user icon

Alexander Wurz hangt zijn helm aan de wilgen

  • Gepubliceerd op 10 nov 2015 10:57
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Alexander Wurz heeft besloten om zijn actieve loopbaan als coureur voor gezien te houden. De 41-jarige Oostenrijker was twaalf jaar in diverse posities actief in de Formule 1 en plakte er daarna nog acht jaar in de lange afstands-racerij aan vast. Hij vindt het nu mooi geweest.

Wurz: "Ik heb veel om dankbaar voor en trots op te zijn. Mijn twee overwinningen in Le Mans en de podiumplek in mijn derde Formule 1-race bijvoorbeeld. Dat zijn speciale momenten die me altijd bij zullen blijven. Het was een voorrecht om in de Formule 1 uit te komen voor teams als Benetton, McLaren en Williams."

"Een bedankje gaat uit naar de autosportgemeenschap voor alle uitdagingen, de gevechten en de overwinningen, en naar de fans, de teams, de deelnemers, de organisators, de vrijwilligers en niet te vergeten mijn familie. Mijn toekomst zal zich in de autosport afspelen, het zit in mijn bloed. Jullie zijn dus nog niet van me af, ik zal alleen niet meer mijn overall aantrekken."

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Dus Kobayashi neemt zijn plek in bij Toyota was te verwachten.

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 11:04
  • Stitch

    Posts: 5.311

    Vind ik leuk want dat betekent dat hij dan vanaf nu alle races van het seizoen gaat becommentarieren hier in Oostenrijk. Hij doet dat altijd met een goed gevoel van humor en toch veel insiderkennis. In de weekenden dat hij er niet was hebben ze Suzie Wolff als vervanging ingezet. Lief om naar te kijken maar niet meer dan dat...

    • + 1
    • 10 nov 2015 - 11:16
  • Geniet van jouw pensioen zou ik zeggen.
    Zeker nooit een slechte piloot geweest, zeker in de Endurance deed hij het prima.
    In de F1 nooit een uitgesproken spraakmaker geworden, maar wel het hart op de tong, wat ik steeds apprecieerde.

    • + 1
    • 10 nov 2015 - 11:21
    • Volledig mee eens inderdaad.

      Heeft ook erg veel betekend voor jonge coureurs door ze te begeleiden, prima kerel.

      • + 0
      • 10 nov 2015 - 11:29
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Heeft minder F1 races gereden dan je op grond van zijn talent zou verwachten. Lag ooit nog eens 2e in Monaco tot ie door Schumacher eraf werd gekegeld.

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 11:29
  • PaulSzu

    Posts: 158

    Mooie koprol in Canada (1998).
    Vond hem altijd een gave helm hebben.

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 11:39
  • Op en top Gentleman. Heeft in de opstapklasses zijn talent zeker getoont. In F1 is dat er helaas nooit uit gekomen. Zeer nette aardige vent, die als testrijder voor verschillende teams uitstekend werk heeft gedaan. Altijd onomstreden als coureur, fair, maar altijd ingestapt bij Formule 1 teams op het verkeerde moment. Gelukkig in Sportscars mooie resultaten behaald die zijn carriere toch nog tot een mooie hebben gemaakt. Respect!

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 12:10
  • Rimmer

    Posts: 8.454

    Geweldige vent met een echt race hart. Het kwam er niet altijd even goed uit en het zat hem ook niet altijd mee. Desondanks een gerespecteerd coureur die uitstekend kon ontwikkelen en nog lange tijd waardevol was als testrijder. In Le Mans kreeg hij gelukkig toch een stuk eer naar werk. Het ga je goed Alex!!

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 12:38
  • d07

    Posts: 946

    Wurz, de man met rood/blauwe raceschoenen.

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 17:02

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar