user icon
user icon

Jacques Laffite viert vandaag zijn 73ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 21 nov 2016 09:06
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Oud Formule 1-coureur Jacques Laffite is vandaag jarig. De Fransman heeft de leeftijd van 73 jaar bereikt. Laffite was van 1974 tot en met 1986 een vaste naam op de Formule 1-grid. Hij begon bij het team van Frank Williams en reed verder alleen maar voor Ligier. In totaal verscheen hij 176 keer aan de start van een Grand Prix, waarin hij zes keer wist te winnen en in totaal 228 punten scoorde. De felicitaties gaan uit naar de jarige Laffite.

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • dizzy

    Posts: 1.435

    félicitations Jacques!

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 09:12
  • The dre

    Posts: 2.184

    Ehhhhh dizzy? Ik denk niet dat jacques dit leest......

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 09:30
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Just in case ;)

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 09:55
  • Likkebaardend kijk ik naar die achterwielen & de lompe uitstraling van die Ligier.

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 09:43
    • en denk er dan nog het geluid van een hoogjankende Matra V12 bij... :)

      • + 2
      • 21 nov 2016 - 09:49
    • Ik weet niet wat ik van het ding moet vinden, een beetje een combinatie van afschuwelijk en gaaf........

      moet trouwens wel lachen om het woordje 'likkebaardend' :)

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 11:24
    • Jean Alesi:
      Daarom kies ik ook voor de term 'lomp' ipv 'mooi'. Hij is mooi van lompigheid ofzo.
      Zwaar, dik, massaal. Echt een gevaarlijke wilde stier of paard die zich allesbehalve zadelmak wil laten maken. Lompe knoest is het!

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 11:34
    • Ik had vroeger een LP van Jacky Stewart. Daar stond ook de start van de GP van Silverstone op. Aan de groeven in de LP kon je precies zien waar dat was. Ik heb het tig keer afgespeeld, waarom......vanwege die Matra V12 die overal bovenuit kwam, echt een fantastisch geluid!
      Eeeuh oja, gefeliciteerd Jaques!

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 12:11
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Lomp is inderdaad het juiste woord. Ook opvallend: een van de weinige teams die maar met 1 wagen inschreven. Toch hadden ze een aanzienlijke exposure omdat Laffite altijd wel in en om de punten reed. Persoonlijk het memorabele moment vind ik zijn betrokkenheid bij het Tom Pryce incident.

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 16:10
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Een LP van Jackie Stewart! Weet je zeker dat 't niet Rod, zijn broer was? :-)
      En dat geluid, klonk dat een beetje als
      soundcloud.com/sharonov/brm-v16-mk-2

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 23:08
  • renzo

    Posts: 929

    Kleine foutjes............Laffite schrijf je met dubbel L en 1 T.................en Laffite reed in 1983 en 1984 wederom voor Williams. In 1985 en 1986 weer voor Ligier. Op Brandshatch in 1986 reed hij zijn laatste race. Mansell verprutste zijn start waardoor Laffite een van de mannen was die moest uitwijken, kwam in de bandenstapel terecht en brak zijn been. Jammer dat zijn loopbaan zo eindigde.

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 10:26
  • Ligier

    Posts: 61

    Held, Jacques was 1 van de toppers toen ik in 1980 de F1 ging volgen. Geweldige uitstraling hadden de Ligiers. Inderdaad de geweldige Matra V12 was kicken in de duinen Zandvoort in 82.

    • + 2
    • 21 nov 2016 - 10:36
  • Mooie foto

    • + 1
    • 21 nov 2016 - 17:25
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Besef ik ook weer eens hoe oud ik ben. Niet dat ik ook zo oud ben, maar ik heb hem nog zien racen. Van Harte Jac.

    • + 1
    • 21 nov 2016 - 19:32

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar