user icon
user icon

Sainz probeert STR11 vandaag al uit in simulator

  • Gepubliceerd op 11 feb 2016 15:55
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen kruipt morgen in de simulator van Red Bull voor een eerste kennismaking met de nieuwe auto van Scuderia Toro Rosso, de STR11. Teamgenoot Carlos Sainz doet dat vandaag al. De Spanjaard laat via Twitter weten dat de overige agendapunten afgevinkt. Stoeltje schuimen, besprekingen met zijn engineer, een blik werpen op de nieuwe auto en de nieuwe motor bekijken, dat is allemaal gedaan. In de simulator proeven aan de STR11, daar is hij nu mee bezig.

 

Reacties (28)

Login om te reageren
  • -check
    -check
    -check
    -check
    -...........crash

    • + 2
    • 11 feb 2016 - 16:13
    • Hihi:-)

      • + 2
      • 11 feb 2016 - 17:36
    • @BrRacing,
      dat is niet om te lachen, hij is zo hard gecrashed dat de simulator niet meer te redden is, Carlos zelf is gelukkig wel ok...

      • + 1
      • 11 feb 2016 - 17:59
    • Ze dachten bij TR dat hij GTA aan het spelen was :-)

      • + -1
      • 11 feb 2016 - 19:41
  • Carlos en Max verwachten beiden veel van de nieuwe bolide. Hopelijk brengen ze snel iets naar buiten over hun eerste bevindingen in de simulator. Ben benieuwd......

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 16:23
  • Sainz heeft nog steeds niet door hoe het werkt in F1 ....Het is niet 'look at my new car' In F1 is het altijd meervoud...

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 17:14
    • Nou, Sainz is toch echt de enige die in die wagen gaat rijden hoor. Verstappen heeft zijn eigen wagen en de rest van het team gaat er alleen maar aan werken.

      • + 1
      • 11 feb 2016 - 23:26
  • heeft hij gister het stoeltje geschuimd voor de simulatot??

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 17:21
  • Het moet nu maar is afgelopen zijn met het voortrekken van Carlos. Eerste die de auto in de simulator mag testen, eerste die hem op het circuit mag testen.

    Maar ja, allemaal leuk en aardig, hij zal toch moet toekijken dat Max als eerste het podium mag beklimmen

    • + 1
    • 11 feb 2016 - 17:36
    • Kenney

      Posts: 2.161

      "voortrekken", komaan. Ik denk dat zelfs Max op z'n 18-jarige leeftijd niet zo'n kinderachtige dingen zal zeggen. Wat maakt het nu uit of je een dag eerder mag of niet. Als ik me niet vergis is het zelfs een voordeel de tweede dag te mogen rijden omdat de eerste dag het meeste kan fout lopen.

      • + 1
      • 11 feb 2016 - 17:44
    • Je hebt gelijk!

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 17:45
    • moet Max niet rouwig om zijn, die STR11 is in de simulator hopeloos onbetrouwbaar geweest vandaag, Carlos heeft bijna de hele dag in de virtuele pitbox gestaan, er zijn 5 PU's in rook opgegaan . De voortekenen zijn dus weer niet best voor onze Spaanse toreador...
      Met Max in de simulator zal het ongetwijfeld veel beter gaan en die zal vele nuttige km's maken ter voorbereiding..

      • + 4
      • 11 feb 2016 - 17:51
    • Ze doen het bij STR altijd op alfabetische volgorde en de C komt voor de M.. (en de S voor de V)

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 17:52
    • Haha, ik weet nog hoe een aantal jaren geleden de eerste testdag werd afgeschreven als de dag dat de "meeste" problemen zich voordeden, waardoor de tweede dag voordeliger zou zijn.

      • + 1
      • 11 feb 2016 - 23:27
    • Inderdaad :D Laat carlos de bugs uit de sim en de kinderziektes uit de auto oplossen op de eerste dag sim / test dan kan max de 2e dagen lekker gas geven :D

      • + 2
      • 12 feb 2016 - 08:39
  • Mooi zo, dan Max morgen de tijden van Carlos aan gort rijden. ;-)

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 18:04
    • Levano

      Posts: 802

      Alsof ze nu al om het hardst rijden... dit zijn alleen opwarm- en testsessies.

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 20:50
    • Opwarmsessies in een simulator? Serieus? Moet de computer eerst warmlopen of zo? ;-)

      • + 3
      • 11 feb 2016 - 20:55
  • Zou cool zijn als er een Max Verstappen Simday komt, zodat fans eens in zo'n simulator kunnen gas kunnen geven. Moet je natuurlijk wel even naar de fabriek afreizen.

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 18:11
  • Pit entry paaltje geraakt? Chek

    • + 2
    • 11 feb 2016 - 18:38
  • KoBus

    Posts: 2.382

    Weet iemand of de simulator ook helemaal nieuw wordt gebouwd, dus met nieuwe cockpit?

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 18:40
    • Nope. dit word gewoon net als een game door middel van software afgestemd op de nieuwe auto. Ze kunnen alle kenmerken van de auto invoeren en zo de telemetrie uitlezen.

      • + 4
      • 11 feb 2016 - 19:20
    • Precies en daarom is er van 'opwarmen' zoals iemand hier boven schreef dan ook geen sprake. Testen of de simulator an sich werkt is natuurlijk allang van te voren gedaan door een van de ingenieurs.

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 20:57
  • Kan Max morgen zijn inhaal skills op ghost van carlos oefenen, hihihi

    • + 1
    • 11 feb 2016 - 19:41
  • Mis nog de backfeet van Sainz over de nieuwe str 11.

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 20:35
  • f1netnl

    Posts: 479

    Carlos wordt voorgetrokken hij mag altijd eerst!! Nee even serieus wat boeit het jongens

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 23:31
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Wat is een enegineer? Is die speciaal voor Carlos in dienst genomen of zo ;-) ....oh nee, wacht, dat is natuurlijk iemand met speciale skills die hem leert om Max in te gaan halen, te beginnen met de ghost in de simulator.
    Damn, dat wordt nagelbijten komend seizoen voor de Max fans, red ie het nog wel tegen Carlos na al deze sessies en met extra hullup..........:)

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 11:07
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Carlos met geknepen billen en Max met sokjes in de simulator :)

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 15:30

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender