Mosley ziet in Gerhard Berger ideale opvolger Ecclestone

Bernie Ecclestone staat al jaren te boek als 'dé grote baas van de Formule 1'. Nu de Brit echter al bijna 80 jaar wordt, zal er voorzichtig worden uitgekeken naar een opvolger. Ex-FIA-president Max Mosley denkt dat Toro Rosso-teambaas Gerhard Berger de ideale persoon is om Ecclestone op te volgen.

Berger heeft zelf veel ervaring in de Formule 1 als coureurs en ging daarna aan de slag bij BMW in tijden van de samenwerking met Williams. Daarna stapte de Oostenrijker in de rol van teambaas bij het nieuwe Toro Rosso in 2006. Max Mosley, die vorig jaar aftrad als FIA-president, denkt dat Berger best wel de 'leider' van de Formule 1 kan worden.

"Het is een clevere man die weet hoe de Formule 1 werkt en in elkaar zit", vertelde Mosley, die zelf opgevolgd is door Jean Todt bij de FIA. Tegelijkertijd vertelde Mosley dat de kans gering is dat Berger inderdaad Ecclestone ooit zal opvolgen. "Berger is iemand die altijd zijn eigen weg in is geslagen en ik weet niet of hij wel met CVC Capital (rechtenhouder van de F1, red.) kan samenwerken."

Reacties (6)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik begrijp werkelijk niet dat ze deze man nog aan het woord laten.Waar ik ook mijn eigen kapot aan erger is dat Mosley (terwijl hij geen hoofd meer is bij de fia )hij in wij vorm spreekt.Waarom word deze man daar niet op aan gesproken want hij heeft toch niks meer te zeggen bij de fia

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 12:36
  • Ik weet hier niet zoveel van en ken die goede Berger totaal niet maar, ben er op tegen dat er 1 grote baas moet zijn. Het begint een beetje op een dictatuur te lijken maak het aub. democraties.
    Met een mengelmoes van bv. hoofd gpda, hoofd fia, oud coureur en 1 of 2 hoge piefen ofzow (en de fans?). Dan voorkom je ook gelijk seniel gedrag. Want wie beschermt eccelstone nu van eccelstone? Voordat we dadelijk een granturismo achtige f-1 gaan krijgen met bekers, afsnijden en teveel straten/zand circuits.

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 12:57
    • klaasdw1

      Posts: 173

      \'t Is niet voor het ene of het andere, maar laat het voor mijn part aub maar zoals het is met 1 iemand die aan het hoofd staat en die kordaat besluiten neemt. Want als er telkens er iets verandert een democratisch besluit zal moeten genomen worden krijgen we een politiek van Belgisch niveau!
      Bernie krijgt dan wel veel tegenwind van veel supporters, maar al bij al heeft ie de sport er toch niet slechter op gemaakt!

      • + 0
      • 4 mei 2010 - 13:49
  • @MrMarly,

    Ecclestone is de directeur van de organisatie die de rechten beheert en de president van FOM. Ik neem aan dat als de eigenaren daarvan niet tevreden zijn, dat ze hem dan kunnen verwijderen uit zijn functie. Alhowel de Ecclestone famillie ook wel weer deels eigenaar is van de beheer organisatie.

    Ik denk overigens dat Berger dat inderdaad best goed zou kunnen. Berger is een van de rijkste (ex) F1 coureurs omdat hij zo\'n goede zakenman is. Het lijkt me ook gewoon een sympathieke vent. beter dan Ecclestone dus wellicht :)

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 13:40
  • @patrickl: Maar wat behartigd hij dan het meest: de F-1 of de portomnonees van de eigenaren van de FOM?

    @klaas: Niks tegen onze zuiderburen maar moet ik de democratie in het algemeen gaan weerspiegelen met die van Belgie?
    Slecht voorbeeld lijkt mij maar daar staan gelukkig ook hele goeie voorbeelden van tegenover. En ja hij heeft de sport groot gemaakt maar ik ben gewoon bang voor behoud van kwaliteit voor mijn sport met die rare uitspraken van hem de laaste jaren.
    Maar nogmaals heb me hier echt nooit in verdiept.

    • + 0
    • 4 mei 2010 - 15:23
  • f60

    Posts: 1.725

    ik zie dat jullie weinig snappen van de politieke situatie in België aangezien enig vergelijk onbestaande is, maar ik zou zeggen houd het zo!

    • + 0
    • 5 mei 2010 - 12:43

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar