user icon

Grosjean geeft adrenaline schuld van uitbarsting

  • Gepubliceerd op 19 apr 2016 15:38
  • comments 43
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1 Team-coureur Romain Grosjean stond bol van de adrenaline na de Chinese Grand Prix. Dat was de reden dat hij tekeer ging tegen Sauber-collega Marcus Ericsson voor een touché in de eerste bocht. Dat is in elk geval de uitleg die de Fransman zelf voor zijn uitbarsting heeft.

Grosjean deelde aan RMC Sport mede: "We hadden twee fenomenale Grands Prix in Australië en Bahrein achter de rug en waren nu onsuccesvol in China. Dat is misschien ook wel eens positief, het stelt ons in staat om te analyseren en om te realiseren dat de Formule 1 niet zo makkelijk is."

"Onder de invloed van adrenaline maakte ik Ericsson uit voor 'idioot'. Ik stond hoog in het kampioenschap en wilde dat momentum doortrekken. In het verleden ben ik zelf bij incidenten betrokken geweest en ik heb geleerd van die ervaringen en de feedback die ik kreeg."

Reacties (43)

Login om te reageren
  • En Grosjean, heb je je excuses al gemaakt richting Ericsson?

    • + 3
    • 19 apr 2016 - 15:40
    • ik weet zeker dat Grosjean zijn excuses gaat aanbieden aan Marcus en een bosje bloemen laat bezorgen, diep van binnen is Romain een hele lieve gevoelige jongen, laten we stoppen met hem te bashen

      • + 4
      • 19 apr 2016 - 16:06
    • alhoewel....

      • + 1
      • 19 apr 2016 - 16:07
    • Mag hij gelijk door met een bosje bloemen naar onze Max....

      • + 3
      • 19 apr 2016 - 16:38
    • Ja en diep van binnen lijken Romain en Max heel veel op elkaar:D

      Beiden hele lieve jongens die gaan blèren wanneer hun adrenalinepeil te hoog doorschiet.

      • + -7
      • 19 apr 2016 - 16:57
    • Heerlijk zo'n minnetje!

      • + 1
      • 19 apr 2016 - 18:17
    • ToTheMax

      Posts: 425

      @BBR en nog een minnetje erbij, Max en Grosjean zijn beiden fanatieke rijders en emotioneel en dat is juist goed

      • + 2
      • 19 apr 2016 - 23:24
  • Ol' Fool

    Posts: 385

    Tja adrenaline en endorfine maakt meer kapot dan je lief is. Nou ja, hij staat weer met beide Haasbenen op de grond

    • + 4
    • 19 apr 2016 - 15:45
  • Maximo

    Posts: 6.705

    Ik vind het wel komisch dat ie nu zelf impulsief was.

    • + 2
    • 19 apr 2016 - 15:48
  • moedergans

    Posts: 37

    Je bent en blijft een sukkel ik mag je niet zo.

    • + 0
    • 19 apr 2016 - 16:00
    • Ja alleen is het verschil dat Grosjean een succesvolle F1 coureur is met een behoorlijke staat van dienst en jij een forumlid die maar wat roept.

      • + 15
      • 19 apr 2016 - 16:17
    • Sirhenry

      Posts: 759

      Een forumlid kan een beter mens zijn dan een F1-coureur....

      • + 0
      • 19 apr 2016 - 17:41
    • RSV MILLE

      Posts: 698

      Beste Damon,
      meestal zie je het vanaf de zijlijn toch net ff beter dan wanneer je met een helm en cockpitrand rond rijd...en zo succesvol is Grosjean nou ook weer niet hoor...

      • + 0
      • 19 apr 2016 - 23:24
    • @Moedergans...slaat echt nergens op...of je moet hem persoonlijk kennen...

      @Damin Hill...je weet niet wie achter dat forumlid zit...voor hetzelfde geld is het een heel succesvol iemand die van alles heeft bereikt...daarnaast is dat ook nog eens relatief, iedereen heeft andere definities m.b.t. succes en of staat van dienst :) Dus ook jij niet te snel oordelen :D

      • + 1
      • 20 apr 2016 - 09:00
  • Grosjankerd

    • + 2
    • 19 apr 2016 - 16:02
  • Johnhandy

    Posts: 9

    Grosjean je bent gewoon een grote huilebalk !!!

    • + 4
    • 19 apr 2016 - 16:07
  • Axel

    Posts: 2.197

    Een coureur is ook maar een mens, of nu Vettel, Grosjean of een andere naam hebt.

    • + 2
    • 19 apr 2016 - 16:08
    • RSV MILLE

      Posts: 698

      heeft Herbie zich al uitgelaten over deze 2 coureurs??

      • + 0
      • 19 apr 2016 - 23:21
  • Gigi

    Posts: 2.209

    Nou GRO, je was er nu ook zelf bij betrokken. Dit was niet de fout van ERI.
    En of je er veel van geleerd heb betwijfel ik. Zelfreflectie lijkt nog steeds te ontbreken: laten we "he hit me, he hit me".

    • + 2
    • 19 apr 2016 - 16:10
  • Van tweevoudig hero naar een complete zero, je bent zo goed als je laatste race. Het kan je vergaan in de sport, maarja dat wisten we met Max al na Australië ;).
    Blijft wel een goed coureur en de perfecte rijder voor Haas.
    Dit blijkt dus wel een karakter trekje van Grosjean te zijn helaas.

    • + 0
    • 19 apr 2016 - 16:20
  • Johnhandy

    Posts: 9

    Dat geld zeker ook voor jou damon hill .

    • + -1
    • 19 apr 2016 - 16:23
  • "In het verleden ben ik zelf bij incidenten betrokken geweest en ik heb geleerd van die ervaringen en de feedback die ik kreeg"

    Iemand uitschelden voor idioot is geen goede "feedback" Romain....

    • + 6
    • 19 apr 2016 - 16:27
    • Daar moest ik inderdaad ook hard om lachen. Wat een kneus :)

      • + 1
      • 19 apr 2016 - 16:29
    • Inderdaad. Eerste-ronde-noten-kist is absoluut waardevollere feedback. (en amusanter)

      • + 0
      • 19 apr 2016 - 16:45
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Het zou natuurlijk ook best kunnen dat Melbourne en Bahrein de uitschieters waren en China de plek waar Haas thuishoort. Zo verging het Sauber vorig jaar ook.

    • + 1
    • 19 apr 2016 - 17:56
  • Moondust

    Posts: 595

    Laat die jongens lekker hun emotionele uitbarstingen hebben. Ze staan tijdens zo'n race stijf van de adrenaline. Achteraf kunnen ze altijd dingen nuanceren, niks mis mee. En als ze iets kwetsend hebben gezegd tegen anderen dan kunnen ze daar later hun excuses voor aanbieden. Altijd die emotionele uitbarstingen interpreteren en beoordelen ervaar ik echt als onnodig en misplaatst. Lijkt wel Nederlands: "Doe maar normaal dan doie je al gek genoeg." Pffff!

    • + 1
    • 19 apr 2016 - 18:34
  • Stri

    Posts: 2.356

    We kunnen wel allemaal met het vingertje naar Grosjean wijzen, maar ik ben blij dat hij lekker flipte.

    Stiekem willen we dit toch allemaal in de sport? Karakters als Montoya en Hamilton. Mensen die je echt niet uit kunt staan of waar je juist helemaal fan van bent! Dat houdt het allemaal lekker spicy.

    Daarom was ik ook zo blij met de Vettel/Kvyat affaire. Wellicht weer een mooie vete geboren ;)

    • + 0
    • 19 apr 2016 - 19:08
    • ik vond het alleen wel jammer dat ze niet op de vuist gingen, en dan liefst tijdens de podium ceremonie, terwijl ze champagne horen te spuiten dat ze elkaar met de flessen te lijf gaan :-)

      • + 1
      • 19 apr 2016 - 19:26
    • Stri

      Posts: 2.356

      Wat niet is kan nog komen :D

      • + 0
      • 19 apr 2016 - 19:43
  • LimboF1

    Posts: 4.726

    Ik vindt dat dit moet kunnen, maar het moet wel incidenteel blijven.

    • + 0
    • 19 apr 2016 - 20:31
  • Grappen over Grosjeans opspelende hormonen mogen geloof ik niet?

    • + 0
    • 19 apr 2016 - 22:00
  • doet me denken aan Nigel Mansell, die begon Senna eens te meppen na de race. Als je je nog niet kan inhouden 30, 60 of 90 minuten na een incident dan is er iets mis.

    • + 0
    • 19 apr 2016 - 22:11
    • Heeft Mansell Senna klappen gegeven? Wanneer dan?

      • + 0
      • 20 apr 2016 - 07:00
    • @DC
      Was dat niet in 92 (einde seizoen, weet niet precies welke gp) toen Senna Mansell uit de race beukte? Ik kan me herinneren dat Mansell daar goed ziek van was

      • + 0
      • 20 apr 2016 - 08:47
  • mediF1

    Posts: 2.803

    Die Grosjean heeft in de F1 al meer kapot gereden dan Ericsson en dan ook nog eens een keer praatjes te over . Als je na de race nog zoveel adrenaline in je bloed hebt zitten ben je niet echt met racen bezig . Zeker Hazepeper gekregen van Gene .

    • + 1
    • 19 apr 2016 - 23:30
  • Als Max in het heetst van de strijd zijn team uitmaakt voor rotte vis wordt dit toegejuigd, maar als een andere coureur door de adrenaline wat gekke kuren vertoond wordt hij direct met de grond gelijk gemaakt. Maar ja, dit zal wel niet gezegd mogen worden...

    • + 2
    • 20 apr 2016 - 04:58
    • Je mag natuurlijk zeggen wat je wil. Of je serieus genomen wordt, dat is iets anders. ;-)

      • + 0
      • 20 apr 2016 - 07:57
    • Ik heb alle reacties even nagezocht van jou over Max en aanleiding daarvan neem ik je reactie niet serieus.

      • + 0
      • 20 apr 2016 - 12:59
    • naar aanleiding

      • + 0
      • 20 apr 2016 - 12:59

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel