbereiding op het nieuwe seizoen afscheid werd genomen van teambaas Frederic Vasseur, heeft Jolyon Palmer er vertrouwen in dat Renault onder leiding van Cyril Abiteboul stappen voorwaarts kan maken.

"Het was erg jammer dat Fred vertrok, maar we hebben Cyril en Jerome Stroll ook nog. Zij hebben al eerder de scepter gezwaaid bij Formule 1-teams en zijn nu al langere tijd manager bij Renault," zei Palmer aan Sky. "We zijn dus nog altijd in zeer capabele handen en misschien is het op deze manier wel makkelijker. Er heerst een gevoel in het team dat we dit jaar echt een rol van betekenis kunnen spelen."

"Vorig jaar hadden we onze handen vol aan de problemen van Lotus, maar dit jaar kunnen we als Renault echt onze stempel drukken. We beschikken over erg capabele mensen in ons team, die in het verleden zelfs al wereldtitels gewonnen hebben met Renault. We kunnen dus niet wachten om te zien of we weer naar een dergelijk niveau kunnen groeien."

Over zijn eigen kansen was Palmer dan ook optimistisch gestemd: "Ik zit bij een fabrieksteam, een team dat mijns inziens stappen gaat maken en ook al liet ik het vorig jaar misschien niet zien, ben ik er zeker van dat er goede resultaten zullen volgen. Ik ben in een veel betere positie dan vorig jaar en kijk uit naar het komende seizoen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Opmerkelijk. Palmer denkt er nog net zo over als in het bericht “Renault ook zonder Vasseur in goede handen” van 9 februari... ;)

    • + 0
    • 12 feb 2017 - 09:56
    • OT. Gefeliciteerd Larry, je bent vandaag precies een maand lid van dit forum.
      Waar haal je de energie toch weg ?

      • + 3
      • 12 feb 2017 - 10:46
    • @SPIELBERG: LARRY is uit op mijn record. Naar verwachting haalt hij mij in juni 2018 in. ;-)

      • + 0
      • 12 feb 2017 - 18:57
    • Volgens mij hangt Larry in het filter .

      • + 0
      • 12 feb 2017 - 23:11
  • Rimmer

    Posts: 8.746

    Cyril's prestaties bij Caterham waren in iedergeval indrukwekkend en de wijze waarop hij de rust en kalmte wist te bewaren toen Renault de plank onwaarschijnlijk ver mis had geslagen met het nieuwe motoren reglement was legendarisch.
    Die man straalt een en al klasse uit. Op de weg naar de absolute top kan je gewoon niet zonder Abiteboul. Dat ze prutser Vasseur hebben geloosd ten faveure van deze F1 grootheid geeft al aan hoezeer Renault terug naar de top wil.
    Aan de hand van Cyril doet Renault tegen 2025 gewoon weer mee voor de punten, succes gegarandeerd!
    Vooropgesteld dat de Fransen hem voor die tijd geen president van La Republique hebben gemaakt onder de leus: "Cyril wil make France great again!"

    • + 1
    • 12 feb 2017 - 10:05
    • Ik verwacht dat ze eerder al ergens en puntje mee zullen sprokkelen.

      • + 0
      • 12 feb 2017 - 14:03
    • RIMMER, bedoel je niet: "Cyril va rendre la France géniale!"?

      • + 0
      • 12 feb 2017 - 18:58
  • Renault is zo,n beetje de enige waarvan je rustig kan voorspellen dat die flink zullen verbeteren komend seizoen....

    • + 0
    • 12 feb 2017 - 10:18
    • Renault is de dark horse van het middenveld onder de top 4. Lastig in te schatten waar het staat nu het min of meer from scratch een nieuwe bolide moet bouwen. Het kan een mooie stap omhoog blijken te zijn maar ook een aardige mispeer. Sauber en Haas zal het achter zich kunnen houden. En verder...? Feit is dat het met Nico Hulkenberg wat coureurs betreft er flink op vooruit is gegaan en Jolyon Palmer zal alle zeilen bij moeten zetten om aan te haken. Dat lijkt me schier onmogelijk.

      • + 0
      • 12 feb 2017 - 20:45
  • Caramba

    Posts: 5.786

    De vraag is meer of Palmer zijn stempel kan drukken...

    • + 0
    • 12 feb 2017 - 12:33
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Ik weet het niet hoor, volgens mij heeft het afgelopen maanden behoorlijk gerommeld binnen dit team en dat zal zeker doorgewerkt hebben in de de ontwikkeling van de nieuwe wagen.

    • + 0
    • 12 feb 2017 - 14:03

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, GB
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit