user icon

Nasr, Palmer, Giovinazzi op de radar bij Force India

  • Gepubliceerd op 24 okt 2016 14:27
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Sauber-coureur Felipe Nasr, Renault-rijder Jolyon Palmer en GP2-leider Antonio Giovinazzi zijn in beeld bij Force India om de naar Renault vertrekkende Nico Hülkenberg op te volgen. Het management van zowel Nasr als Palmer zou al met Force India gesproken hebben, stelt Sky Sports.

Nasr doet alsof zijn neus bloedt en claimt van niets te weten. "Mijn manager had me er heus wel van op de hoogte gebracht als hij in contact zou staan met Force India. Misschien kun je het hem beter zelf vragen. Voor zover ik weet is er geen connectie met Force India."

Opvallend genoeg kwam Bob Fernley van Force India zelf met de naam van Giovinazzi op de proppen. Op de vraag of Nasr, Pascal Wehrlein en Esteban Ocon de kandidaten voor het stoeltje naast Sergio Perez voor 2017 waren, antwoordde Fernley: "Vergeet Giovinazzi niet."

De geruchten gaan dat Mercedes overweegt om Giovinazzi toe te voegen aan het talentenprogramma.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • lars75

    Posts: 8.908

    Nou dan zou ik voor de centen van Nasr gaan en een zekerheidje binnen halen of een risico nemen met Giovinazzi, maar beiden eerder dan Palmer.

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 14:27
    • Palmer valt mij eigenlijk heel erg mee. Geen natuur talent, eerder een harde werker en je ziet hem dan ook steeds sterker worden (ook t.o.v. Magnussen).

      Ik denk overigens dat hij bij Renault blijft.

      • + 2
      • 24 okt 2016 - 14:30
    • mauz-rr

      Posts: 185

      Vergeet niet dat de motoren ondanks alle "besparingen" nog steeds een groot deel van het budget opslokken. Als Giovinazzi als talent wordt opgenomen door MB dan zou dat weleens meer kunnen opleveren (lees besparen) dan Nasr aan sponsorgeld kan meebrengen.

      • + 0
      • 24 okt 2016 - 14:32
  • Een mooie steek richting Red Bull en Gasly.

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 14:28
  • Dat wordt Nasr. Niet omdat hij zo goed is, maar vanwege zijn nationaliteit.

    • + 1
    • 24 okt 2016 - 14:28
    • masf1

      Posts: 7.063

      Giedo weer naar Sauber dus!

      • + 1
      • 24 okt 2016 - 14:44
    • lars75

      Posts: 8.908

      Giedo staat op de shortlist van 3e Toyota in het LMP1 WEC programma heb ik begrepen.

      • + 0
      • 24 okt 2016 - 14:59
    • JvH

      Posts: 118

      @NBTT,

      Wat heeft FI aan een Braziliaan volgens jou? En nou niet aan komen met wat ik hieronder typ, want dan had je dat gewoon moeten zeggen. Als het Nasr gaat worden, dan zal het zeer waarschijnlijk gaan om de centen van Banco di Brazil (ongeveer 20 miljoen dollar). Wat dat betreft kan ook Palmer een optie zijn voor FI, echter is zijn budget een stuk kleiner. Als er een team voor een Braziliaan zou kunnen gaan, dan is het Williams. Daarom vlak ik persoonlijk Nasr en Williams (nog) niet uit. Petrobras, Gilette (Brazil) zijn immers al aan boord bij Williams. Banco di Brazil zou een mooie sponsor voor Williams zijn. Daarnaast heeft Nasr reeds ervaring met Williams.

      • + 0
      • 25 okt 2016 - 04:02
  • Ze hebben duidelijk naar Perez geluisterd toen die zei dat hij graag een sterke teamgenoot wil 2017...

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 14:31
  • Giovanazzi, wehlrein en Ocon zijn de beste opties. Moeilijke keuze zijn denk ik allemaal goede coureurs.

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 14:33
  • Ik ga voor Giovanazzi. Maakt een goede indruk in de GP2 dit jaar. Nasr heb ik wel gezien, voegt niks toe behalve centen van Banco do Brasil. En oke, daar zal FI ongetwijfeld wel om verlegen zitten.

    • + 1
    • 24 okt 2016 - 14:54
  • Hariyanto helmaal buitenbeeld bij de teams? Die zou toch ook wel wat geld mee kunnen nemen lijkt me...

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 14:56
  • Cookinho

    Posts: 287

    Ik zou Giovinazzi graag in de Haas zien met steun van Ferrari. Wat moet Mercedes met Giovinazzi als ze Ocon en Wehrlein hebben? Ferrari heeft niemand in het opleidingsprogramma die de komende 2 jaar de F1 in komt, voeg dan Italiaan Giovinazzi toe. Lijkt me uitstekend, of in de Sauber. Beide prima opties voor Ferrari/Giovinazzi.

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 16:35
    • NicoS

      Posts: 12.974

      Is Leclerc geen Ferrari protégé?

      • + 0
      • 24 okt 2016 - 18:53
  • Ik zou ocon kiezen, Mercedes protegé. Maakt het ook weer lekker makkelijk om eventueel wat centen af te troggelen voor de motoren, toch?

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 18:56
  • azzey

    Posts: 271

    Ik vermoed eerder dat Wehrlein naar FI gaat en Palmer naar Manor. Magnussen zal dan aan mogen blijven bij Renault (ook al zie ik eigenlijk liever Palmer blijven naast Hülkenberg). Nasr zal enkel Sauber hebben of niets (uitgaande dat Stroll inderdaad gepresenteerd wordt als 2e rijder bij Williams, anders zou Nasr daar wel eens heen kunnen gaan).

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 20:01
  • Patrace

    Posts: 2.713

    Goh, als Mercedes zo door gaat, zitten straks al hun klantenteams vol met coureurs uit hun opleidingsprogramma. We hebben al Wehrlein en Ocon en nu komt daar wellicht ook Giovinazzi bij.

    • + 0
    • 24 okt 2016 - 20:25

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 aug 1992 (29)
  • Geb. plaats Brasilia, BR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar