user icon
user icon

Technisch directeur Symonds weg bij Williams

  • Gepubliceerd op 20 dec 2016 14:13
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Pat Symonds heeft het team van Williams reeds verlaten. Dat meldt Autosport. Symonds was sinds halverwege 2013 als chief technical officer werkzaam voor Williams. Onder zijn leiding behaalde de Britse renstal twee derde plaatsen. Dit jaar zakte het team naar een vijfde plaats.

Het afscheid van Symonds komt ten tijde van aanhoudende geruchten dat Paddy Lowe op het punt staat om Mercedes te verruilen voor Williams. In eerste instantie hield Symonds nog vol dat hij bij de komst van Lowe niet per direct met pensioen zou gaan, maar nu is hij toch weg uit Grove.

De 63-jarige Symonds is al sinds begin jaren tachtig actief in de wereld van de Formule 1. Hij begon bij Toleman en werkte verder voor Benetton, Renault en Virgin Racing. Zijn aandeel in crashgate, de opzettelijke crash van Nelson Piquet in Singapore 2008, is een smetje op een mooie carrière.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Zal tijd worden. Ik verwacht dat Lowe een veel betere job bij Williams zal doen.

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 14:19
  • Bijltjesdag vandaag

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 14:20
  • Nou, dat is snel. Vorige week verkondigde hij nog dat hij er een keer
    mee wilde stoppen, maar wist nog niet of dat al na 2017 zou zijn!

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 14:25
  • Maximo

    Posts: 6.375

    Dus Bottas mag dan naar Mercedes.

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 15:02
    • rare conclusie.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 15:26
    • Simmons was degene die wilde voorkomen dat Bottas de oversteek naar Merc maakte. Nu is ie weg, dus al één hindernis minder. Eind januari weten we meer.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:03
  • "Zijn aandeel in crashgate, de opzettelijke crash van Nelson Piquet in Singapore 2008, is een smetje op een mooie carrière."

    O ja? Is het werkelijk? Het is een schande dat die man überhaupt terug mocht keren in de F1. De andere twee betrokkenen hebben godzijdank nooit meer terug gezien.

    • + 4
    • 20 dec 2016 - 15:23
    • Gelukkig verloopt al het andere in de F1 wel eerlijk, en is enkel talent de doorslag gevende factor.

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 17:39
    • Ondanks dat ik het volledig met je eens ben.....persoonlijk vond ik Flavio wel een mooie man, altijd de man die rechtsaf ging terwijl de kudde linksaf ging. Dat soort types mist de F1.

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 17:59
    • Ja, DUTCH, Flavio had wel lef. Dat is waar. Maar als je op zo'n manier doelbewust aan competitievervalsing doet, dan verdien je geen plek in de sport meer. Nooit meer.

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 22:12
  • In Brazilië is net bekend gemaakt dat Massa gisteren een 1 jarig contract bij Williams heeft getekend, onder voorbehoud dat Bottas ook daadwerkelijk naar Mercedes gaat. Op de Twitter pagina van VICTOR MARTINS, de São Paulo staan linken naar artikelen hieromtrent.

    Stukje Google vertaling uit het Portugees:

    Felipe Massa is de 'nieuwe' Williams-driver voor 2017. GRAND PRIX kan bevestigen dat de Braziliaan een contract getekend op maandag 19 december.
    Het is duidelijk dat Massa een clausule in de overeenkomst heeft opgelegd: dat uw rendement ongeldig is als Valtteri Bottas de vervanging niet door Mercedes Rosberg wordt gekozen. De waarde is dat de Grand Prix uitgebracht dagen geleden: € 6.000.000,

    • + 2
    • 20 dec 2016 - 15:59
    • Tweet

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:30
    • Bedankt voor je research Pietje. Ik hoop alleen dat het niet waar is.....

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:30
    • Ik ook Billgates307, maar ben bang van wel.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:33
    • Inkoppertje imo.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:51
    • geweldig nieuws pietje, hoop dat het waar is. ik gun de vice-wereldkampioen van 2008 nog wel een jaartje f1. ik herinnerde me nog de laatste race in dat jaar wat een drama voor hem die zich 20 seconden lang de nieuwe kampioen mag noemen totdat hamilton vier bochten voor de finish alsnog de kampioenschap in zijn voordeel beslist. en ook bottas gun ik van harte om bij mercedes te gaan rijden,zo'n kans krijgt hij nooit meer het is nu of nooit.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:57
    • Weet iemand waar forumlid DAMON HILL woont? Dan kan ik preventief een ambulance laten sturen voor het geval hij het nu aan zijn hart krijgt, danwel zijn maag moet worden leeggepompt omdat hij onderhand de inhoud van een halve schoenwinkel naar binnen heeft gewerkt.

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 17:54
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Nog een jaar achteraan rijden....

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 17:18

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar