user icon

Perez bevestigt langer verblijf bij Force India

  • Gepubliceerd op 03 sep 2016 16:28
  • comments 23
  • Door: Bjorn Smit

Iets wat al lange tijd in de lucht hing en door het team ook al bevestigd is, is nu ook door de coureur in kwestie zelf bevestigd: Sergio Perez zal in 2017 wederom de kleuren van Force India verdedigen. Dat liet de Mexicaan na afloop van de kwalificatie weten bij F1 Fanatic.

Force India-eigenaar Vijay Mallya gaf bij de Grand Prix van Engeland al aan dat Perez in 2017 bij het Indiase team zou blijven, maar de coureur in kwestie wilde dat verhaal niet bevestigen. Eerder op de zaterdag gaf COO Otmar Snafzauer nogmaals aan dat Perez zou aanblijven bij Force India, en na de kwalificatie liet de voormalig Sauber- en McLaren-coureur weten dat die woorden van Snafzauer kloppen. "In de laatste maand heb ik meerdere malen laten weten dat ik blij ben waar ik nu ben. Ik weet wat ik ga doen volgend jaar, dus ik denk dat het klopt wat Otmar zegt."

De kwalificatie van Perez verliep redelijk goed: morgen mag hij als achtste beginnen aan de Grand Prix van Italië. Toch kon het Indiase team het tempo van Williams niet bijbenen. "We hebben het hele weekend nog niet echt de snelheid gehad. Op een of andere manier is Williams sneller dan wij, en vandaag leek Haas dat ook te zijn. Williams heeft een redelijke marge op ons. Dat hadden we liever niet gezien, maar we hebben voor ons doen maximaal gepresteerd. Hopelijk hebben we morgen een goede race met een goede strategie, zodat we Williams kunnen proberen te pakken."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.330

    Geen Perez dus in een Williams of Renault.
    Wie o wie gaat Massa vervangen?
    Ik gok op Wehrlein.

    • + 1
    • 3 sep 2016 - 16:31
    • En toch gok ik op Jenson.

      • + 1
      • 3 sep 2016 - 16:40
    • Jenson stopt ermee wordt zojuist gemeld op twitter

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 16:56
    • Waarom niet gewoon DiResta?

      Williams is altijd zo ontzettend behoudend (lees: slap) met hun driver line-up, dat het me niets zou verbazen...

      • + 1
      • 3 sep 2016 - 19:50
    • @VAXMERSTAPPEN; Jenson stopt niet, hij is de reserve/test - rijder voor McLaren; in 2017 en 2018

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 20:06
  • Zonde voor hem en voor ons. Saai om teams zo lang met dezelfde rijders te zien. RedBull durft wel risico's te nemen en dat betaalt zich uit.

    • + 0
    • 3 sep 2016 - 16:34
    • Kvyat voor Vettel en Max weer voor Kvyat de laatste 1,5 jaar maar als je wat verder dan dat terug kijkt heeft Red Bull toch ook coureurs langer, dan de 4 jaar die Perez volgend seizoen bij Force India zit, rijden?
      Mooie lineup bij Force India, daar mogen ze blij mee zijn. Talent (met geld) boven alleen geld en dat terwijl ze het financieel ook niet heel ruim hebben. Een van de mooiste privateers team, als je het mij vraagt.

      • + 1
      • 3 sep 2016 - 17:00
    • Red Bull reed jarenlang met dezelfde rijders. Tussen 2007 en 2013 alleen maar Webber, Coulthard en Vettel...

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 19:20
  • Azuli

    Posts: 166

    Gefeliciteerd!

    Morgen lekker het gevecht aangaan met de RB's. Een van de RB's moet te pakken zijn voor Perez.

    • + 0
    • 3 sep 2016 - 16:49
  • Dan toch Jenson naar Williams?

    • + 0
    • 3 sep 2016 - 16:55
    • Nou deze comment kan ook weer mooi door het putje ;)

      • + 4
      • 3 sep 2016 - 17:23
  • waard500

    Posts: 483

    BUTTON STOPT!

    • + 2
    • 3 sep 2016 - 16:56
    • waard500

      Posts: 483

      En Stoffel dus in 2017 naast Alonso

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 16:57
    • ziet er wel naar uit.

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 16:58
    • waard500

      Posts: 483

      Het is bevestigd:
      Our 2017 race driver line-up: Fernando Alonso & Stoffel Vandoorne, with Jenson working with them in his new role.

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 17:03
    • @WAARD500 Button stopt niet

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 20:06
  • nimitznl

    Posts: 88

    zou ik wel mooi vinden als wehrlein naar williams gaat.

    • + 0
    • 3 sep 2016 - 16:56
    • DJJeffHax

      Posts: 641

      Wehrlein zal denk ik nog een jaartje rijpen bij Manor, net als Ocon. Ocon daarna door naar Renault en Wehrlein dan pas naar Williams Mercedes zal wel daarover een dealtje sluiten met Williams onder het mom van wij leveren de Krachtbron, jullie geven Werhlein een zitje tot er bij ons een plaatsje vrij komt.

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 17:12
    • Rimmer

      Posts: 8.330

      Bottas is een prima graadmeter voor Wehrlein en Mercedes. Dan weten ze na 2017 definitief of Wehrlein de nieuwe Hamilton is of de nieuwe Rosberg.

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 17:18
    • Of de nieuwe Gutierrez....

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 18:20
  • Tja, de top-3 teams zjn bezet en inmiddels is zijn eigen team vierde. Op papier is dit dus de beste keuze.

    • + 0
    • 3 sep 2016 - 18:15
  • Perez die blijft, Massa die stopt (en dus niet naar Renault gaat) en Stoffel die naar McLaren gaat. Had ik toch een hoop voorspellingen goed! Behalve Button naar Williams, dat gaat niet gebeuren.
    Denk toch dat Wehrlein steeds betere papieren krijgt voor dat zitje.

    • + 0
    • 3 sep 2016 - 18:46
    • *Klopt Damon op de rug*

      • + 0
      • 3 sep 2016 - 19:11

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 550
  • Podiums 6
  • Grand Prix 121
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar