user icon

Verstappen kalm onder alle lof: "Voelt normaal"

  • Gepubliceerd op 03 dec 2015 10:59
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso-coureur Max Verstappen kreeg de voorbije weken van alle kanten lof toegezwaaid. De jonge Nederlander bracht commentatoren van over de hele wereld in extase met gewaagde inhaalmanoeuvres. Zelf raakt hij niet in de war van alle complimentjes. "Voor mij voelt wat ik doe normaal, dit wat ik leuk vind om te doen! Natuurlijk is het fijn om geprezen te worden, maar ik blijf gewoon mezelf en doe wat ik altijd gedaan heb."

Verstappen kon een geweldig seizoen niet bekronen met een podiumplaats. Twee keer kwam hij net tekort met een vierde plaats. De zwakke Renault-motor maakte een top drie-notering onmogelijk. "Met een goede motor hadden we wel een keer op het podium gestaan, denk ik. Niet continu, maar in een race met veel uitvallers misschien. Mercedes en Ferrari zouden sowieso voor ons hebben gestaan, maar wellicht hadden we Williams uit kunnen dagen."

"Ik hoop voor volgend jaar op wat meer vermogen zodat we het gevecht aan kunnen met Force India en Lotus. Zij hebben zoveel meer topsnelheid op de rechte stukken. In de kwalificaties valt het nog wel mee, dan kan je nog wat extra doen met de afstelling en DRS. Maar in de races is het pijnlijk voor ons. Vijftig pk extra maakt het leven zoveel makkelijker, want je kan de rijders achter je dan een beetje controleren en zelf je tempo bepalen."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Kan me nu al ontzettend verheugen op het nieuwe seizoen, 108 dagen nog maar qq....

    • + 2
    • 3 dec 2015 - 11:06
  • Ik verwacht van Lotus helemaal niks eigenlijk. Het enige goede daar was de motor, met Renault motor zakken die ver terug en Renault lijkt de focus op 2017 te leggen ook nog. Denk eerder dat McLaren rond Toro Rosso gaat uitkomen

    • + 0
    • 3 dec 2015 - 11:07
    • Met een auto die gedurende het seizoen amper tot niet is doorontwikkeld, vond ik Grosjean zijn prestaties echt niet alleen te danken aan de Mercedes Motor.. die auto is in de basis echt wel goed!

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 11:22
    • dat is dus echt wel te danken aan de Mercedes motor want op circuits waar de motor minder meetelt hebben we Lotus niet van voren gezien.

      verleden jaar met de Renault motor haalde Lotus ook maar 10 punten.

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 11:44
    • @ R-Fan: Mwah, dat denk ik niet echt. Ze zijn gewoon als laatste geëindigd van de Mercedes-teams. En die auto is inderdaad niet doorontwikkeld, maar dat gaat ze volgend seizoen net zo goed nog pijn doen. STR gaat er 85pk op vooruit, terwijl lotus achteruit gaat, want volgend jaar zal de Renault zeker niet zoveel pks hebben als Mercedes dit jaar. Dan heb je het over meer dan een seconde verschil in het voordeel van STR. Dus ik verwacht Lotus volgend jaar eerder bij Sauber in de buurt dan bij STR...

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 15:26
  • Altijd mooi om nuchter te blijven. Dat siert hem.

    Wat ik tevens altijd mooi vond om te horen, zowel en heel vaak in de F3 en gelukkig ook dit jaar weer: Verstappen, round the outside! Schitterend, elke keer weer dat Engelse zinnetje.

    • + 3
    • 3 dec 2015 - 11:52
    • Je kunt er niet meer 'omheen' dat Max het liefst er wel omheen draait..

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 14:50
  • sailor

    Posts: 10.753

    Max heeft gewoon een prachtig seizoen gehad , zeer sterk gereden en een echt vechtertje op de baan , eindelijk een Nederlander in de formule 1 waar je echt trots op kan zijn ( Jos ook wel hoor ) , maar Max maakt toch wat meer indruk bij mij

    • + 1
    • 3 dec 2015 - 15:06
    • Helemaal mee eens Jos was iets te en Max doseert beter maar laten we hopen wat ik eigenlijk wel zeker weet dat hij de stijgende lijn doorzet dan kunnen we als Nederlandse supporters nog lang genieten.

      • + 0
      • 3 dec 2015 - 16:02

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar