user icon

De la Rosa: "Ik wil de oudste wereldkampioen in de historie worden"

  • Gepubliceerd op 24 jun 2010 15:48
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra
Sauber-rijder Pedro de la Rosa keerde dit seizoen na jaren als testrijder bij McLaren terug op de grid als racecoureur. Hoewel het hem bepaald niet makkelijk af gaat en hij zich in Canada enigszins negatief uitliet heeft de Spanjaard het weldegelijk naar zijn zin als racer.

Dat blijkt wel uit het feit dat hij voor veel meer geld bij McLaren had kunnen blijven. De la Rosa deelt in El Pais mede: “Ik verdien een derde van wat ik bij McLaren kreeg, maar ik ben blijer met het racestoeltje. En ik heb nog genoeg doelen. Ik wil de oudste wereldkampioen in de historie worden. Juan Manuel Fangio pakte op 45-jarige leeftijd ook een wereldtitel en was nog net zo sterk als toen hij jong was.”

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Ugh

    Posts: 333

    Jammer dat bij veel coureurs bij het verstrijken van de jaren de realiteitszin evenredig afneemt en ze zichzelf nogal voor schut zetten. Volgens mij heb ik Barichello aan het begin van het seizoen ook zoiets horen zeggen.

    Nou ja, hoop doet leven.

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 16:04
  • In dit milieu gaat dat helaas niet meer, met 45 nog kampioen worden.
    Kijk maar naar de 7 voudig wereldkampioen, die is 41 en het lukt hem niet, dus waarom zou het jou lukken?

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 16:05
    • Hij heeft teminste een goede instelling!

      • + 0
      • 24 jun 2010 - 16:14
    • Da\'s waar!

      • + 0
      • 24 jun 2010 - 16:36
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Maar niet realistisch...;)

      • + 0
      • 24 jun 2010 - 21:21
  • Sowieso niet bij Sauber.
    Dan zou hij toch echt bij een ander team moeten gaan rijden.
    Schumacher zie ik nog wel kampioen worden, maar niet dit jaar.

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 16:11
    • die maakt dat ook niet meer mee in deze nieuwe f1...

      • + 0
      • 24 jun 2010 - 17:10
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Nee dat wordt hem niet ...

      • + 0
      • 25 jun 2010 - 12:00
  • guardian

    Posts: 227

    Hij blijft wel de lolligste die de la rosa
    wereld kampioen zal hij nooit worden

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 16:41
  • gabini

    Posts: 802

    ja,wel maar niet van de Formule 1 !

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 17:15
  • Als de Mercedes van dit jaar, niets anders is dan een aangepast BGP001 chassis, dan doen de heren Rosberg en Schumacher een hele goeie job.
    Brawn heeft zijn zinnen allang op volgend jaar gezet en Nico en Michael weten allebei dat ze volgend jaar echt vooraan mogen mee doen

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 17:27
    • Werner

      Posts: 1.650

      Het is alvast te hopen maar iedereen hier ging ervan uit dat ze dit jaar ook aan de top gingen staan. Met weer nieuwe reglementen èn KERS is het maar de vraag wie daar het best kan op anticiperen. Volgens mij is het echt koffie-dik-kijken op dit moment.

      • + 0
      • 24 jun 2010 - 20:30
  • Eind zomer komt er een nieuw Formule 1 spel uit, misschien dat hij dat maar moet gaan proberen...

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 18:46
    • Oh ja?
      Welk spel is dat? Of doel je op het nieuwe F1-sim van Codemasters?
      Zelf zoek ik die nieuwe F1-managerspel. Niet die Duitse crap van Olaf Mol, maar een waardige opvolger van EA\'s F1 Manager...(die ik nog steeds af en toe speel).

      • + 0
      • 24 jun 2010 - 20:44
  • Dat is het nadeel van de formule 1...kun je nog zo\'n goede coureur zijn (Alonso, Schumacher, Kubica, Barrichello, noem maar op) maar als het team geen goede auto neerzet...wordt je nooit kampioen...
    Op dit moment mag je blij zijn als je in een McLaren of redBull rijdt...want die hebben op dit moment de beste auto...

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 18:50
  • Dat dacht ik ook een paar jaar geleden met Button. Als hij een winnende auto onder zijn kont krijgt, kan hij zo kampioen worden, maar goed, die kans is klein, maarjah, dat dachten we ook met Honda/BrawnGP.

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 19:14
  • Ferrari96

    Posts: 38

    Blijven dromen man, blijven dromen...

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 19:30
  • vettel333

    Posts: 1

    Ja ja de la Rosa word denk ik geen kampioen misschien wel met een mclaren maar geen sauber

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 19:32
  • guardian

    Posts: 227

    @Macgyver,

    wat heeft Mercedes met haar coureurs met dit artikel te maken??

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 19:44
  • Dat neemt Pedro toch het team over van Peter Sauber?
    Dan kan hij tot in lengte van jaren blijven rijden en hopen op een kampioenschap, hahaha!

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 20:51
  • gabini

    Posts: 802

    ps3

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 23:00
  • Fanman

    Posts: 480

    Als je jezelf geen doel stelt, kan je net zo goed direct stoppen. Maar ik geef toe, het is wel hoog gegrepen.

    • + 0
    • 24 jun 2010 - 23:15
  • f60

    Posts: 1.725

    Het is in ieder geval de goede instelling en niets is onmogelijk aangezien de wagen het grootste verschil maakt in F1.

    • + 0
    • 25 jun 2010 - 10:22
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Het is maar afwachten of hij volgende jaar ergens mag rijden;)

      • + 0
      • 25 jun 2010 - 12:06
  • @FrankypankyV8

    Ja een nieuwe van Codemasters ;), zoek maar op developers diary 2010 f1 game op google, dan heb je 3 filmpjes met allemaal features uit de game ;). Ziet er heel goed uit :)

    • + 0
    • 25 jun 2010 - 15:59

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar