user icon
user icon

Mark Webber doet Williams enkele suggesties

  • Gepubliceerd op 20 dec 2016 09:12
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Oud-coureur Mark Webber heeft zich in de discussie rondom de opvolging van Valtteri Bottas bij Williams gemengd. Bottas is nog niet weg bij Williams, maar het heeft er alle schijn van dat de Fin de opening die bij Mercedes is ontstaan na het stoppen van Nico Rosberg op zal vullen.

Het verhaal gaat nu dat Williams aan Felipe Massa gevraagd heeft om zijn pensioen een jaartje uit te stellen. Dat is volgens Webber geen verstandige keuze. "Williams, laat Massa lekker relaxen. Felipe heeft een geweldige carrière gehad. Ga voor een ster uit de LMP1-klasse in het World Endurance Championship. Bijvoorbeeld Brendon Hartley, Sebastien Buemi of Lucas di Grassi. Zij zijn hongerig, technisch goed onderlegd en snel."

Webber sleet de laatste jaren van zijn actieve loopbaan in het WEC. Met Hartley als een van zijn teamgenoten veroverde de Australiër in 2015 de titel in de LMP1-klasse.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Helemaal eens met Mark. Als Williams weer voor Massa gaat, dan dalen ze echt in mijn achting. Het was altijd een prachtig team, een echte privateer met een geweldige teambaas in de persoon van Frank Williams. Maar in de laatste jaren zijn ze afgezakt tot een oerconservatief grijzemuizen team. Saaie rijders, matig chassis, saaie strategieën... het is echt niks meer. Dat het ook anders kan bewijst Force India. Kom op zeg.... je gaat Felipe Massa toch niet weer inhuren? Wat een zwaktebod zou dat zijn.

    • + 7
    • 20 dec 2016 - 09:23
    • mee eens inzake Massa...maar de geboden 'oplossing' van Mark Webber zal Williams niet veel helpen denk ik..wat Williams nodig heeft is iemand met recente Formule 1 ervaring én veel snelheid...opties zijn nu very limited...Williams doet er goed aan om Bottas te behouden. Laat Mercedes hun plek maar opvullen met iemand uit hun talentenprogramma...daar is het toch uiteindelijk voor bedoeld! Lewis heeft echte geen zin in een Wehrlein naast hem omdat dat dat extra spanningen zou leidden.

      • + 3
      • 20 dec 2016 - 09:33
    • Stitch

      Posts: 4.780

      Hij noemt allemaal voormalige Red Bull proteges ;-)

      • + 2
      • 20 dec 2016 - 09:44
    • ben niet met jou eens wouter,ik vind dat massa nog steeds een van de snelste en meest ervaren coureurs van het veld is en bovendien kent hij het team en de wagen beter dan welke andere coureurs dan ook. en met het oog dat williams volgend jaar al een echte rookie heeft dat veel risico met zich meebrengt kan williams geen 2de rookie meer veroorloven. mark webber denkt dat williams een snelle hongerige jongen nodig heeft maar als de de auto niet klopt dan kan je zelfs alonso heten dan heb je nog steeds 10keer niks.

      • + 3
      • 20 dec 2016 - 09:54
    • @Petertje op zich eens met jouw verhaal maar om Massa nu nog steeds een van de snelste coureurs te noemen...zelfs de kerstman gelooft daar niet in.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 10:17
    • @Wouter666 - Idd amen!

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 10:30
    • Zij moeten Bottas gewoon houden. Bottas kennende zou hij het heel goed begrijpen hoe belangrijk hij voor Williams is. Mercedes kan best nog wel een jaartje wachten. Willen zij Bottes dan nog steeds graag, dan wordt het een ander verhaal. Vergeet niet dat bij Mercedes een zekere Hamilton rijd, die team en auto 100% kent. Ik denk dat een jaartje gedeclasseerd worden, om vervolgens een trap onder je kont te krijgen aan het einde van het seizoen geen goed doet aan je marktwaarde binnen de F1. Als Williams en Bottas slim zijn, gaan ze lekker nog gezamenlijk een jaartje door en laten zij Massa lekker van zijn pensioen genieten.

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 10:30
    • Waarom gaan ze niet voor Kamui Kobayashi hij is snel. En veel te vroeg weg gestuurd uit de Formule1.

      • + 2
      • 20 dec 2016 - 18:08
  • Massa is bloedsnel... waarom niet.
    Was ook bijna kampioen.
    Ik zou het zien als een goede oplossing.
    2016 was niet echt zijn jaar maar voor de rest heeft hij goed stand gehouden tegen Bottas.

    • + 1
    • 20 dec 2016 - 09:40
    • Bloedsnel???? Anno 2016?

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 10:18
    • tot aan Hongarije '9 ja.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 10:34
    • Ik was ook bijna kampioen! Haalde het net niet...

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 11:02
    • neor2

      Posts: 1.512

      Bloedsnel zou ik hem niet meer noemen; maar ze weten bij Williams dondersgoed wat Massa kan. Als Bottas vertrekt hebben ze geen referentiekader meer voor Stroll, door Massa een jaar terug te halen hebben ze dat referentiekader wel.

      Ze zoeken ervaring naast Stroll, en willen Bottas eigenlijk niet kwijt. Als ze hem toch kwijt raken vind ik het best logisch dat ze eerst proberen Massa terug te halen.

      • + 2
      • 20 dec 2016 - 12:19
    • TDZ

      Posts: 1.296

      Tjah,,, Massa was dan bijna WK..... en dan zeggen dat hij goed stand heeft gehouden tegen Bottas? Dan zou Bottas zeker naar MB kunnen

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 17:29
  • stephen

    Posts: 111

    Waarom zou Bottas naar Mercedes willen, als deze voor 2018 allicht met lege handen staat en zijn plek naar Vettel gaat. Bottas zou alleen moeten verkassen met een contract voor 3 jaar bij Mercedes.

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 09:46
    • Omdat je zo'n kans aan moet pakken. Wellicht is ie sneller dan iedereen denkt en kan hij voor GP overwinningen meedoen. Wellicht vindt Mercedes het wel prettig om een duidelijke nummer 1 en 2 coureur te hebben.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 09:52
  • Helemaal met Webber eens vwb Massa. Laat hem lekker genieten en iets anders gaan doen.
    Er zijn genoeg leuke race opties mocht hij weer willen racen.
    Laat Bottas mooi bij Williams blijven en laat Mercedes zijn eigen boontjes maar doppen.
    Ben echter bang dat Claire voor het geld zal bezwijken.

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 09:47
    • wibi

      Posts: 3.828

      En gaan we nu er meteen van uit dat Massa terugkeert ? Als Claire bezweken is voor het geld moet Massa eerst nog terugkomen..

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 09:51
  • Dale U

    Posts: 835

    Kijk eens naar J.E. Vergne die heeft zeker geen slechte dingen laten zien bij STR, vond het altijd wel een belofte die eigenlijk geen echte kans heeft gehad.

    • + 6
    • 20 dec 2016 - 10:04
    • Stitch

      Posts: 4.780

      Dt vind ik helemaal geen gekke gedachte Dale.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 10:29
    • Vergne of Di Resta zou veel verstandiger zijn dan Felipe, nu heeft Felipe een degelijk afscheid gehad houden zo voor de 5sec kampioen!

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 10:31
    • 39 seconden.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 11:19
  • John6

    Posts: 3.427

    Bottas houden is inderdaad de beste optie, en MB neemt maar Pascal, maar dit gaat alleen niet gebeuren ben ik bang voor.

    • + 1
    • 20 dec 2016 - 10:15
    • Ben toch niet overtuigd dat Lewis bang is van Werhlein, ben alles behalve fan van Hamilton maar zen racepace is en blijft weergaloos!

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 10:33
    • John6

      Posts: 3.427

      Ik heb het over Williams wat het beste zou zijn, dat is Bottas houden, en laat MB het zelf maar oplossen, Maar Williams ziet veel $$$$ dus Bottas zal wel gaan.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 11:08
  • Massa zou een zeer conservatieve keuze zijn en Felipe is het heilig vuur kwijt en zou wat zitten hobbelen volgend jaar tot zijn contract ten einde is en dit kan Williams missen als kiespijn!

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 10:32
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Hatsfrijns....
    Sorry, ik moest niezen.

    • + 2
    • 20 dec 2016 - 10:34
  • William moet verder durven kijken dan hun neus lang is, daarom hadden ze het moeten afleggen tegen Force India

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 11:10
    • Ze hadden het moeten afleggen tegen Force India, zeg je? Maar dat is toch precies wat er gebeurd is? Force India werd 4e en Williams 5e.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 11:22
  • JV fan

    Posts: 1.875

    Ik zou zeggen bel Di Grassi :) , prima coureur :) (ok 2010 was niet goed, maar dat was ook het eerste jaar van Virgin ,

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 12:04
    • Ik ook, ben wel een beetje fan van di Grassi die gast is supersnel en lekker agressief in de auto.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 15:05
    • Zeker agressief vooral als het om de titel gaat ramt hij gewoon zijn tegenstander er uit.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 18:25
  • Ja kan Webber volledig volgen in zijn keuze.
    Buemi verdient zeker een 2de kans want is een steengoede rijder.

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 12:05
  • Het voordeel wat Williams zou kunnen hebben is dat Massa het team kent en het team hem .In de opleiding van Stroll kan dat een voordeel zijn, Felipe kan dan met het team aan de auto werken en Stroll, die die feedback nog niet kan geven, kan zich op het rijden richten en de setup van Massa leren. Voor een overgangsjaar zou het zo niet een slechte oplossing hoeven zijn.

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 17:44

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.099
  • Podiums 39
  • Grand Prix 102
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender