Drie rijders ontvangen strafpunten na Maleisische Grand Prix
- Gepubliceerd op 29 maa 2015 15:16
-
22
- Door: Jeroen Jonkers
Maldonado ontvangt drie strafpunten omdat hij te snel zou hebben gereden achter de Safety Car. Hierdoor staat de Venezolaan al op acht punten in totaal en is hij slechts vier punten verwijderd van een raceschorsing.
Perez mag twee strafpunten bijschrijven op zijn licentie, nadat hij schuldig werd bevonden aan het incident met Romain Grosjean. Ook teamgenoot Hulkenberg kreeg twee strafpunten. Hij kreeg de schuld van de aanvaring met Daniil Kvyat in de tweede bocht.
Het Force India-duo is nog ver verwijderd van een schorsing. Zo staat Perez momenteel op drie strafpunten, terwijl Hulkenberg vandaag pas zijn eerste twee strafpunten heeft verzameld.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Reacties (22)
Login om te reageren-
Ik erger me werkelijk he-le-maal kapot aan de huidige stewards en strafregels van de Formule 1. Zeker, veiligheid staat voorop en voor belachelijke acties mogen straffen uitgedeeld worden, maar tegenwoordig wordt iedere touche bestraft. Vandaag sloeg het werkelijk nergens op en ik moet zeggen dat ik me er zelfs boos om maak. Doe niet zo overdreven: Het blijft racen, er gebeuren ongelukken. Stop met janken.
- + 9
- 29 maa 2015 - 15:18
-
Ja inderdaad, zeker die van Hulkenberg. Kyvat gooide de deur dicht en Hulkenberg kon geen kant op!
- + 1
- 29 maa 2015 - 15:26
-
Vorig seizoen was dat toch minder na kritiek van rijders en kijkers? Blijkbaar hebben ze het weer teruggedraaid.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:22
-
En Nasr blijft ongestraft na het aantikken van Raikkonen?
- + 7
- 29 maa 2015 - 15:37
-
Voor de tweede keer op rij..
- + 1
- 29 maa 2015 - 17:51
-
Laten we inhalen gewoon verbieden want het risico op een aanrijding wordt te groot. Wat een belachelijke straffen, echt racen met hier en daar een tik is er tegenwoordig niet meer bij. Lekker janken over de board radio en je tegenstander krijgt een straf.
- + 3
- 29 maa 2015 - 16:13
-
Of dat er alleen nog maar ingehaald mag worden in de DRS zones,...
Idioot gedoe, en tijdens de race een straf en een persoonlijke straf terwijl inderdaad hier en daar een keer een tikkie wat soms fout gaat naar mijn mening gewoon bij de sport hoort.
Wie niet waagt,.......- + 0
- 29 maa 2015 - 17:21
-
Als Maldonado eerdaags daadwerkelijk wordt geschorst, krijgen we dan die blonde Barbiepop aan de start? :-)
- + 0
- 29 maa 2015 - 17:30
-
Die wordt zelfs door de Marussia's ingehaald...
- + 1
- 29 maa 2015 - 17:50
-
Yes please! Kijken hoe blij de McLaren mannen zijn als ze met een chick aan het knokken zijn voor P11...
- + 1
- 29 maa 2015 - 17:53
-
Please nooooo :)
Laat die maar wat rondhuppelen in de box of zo ...
Voor Joylon Palmer begint het onderhand wel interessant te worden. Die gaat mss nog waar voor zijn geld krijgen dit seizoen.
De straffen zijn ergens wel terecht, behalve dan die van Hulkenberg. Kvyat deed de deur wel heel hard dicht en Hulkenberg kon geen kant uit. Perez had beter moeten weten want Grosjean was er op dat moment al voorbij. En Pastor, pfff ...- + 0
- 29 maa 2015 - 17:59
-
Jammer zeg. Ik had die blonde haren wel vanonder haar helm willen zien wapperen... :-) :-) :-) Voor Palmer wordt het inderdaad interessant. Die zou weleens tamelijk dicht bij zijn debuut kunnen zijn. Pastor is gek genoeg om binnenkort weer enkele gefrustreerde acties uit te halen!
- + 0
- 29 maa 2015 - 18:26
-
Jaja en dan vast komen te zitten in de luchthapper zeker :D
- + 0
- 29 maa 2015 - 18:41
-
Dan hebben we 2 coureurs met een maandverbandje
- + 2
- 29 maa 2015 - 19:28
-
Wie is de eerste volgens jou?
- + 0
- 30 maa 2015 - 09:45
-
Het zou de F1 deugd doen dat de stewards ook een uitleg geven waarom een rijder een straf krijgt of punten op zijn licentie en daarbij bedoel ik niet gewoon "causing a collision". Neem nu Hulkenberg vandaag. Doet niets echt fout, want kan niet verdwijnen maar krijgt een straf en twee punten. Het zou leuk zijn als de stewards dan na de race even laten weten dat zij vinden dat Hulkenberg het op een andere manier had moeten aanpakken en dan ook op welke manier. De rijders weten beter wat er van hen verwacht wordt en het publiek krijgt tenminste een beetje een idee dat die stewards weten wat ze doen.
- + 1
- 29 maa 2015 - 17:42
-
Dat doen ze niet want ze hadden alleen maar aandacht tekort en gaven daarom de straf. Hulkenberg deed niks verkeerd, behalve dan wanneer hij het gras dan maar op had moeten oprijden. Perez kon er ook weinig aandoen, want Grosjean nam volle bak het risico om daar in te gaan halen.
Het waren 2 race incidenten die nou eenmaal kunnen (en moeten) gebeuren op zijn tijd. Jammer dat dan gelijk met straffen moet worden gestrooid. Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat het 'voordeel' moet worden opgeheven, maar dan had Nasr ook een straf moeten krijgen.- + 1
- 29 maa 2015 - 18:57
-
Maar waarom Ericsson niet voor "forcing another driver off track"(bij die manoeuvre op Max)
- + 3
- 29 maa 2015 - 18:12
-
Jemig, ouwe stripheld! Je haalt me zowaar de woorden uit de mond! :-)
- + 0
- 29 maa 2015 - 18:26
-
Ik heb je warempel een plusje gegeven. ;-)
- + 0
- 29 maa 2015 - 18:27
-
Ja vroeg ik me ook af, nu ze toch met straffen aan het strooien waren, dat was echt een onnodige actie, er was ruimte genoeg voor Erricson en t was ook niet zo dat ie die lijn wel moest rijden leek mij. Maarja wat mij betreft worden voor dit soort van zaken geen straffen uitgedeeld tenzij iemand het de hele tijd flikt, of elke race een keertje. Bespreek het gewoon de eerstvolgende briefing desnoods met beeld erbij oid, waarschuwing vind ik genoeg. Het zijn ook de dingen die racen spannend maakt en zon actie als die van grosjean kan ook gewoon wel lukken. Bij andere stewards had grosjean wellicht straf gekregen omdat t een behoorlijk gedurfde/op t randje maneuvre was om daar buitenom te gaan.
- + 0
- 30 maa 2015 - 00:35
-
Idd, waarom Ericsson niet?
- + 0
- 30 maa 2015 - 21:15
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Frankrijk
- Geb. datum 17 apr 1986 (40)
- Geb. plaats Geneve, Frankrijk
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,8 m
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Romain Grosjean
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Posts: 603
Ik erger me werkelijk he-le-maal kapot aan de huidige stewards en strafregels van de Formule 1. Zeker, veiligheid staat voorop en voor belachelijke acties mogen straffen uitgedeeld worden, maar tegenwoordig wordt iedere touche bestraft. Vandaag sloeg het werkelijk nergens op en ik moet zeggen dat... [Lees verder]