user icon

Sainz aan de beurt om grid penalty in te lossen

  • Gepubliceerd op 02 sep 2015 09:06
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

De volgende motorwissel en bijbehorende grid penalty voor een door Renault aangedreven rijder is aanstaande. In België was Scuderia Toro Rosso-coureur Max Verstappen nog de klos, voor Italië is het waarschijnlijk de beurt aan teamgenoot Carlos Sainz om strafplekken in te lossen.

De Spanjaard viel op Spa uit met een probleem aan zijn aandrijflijn en Renault is van plan om die te vervangen. Aangezien Sainz al zijn toegestane vier motoren heeft verbruikt voor dit seizoen resulteert dat automatisch in een grid penalty van tien plaatsen.

Hij houdt de moed voor een goed resultaat erin. "Ik ben positief, ook al moet ik tien posities inleveren op de startopstelling. Ik wil minstens al die plekken weer goedmaken in de race, zoals Max deed op Spa-Francorchamps", aldus Sainz.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • O jee... zal ie wel weer zwaar gefrustreerd door raken.
    Maar hij zou juist blij moeten zijn: nu kan hij laten zien dat hij ook van 18 naar 8 kan rijden. Kom op Carlos, start je inhaalrace!

    • + 0
    • 2 sep 2015 - 09:12
    • Yep, laat de wereld zien dat je minstens even goed als Max bent zoals je zelf vaak beweert. :) We zijn benieuwd!

      • + 3
      • 2 sep 2015 - 09:14
    • Als er net als bij Max 6 voor hem wegvallen hoeft hij enkel nog maar de Manors, Saubers en de McLarens in te halen:D

      Appeltje eitje lijkt me zo.

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 09:17
    • Maar dan wel in stijl graag: buitenom inhalen door de Parabolica.

      • + 1
      • 2 sep 2015 - 09:18
    • Eitje, is toch al geasfalteerd. De witte lijn is slechts een suggestiestreep geworden.

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 09:28
    • Je zult toch minstens met één wiel binnen de lijnen moeten blijven.

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 09:32
    • Ja zoals bij Bottas he ;)

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 10:12
    • En dat wiel moet dan nog wel aan de auto zitten ;-)

      • + 2
      • 2 sep 2015 - 10:42
    • Haha skibeest. Hij is fijn

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 11:04
    • Als de marshalls net zo soepel zijn als in Spa, hoeft hij in de Parabolica niet binnen de lijnen te blijven.

      • + 1
      • 2 sep 2015 - 12:53
    • Verstappen senior was vooraf ff langs geweest. Wel normaal doen he! Anders sla ik je!

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 13:59
  • Net als ik vorige keer zei bij Max, beter nu dan dat er tijdens de race wat stuk gaat en een slechte startpositie betekent niet meteen dat je kansloos bent voor punten (dat weten we allemaal!).

    • + 0
    • 2 sep 2015 - 09:36
  • Milo1981

    Posts: 131

    Ohhhh nee Carlos....daar gaat wellicht je record als meest ingehaalde F1 piloot dit seizoen....;)

    • + 2
    • 2 sep 2015 - 10:06
    • barghest

      Posts: 348

      Zo raar en slecht is die titel niet.betekent niks meer of minder dan dat hij in de kwalificatie zijn auto hoger neer zet dan waar die hoort . Maar dat wisten we al dat hij dat ondedeel uitstekend beheerst . Wat ik wel echt slecht aan hem vind is het achter zich houden van de snellere jongens maar dat kan ook ervaring zijn .

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 11:44
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Zou Max ook niet weer een motorwissel doen?

    Deze race komt beter uit dan de volgende in Singapoore

    • + 0
    • 2 sep 2015 - 12:22
    • Zelfde gedachte hier! Red Bulls doen hier ook een motorwissel toch?

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 12:33
    • In het geval van Max:

      "Max Verstappen was er dit weekend even ‘helemaal klaar mee’, met alle motorproblemen waar hij dit jaar al op gestuit is. Een motorwissel in België betekende een grid penalty van tien posities. Het deerde hem niet. In de race op Spa-Francorchamps stormde hij van de achttiende startplaats naar plek acht aan de finish.

      Het is echter onvermijdelijk dat de Nederlander dit jaar meer motorwissels en dus meer grid penalty’s moet slikken. In Rusland sowieso, want daar introduceert Renault eindelijk de lang verwachte performance upgrade voor de aandrijflijn, zo is de planning. Maar De Telegraaf bericht dat Toro Rosso bij de Grand Prix van Italië op Monza de krachtbron van Verstappen mogelijk alweer vervangt."


      In het geval Red Bull:

      De kans is zeer groot dat Red Bull Racing-coureurs Daniel Ricciardo en Daniil Kvyat tijdens de Italiaanse Grand Prix van over een kleine twee weken een nieuwe motor inzetten.

      In dat geval moeten beide coureurs na de kwalificatie op Monza tien plaatsen terug op de grid.

      Ricciardo en Kvyat incasseerden na de Oostenrijkse Grand Prix al een dergelijke straf voor het gebruik van de vijfde motor, één meer dan is toegestaan.

      Teambaas Christian Horner van Red Bull Racing incasseert de sanctie liever in Monza dan twee weken nadien in Singapore, waar de Oostenrijkse renstal verwacht goed te presteren.

      "Ik ben er vrij zeker van dat beide coureurs in Italië met een nieuwe motor rijden", zegt Horner in gesprek met Autosport

      • + 0
      • 2 sep 2015 - 12:52
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Ik ben erg benieuwd hoe Sainz het gaat doen. Dit is DE kans om te laten zien dat hij ook kan wat Max deed in Spa.

    • + 0
    • 2 sep 2015 - 15:24
  • Maced2

    Posts: 143

    jaja .....Sainz gaat even stoere uitspraken doen :)
    Ik zeg sterkte kerel !

    • + 0
    • 2 sep 2015 - 19:03
  • Hij voelt toch wat druk. Maar ik twijfel niet aan hem. Hij is net als Max erg goed. Dit zijn coureurs voor de toekomst.

    • + 0
    • 2 sep 2015 - 19:30
  • Autodrop

    Posts: 9

    Laten alle teams deze week eens solidair zijn met elkaar; verwissel allemaal een motor en de kwalificatie uitslag zal stand houden qua startopstelling.

    • + 0
    • 2 sep 2015 - 21:49

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.407
  • Podiums 86
  • Grand Prix 244
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar